וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בעקבות הפיגוע בשומרון: מחבלים ינצלו את היתרי העבודה כדי לרצוח

עודכן לאחרונה: 18.8.2024 / 23:05

הידיעה על כך שהמחבל שרצח את גדעון פרי עבד במפעל בו אירע הפיגוע, עוררה סערה ברחבי הקשת הפוליטית. ח"כ משה ארבל מסר כי הדבר "מחייב את כלל גורמי הביטחון לבחון מחדש ולעומק את היתרי ההעסקה לפועלים מיו"ש". ח"כ צבי סוכות: "בתל אביב זה לא היה קורה"

בווידאו:חצייה של שב"חים מעל גדר ההפרדה במרחב התפר באזור טול כרם, 27 במאי 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לאחר שנודע היום (ראשון) כי המחבל שרצח מוקדם יותר את גדעון פרי היה בעל היתר עבודה ואף עבד באזור התעשייה בו פרי היה מנהל עבודה, החלו הדי סערה בקשת הפוליטית, ודרישה לבחינה מחדש את היתרי ההעסקה המקבלים פלסטינים ביהודה ושומרון. נכון לעכשיו המפגע נמלט וטרם נתפס.

חבר הכנסת צבי סוכות מעוצמה יהודית שלח מכתב לראש הממשלה בדרישה לשנות את החלטת הקבינט, ולהשוות את ההנחיות בנוגע לכניסת פועלים פלסטיניים ביו"ש להנחיות בשאר הארץ. "לאחר אירועי הדמים ב-7 באוקטובר, ונוכח הסכנה המיידית לחיי יהודים, החליט הקבינט המדיני-ביטחוני לאסור כניסת פועלים פלסטינים לתוך מדינת ישראל. הרוב המכריע בקרב ערביי יהודה ושומרון מביע הזדהות ותמיכה בפעולותיו הרצחניות של חמאס בשביעי לאוקטובר וסבורים כי הטבח שביצע 'מוצדק וראוי לשבח'".

עוד הוסיף סוכות כי "עשרות אלפי פלסטינים נכנסים מדי יום לתוך יישובי יו"ש תוך שהם נמצאים לצד גני ילדים, בתי ספר ובתי משפחות אשר בעליהן נקראו לחזית. קיימת אפליה המתבטאת בקריטריונים הביטחוניים המקילים בכניסה לעבודה ביו"ש לעומת עבודה בתוך מדינת ישראל. בעוד שעל מנת לעבוד בתוך מדינת ישראל על הפלסטיני להיות בן 22 נשוי או מעל גיל 27 אם הוא רווק, בתוך שטחי יו"ש כל פלסטיני מעל גיל 18 יכול להיכנס ולעבוד ללא תלות במצבו המשפחתי".

"מציאות זו בה ביטחון תושבי יהודה ושומרון והשמירה על חייהם אינו נבחן באותם פרמטרים של תושבי מדינת ישראל בתוך הקו הירוק היא מציאות מופקרת, אינה מתקבלת על הדעת ומעל הכל מטילה סכנה ממשית על חיי התושבים", תקף.

גדעון פרי הוא הנרצח בפיגוע הטרור בשומרון.18 באוגוסט 2024. ללא קרדיט, אתר רשמי
"קיימת אפליה המתבטאת בקריטריונים הביטחוניים המקילים בכניסה לעבודה ביו"ש". גדעון פרי/אתר רשמי, ללא קרדיט

שר הפנים משה ארבל ממפלגת ש"ס גם התייחס לאירוע ואמר כי "הרצח הנתעב והאכזרי של גדעון פרי הי"ד בידי מחבל ארור, פועל עם היתר עבודה רשמי, מחייב את כלל גורמי הביטחון לבחון מחדש ולעומק את היתרי ההעסקה לפועלים מיהודה ושומרון דבר אשר יבטיח את שלומם וביטחונם של אזרחי ישראל".

ראש מועצת קדומים שבשומרון, עויזאל ותיק: "דרשתי היום במקום הפיגוע ממפקד האוגדה וממח"ט שומרון וכן בשיחה עם אלוף פיקוד המרכז דיון דחוף בנושא הממשקים עם הערבים, כולל באזורי התעשייה. לא ייתכן שפועל שקיבל אישור של שירות הביטחון הכללי להיכנס למקום מבצע פיגוע בקלות ומצליח לברוח. האינתיפאדה כבר כאן - לא ניתן שדם יהודים ימשיך להיות הפקר".

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שר הבריאות משה ארבל. ראובן קסטרו
"בחון מחדש ולעומק את היתרי ההעסקה לפועלים מיהודה ושומרון". משה ארבל/ראובן קסטרו

האירוע הזכיר לרבים את הפיגוע בשנת 2018 במפעל באזור התעשייה ברקן בשומרון, בו נרצחו קים לבנגורד- יחזקאל וזיו חג'בי על ידי צעיר פלסטיני שעבד במקום כחשמלאי עם היתר עבודה. אישה נוספת, בת 54, נורתה ונפצעה באורח בינוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully