וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד מחוז ת"א על הפיגוע בדרום העיר: "המחבל נשא מטען גדול שיכל לגרום לנפגעים רבים"

עודכן לאחרונה: 19.8.2024 / 19:22

"אנחנו בודקים כרגע את הדרך שעשה המחבל", אמר ניצב פרץ עמר בהצהרה מיוחדת שקיים. "מדובר באדם שלא מופיע במאגרים שלנו - אין לו רישום פלילי או ביטחוני". על המשך הפעילות המשטרתית סיפר: "אנחנו מציפים את העיר בעיקר במקומות הומי קהל. כרגע אין שום התרעה לפיגוע בת"א"

מפקד מחוז ת"א: "אם המחבל היה מתפוצץ במקום סגור היו נפגעים רבים"/מערכת וואלה

מפקד מחוז תל אביב במשטרה, ניצב פרץ עמר, קיים היום (שני) הצהרה מיוחדת שבה התייחס לפיגוע שאירע אמש בדרום תל אביב - שבוצע באמצעות מטען חבלה רב-עוצמה. "המחבל נשא מטען גדול ומשמעותי שאלמלא היה מתפוצץ בחוץ - היה גורם לנפגעים רבים", אמר קצין המשטרה.

"בהתחלה לא היה ברור מה טיב הפיצוץ", סיפר מפקד המחוז. "מיד כשהניידות הגיעו התברר שאדם התפוצץ עם מטען עליו ובהמשך זוהה כמחבל. כבר בשלבים הראשוניים הבנו שמדובר באירוע שונה מאירועים פליליים. סימנים רבים בזירה העידו שמדובר באירוע חבלני".

"בסוף הגענו לזהותו של האיש שהגיע מהשטחים", המשיך ניצב פרץ עמר. "מדובר במטען גדול ומשמעותי שאלמלא היה מתפוצץ בחוץ, היה גורם לנזק ולנפגעים רבים. באזור היו בתי כנסת, ובאותה שעה הייתה התכנסות של ט"ו באב - אם היה מפוצץ את המטען שם היה אירוע אחר לגמרי, קשה מאוד עם הרבה מאוד נפגעים, טרגדיה אמיתית".

מפקד מחוז תל אביב ניצב פרץ עמר בהצהרה לתקשורת בהמשך לפיגוע שהתרחש בתל אביב.. מערכת וואלה, מערכת וואלה
מפקד מחוז תל אביב ניצב פרץ עמר בהצהרה לתקשורת בהמשך לפיגוע שהתרחש בתל אביב./מערכת וואלה, מערכת וואלה

על המשך הפעילות של המשטרה אמר: "אנחנו מציפים את העיר, בעיקר במקומות הומי קהל עם הרבה מאוד שוטרים, למקרה שמישהו יחשוב שהוא יכול לבצע פיגוע, וכדי לתת ביטחון אישי לכל מי שמגיע לתל אביב. כרגע אין שום התרעה לפיגוע בתל אביב. כל מי שרוצה להגיע לעיר מוזמן, אנחנו משטרה גדולה עם הרבה מאוד כוחות וניתן את מה שדרוש".

על חקירת הפיגוע סיפר: "אנחנו בודקים כרגע את הדרך שעשה המחבל. אין לנו את מי לחקור - ולכן אנו משתמשים במערכות סיגינטיות וטכנולוגיות, כדי להגיע לקביעה ודאית של מסלול המחבל. אין לאדם רישום פלילי או ביטחוני. מדובר באדם שלא מופיע במאגרים שלנו".

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
תיעוד ניסיון הפיגוע בתל אביב, המחבל מסתובב בתל אביב דקות לפני שהתפוצץ,
פיצוץ ברכב בתל אביב ברחוב לח'י. 18 באוגוסט 2024. צילום: מד"א, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, עיבוד תמונה
תיעוד ניסיון הפיגוע בתל אביב, המחבל מסתובב בתל אביב דקות לפני שהתפוצץ, פיצוץ ברכב בתל אביב ברחוב לח'י. 18 באוגוסט 2024/עיבוד תמונה, צילום: מד"א, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אחרי שעות של שמועות והערכות, המשטרה ושב"כ אישרו מוקדם יותר כי הפיצוץ היה פיגוע. המחבל הוא תושב שכם, שזהותו עדיין אינה ידועה. חמאס והג'יהאד האסלאמי קיבלו אחריות על הפעולה, שמסמנת את הפעם הראשונה זה שנים רבות שמחבל עם מטען נפץ מסוג זה מצליח להסתנן לתל אביב. לפי הודעת הזרוע הצבאית של חמאס, פיגועי ההתאבדות יחזרו לתוך גבולות ישראל כל עוד "יימשכו מעשי הטבח של הכיבוש, עקירת האזרחים ומדיניות החיסולים".

אמש משעות הערב פעלו שוטרי משטרת תל אביב, חבלני המשטרה ואנשי הזיהוי הפלילי בשיתוף שירות הביטחון הכללי בזירת האירוע שבו התפוצץ מטען חבלה ברחוב הלח'י בתל אביב. כתוצאה מהפיצוץ נפגע באורח בינוני עובר אורח ופונה לקבלת טיפול רפואי.

בעקבות האירוע התבצעה הערכת מצב מיוחדת ומפקד המחוז הנחה להעלות את רמת הכוננות וסריקות נרחבות בכל רחבי גוש דן. משטרת ישראל ממשיכה בפעילות מבצעית מוגברת במקומות הומי קהל בשיתוף יחידות מיוחדות ומתנדבי של כיתות הכוננות על מנת לספק לאזרחים ביטחון ותחושת ביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully