וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר חדש: משרות איכותיות לנשים משפרות את איכות החיים ותורמות לשוויון מגדרי

עודכן לאחרונה: 20.8.2024 / 17:12

לפי מחקר של ארגון civix לחדשות עירונית, השקעה בתעסוקה איכותית המספקת ביטחון תעסוקתי, שכר הולם ואפשרויות לקידום תוביל להשקעה בחברה כולה. לפי המחקר, אחוז האבטלה בנגב המזרחי גבוה פי 2.5 מאחוז האבטלה הארצי. כל הנתונים

מחקר חדש של ארגון civix שערך צוות החדשנות של אשכול נגב מזרחי מצביע על כך שתעסוקה איכותית לנשים אינה רק עניין של צדק חברתי, אלא גם גורם מרכזי בשיפור החברה והכלכלה. המחקר, שנערך על ידי צוות חוקרים מובילים, בחן את הדרכים השונות, שבהן תעסוקה איכותית משפיעה על חייהן של נשים, כמו גם על הקהילות שבהן הן חיות. civix הינו גוף ארצי העוסק במחקר לצורך פיתוח פתרונות לאתגרים חברתיים מורכבים הפועל בשותפות עם משרד הפנים ומרכז פרס לשלום ולחדשנות.

הממצאים מראים כי נשים המשתלבות בשוק העבודה במשרות איכותיות, כאלה המספקות ביטחון תעסוקתי, שכר הולם ואפשרויות לקידום, נהנות משיפור משמעותי ברמת החיים האישית שלהן. מעבר לכך, תעסוקה זו תורמת לשוויון מגדרי, מקדמת את היציבות הכלכלית של משפחות ומחזקת את הקהילות המקומיות.

המחקר מדגיש כי ההשקעה בתעסוקה איכותית לנשים היא השקעה בחברה כולה. תעסוקה איכותית לנשים יכולה להפחית את שיעורי העוני, לשפר את מצב הבריאות, ולתרום לצמיחה כלכלית יציבה. יתרה מכך, נשים בתעסוקה איכותית תורמות להעלאת המודעות לנושאים חברתיים חשובים ומובילות שינוי בקהילות שלהן.

על פי המחקר, אחוז האבטלה בנגב המזרחי גבוה פי 2.5 מאחוז האבטלה הארצי, בעוד ממוצע השכר הארצי עומד על 11,500 ש"ח, וממוצע השכר הארצי לנשים עומד על 8,500 ש"ח. ממוצע השכר לנשים בנגב המזרחי עומד על 6,500 ש"ח בלבד.

כמו כן, עד ללידה לפי "קנס האמהות", שעות העבודה של נשים וגברים חופפות, בעוד שלאחר הלידה בקרב הנשים יורדות משמעותית ואף עולות אצל הגברים בכמעט שעתיים, גם 9 שנים לאחר הלידה. הקנס עומד על 28% בעוד שלגברים אין אותו.

אחד מהגורמים המרכזיים בהצלחת התעסוקה האיכותית הוא התמיכה של מערכות חינוך והכשרה, המותאמות לצרכים הייחודיים של נשים, ושימת דגש על מדיניות ציבורית המקדמת שילוב של נשים במגוון רחב של תחומי עבודה.

המחקר קורא למקבלי ההחלטות, למעסיקים ולארגוני החברה האזרחית לפעול יחד כדי ליצור סביבה תומכת שתאפשר לנשים להשתלב במשרות איכותיות, ובכך לתרום לשיפור החברה והכלכלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully