וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עינב צנגאוקר: "ראש המוסד - מצפה ממך שתעמיד את ראש הממשלה במקום"

עודכן לאחרונה: 18.8.2024 / 17:14

בכנס בקיבוץ ניר עוז נכחו מאות מראשי המשק, רבנים ואנשי ביטחון לשעבר יחד עם קרובי חטופים בקריאה להשבתם משבי חמאס. בין המשתתפים - אסנת פרי, אשתו של חיים פרי שגופתו מוחזקת בעזה: "על מחדלים משלמים". אהרון צ'כנובר, זוכה פרס ישראל ביקר את הנשיא: "קולך נדם"

אי השבת החטופים תשנה את ישראל לדראון עולם/אבי רוקח

כנס חירום בניר עוז התקיים היום (ראשון) בהשתתפות של מאות מראשי המשק, רבנים, מנהלי בתי חולים, ואנשי ביטחון לשעבר, יחד עם משפחות חטופים וקהילת הקיבוץ בקריאה להשבת השבויים מידי חמאס.

עינב צנגאוקר, אמו של החטוף מתן צנגאוקר פנתה לראש המוסד דדי ברנע ישירות ואף מסרה כי כבר אין לה אמונה בראש הממשלה בנוגע למאמציו להגיע לעסקה. "לא שתיתי את גלולת האופטימיות שהמדינה מחלקת לנו. כל עוד ראש הממשלה לא הכריז בקולו שהוא ילך לעסקת חטופים גם במחיר הפסקת המלחמה והפלת הממשלה אני לא אופטימית".

"אנשי מערכות הבטחון בהווה אומרים שמדינת ישראל תדע להתמודד עם כל ההשלכות שיהיו לעסקה הזו. אנחנו סומכים על הצבא שלנו, נכון שהוא כשל ב-7 באוקטובר וגם אגפי המודיעין כשלו. כרגע אנחנו צריכים לתת לרמטכ"ל שלנו ולצבא שלנו גיבוי. מפה מתחיל החוסן שלנו.

בהתייחסות לראש הממשלה תקפה צנגאוקר ואמרה כי "אם נתניהו היה קורא לי לשיחה בארבע עיניים הייתי מנתקת לו את הטלפון ולא עונה לו. אני פונה לראש המוסד דדי ברנע, אתה אומר לנו דברים ברורים בארבע עיניים. אני מצפה ממך עכשיו שתעמיד את ראש הממשלה במקומו ותגרום לו לחתום על עסקה כי אתה, ניצן אלון ורונן בר יודעים על ההחמרה ההתעללות המכות והאונס שמתן והחטופים האחרים סובלים. דדי ברנע, אתה לא יכול לדבר יותר בשתי קולות".

כנס חירום- אי השבת החטופים תשנה את ישראל לדראון עולם, ניר עוז.18 באוגוסט 2024. אבי רוקח
"השתתפות של מאות מראשי המשק, רבנים, מנהלי בתי חולים, משפחות חטופים ואנשי ביטחון לשעבר" כנס החירום בניר עוז/אבי רוקח
עינב צנגאוקר -כנס חירום- אי השבת החטופים תשנה את ישראל לדראון עולם, ניר עוז. אבי רוקח
"אם נתניהו היה קורא לי לשיחה בארבע עיניים הייתי מנתקת לו את הטלפון". עינב צנגאוקר/אבי רוקח

אסנת פרי, אשתו של החטוף חיים פרי שנחטף בחיים וגופתו מוחזקת בעזה אמרה באירוע כי "משפחות החטופים מואשמות כי הן מונעות את השגת 'הניצחון המוחלט', ואפילו את השבת החטופים עצמה. תגובות רפות של מנהיגי המדינה מאפשרות לשוטרים להתייחס באלימות וברוטליות לבני המשפחות בהפגנות ולמכונת רעל אינטנסיבית המופעלת נגדן ברשתות החברתיות כולל נגד ילדים שנחטפו ושבו בעסקת הפעימות".

"הפכו את החטופים לסחורה בשוק. 'ברור שצריך להחזיר אבל לא בכל מחיר', ואני אומרת: אותי חינכו שעל מחדלים משלמים. והרבה. מי שלא רוצה לשלם מחירים, שלא יפקיר את אזרחיו להיחטף בידי חיות אדם. הגדרה אהובה על בכירי הממשלה ומקובלת גם עלי", הוסיפה פרי.

היא פירטה על סיפורה האישי ואמרה כי "בין הנפגעים גם בעלי חיים פרי. חיים שלחם בארבע ממלחמות ישראל, הופקר על ידי המדינה שלמענה לחם ונחטף מביתנו כשהוא קרוב לגיל 80. בעת חטיפתו, בתושייה ובאומץ בלתי נתפסים הוא הציל את חיי ואפילו לא זכה לדעת שאני ניצלתי. המדינה המשיכה להפקירו במשך כ-140 ימים בשבי עד שנהרג וגופתו עדיין בעזה".

אהרון צ'חנובר  -כנס חירום- אי השבת החטופים תשנה את ישראל לדראון עולם, ניר עוז. אבי רוקח
"עלינו לעשות כל שאפשר כדי להחזיר את החטופים כי זו השואה שלנו". אהרון צ'כנובר/אבי רוקח

בהמשך, נאם זוכה פרס ישראל אהרון צ'כנובר, שהתייחס לדמיון של השבת השחורה לשואה ואף פנה לנשיא המדינה יצחק הרצוג באופן אישי, ותקף אותו על כך שלדידו אינו מתערב מספיק בכל מה שקשור לפדיון השבויים. "אנחנו פורמים את ההסכם הבסיסי ביותר בין החברה לבין הצבא לבין הממשלה. זה היפוך מוחלט של האתוס היהודי והישראלי וזה יביא לפרימת החברה הישראלית כולה, לכן חובה עלינו להביא את כל החטופים הביתה ואתמול".

"בשבילי השואה אינה מספר של מיליונים, בשבילי השואה זו אותה תמונה של הילד היהודי עם הקסקט מאויים על ידי נאצים, השואה היא שיהודי נחטף מביתו ומובל לקרקע של עזה בלי שאיש עוזר לו. עלינו לעשות כל שאפשר כדי להחזיר את החטופים כי זו השואה שלנו", הוסיף צ'כנובר.

בסיום דבריו, פנה להרצוג ואמר כי "קולך נדם, אני פונה אליו מהבמה הזאת. העולם הוא מקום מסוכן להיות בו לא בגלל האנשים הרעים אלא בגלל אלה שרואים את האנשים הרעים ושותקים ואינם מגיבים. אז קום ועשה מעשה".

דן הראל  -כנס חירום- אי השבת החטופים תשנה את ישראל לדראון עולם, ניר עוז. אבי רוקח
"המצב הנוכחי מאפשר לנו את אסטרטגיית היציאה הטובה ביותר לעצירת המלחמה ועסקת חטופים" דן הראל/אבי רוקח

בכנס השתתף גם האלוף במיל' דן הראל. "אנחנו בצומת דרכים וזו המשימה הערכית העילאית שחיילי צה"ל יוצאים לבצע בעזה. המצב הנוכחי מאפשר לנו את אסטרטגיית היציאה הטובה ביותר לעצירת המלחמה ועסקת חטופים, שיספק לנו את האפשרות לייצר ברית ביטחון אזורית מול איראן ולטפל בצפון", אמר הראל. "זה מה שימנע מאתנו להיגרר בלחימה עדי אינסוף או לפחות עד נובמבר 2026. כולם צריכים ללכת הביתה, ראשי מערכת הביטחון והפוליטיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully