וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "ראש הממשלה לא מדבר עם שר הביטחון. זה טרלול, אי אפשר לנהל מלחמה"

עודכן לאחרונה: 18.8.2024 / 15:36

יו"ר ישראל ביתנו העיד בפני ועדת החקירה האזרחית לאסון ה-7 באוקטובר. " לא ניתן לנצח את חמאס וחיזבאללה בלי להכריע את איראן. ככל שנמתין, המחיר יעלה", טען. גם ח"כ סער השתתף בדיון: "הדרג המדיני המוביל, הדרג הביטחוני והתקשורת תמכו באותה מדיניות, היתה קונספציה"

ליברמן: נתניהו הולך לפזר את הכנסת כבר בחודש נובמבר/ערוץ הכנסת

"ראש הממשלה לא מדבר עם שר הביטחון, שר הביטחון לא מדבר עם השר לביטחון לאומי. זה טרלול, לא ניתן לנהל מלחמה בתנאים כאלה" - כך הצהיר היום (ראשון) חבר הכנסת ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, כשהעיד בפני ועדת החקירה האזרחית לאסון ה-7 באוקטובר. "יש שם משולש - נתק מוחלט, המשולש הזה לא מדבר אחד עם השני, ולא ניתן לנהל מלחמה. במדינה מתוקנת ראש הממשלה ושר הביטחון מדברים כמה פעמים ביום".

"כשהם במצב היחסים הנוכחי ולא מדברים בכלל, גם שר הביטחון וגם השר לביטחון לאומי לא מדברים בכלל, בטח בהקשר של יחידות, מסתערבים של מג"ב שחשובים בשטחים, אלה יחידות שבהפעלה כמעט משותפת של הצבא וביטחון הפנים. כשהדבר הזה לא מתקיים זה פשוט טירוף"


"הממסד הצבאי תקוע ב-6 באוקטובר ולא הפנים דבר. כשראש הממשלה מדבר על פסע מניצחון - את זה אפשר להשמיע באסיפות. לא ניתן לנצח את חמאס ואת חיזבאללה בלי להכריע את איראן ולחסל את תכנית הגרעין שלה", המשיך ליברמן. "אם היינו ממשיכים עם מה שנתניהו בזמנו התחיל, איראן 2009 ואיראן 2024 זה שתי מדינות שונות. ולכן כמה שנדחה, כך המחיר יהיה כבד יותר. אבל ברור שברגע שאין איראן, אז אין לך לא חיזבאללה ולא חמאס".

לדבריו, ישראל יכולה לטפל לבדה באיום הגרעין האיראני, אבל "יהיה לכך מחיר".

אביגדור ליברמן בועדת החקירה האזרחית, אקספו תל אביב, 18 באוגוסט 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אביגדור ליברמן בועדת החקירה האזרחית, אקספו תל אביב, 18 באוגוסט 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ליברמן ביקר את התנהלות ההנהגה המדינית ביחס למחבלי חמאס שהשתתפו ב-7 באוקטובר ונכלאו בישראל. "רצינו להעביר חוק נגד החמאס ועוזריהם, כמו שיש חוק דיני רדיפת הנאצים ועוזריהם. על החוק הזה חתמו 40 ח"כים מכל הסיעות. החוק הזה תקוע כי בא ראש המל"ל לוועדת חוק ומשפט וביקש לא לקדם את זה. אף מחבל של נוח'בה לא עמד לדין". הוא הוסיף: "להיפך, כל יום אנחנו שומעים על חמאסניק שמשתחרר. מהסיפור של מנהל בית החולים שיפא, מאז שוחררו בסך הכול 50 פעילי חמאס מה-1.7. ב-5.8 החזירו 60 גופות לרצועת עזה".

גם חבר הכנסת גדעון סער, יו"ר הימין הממלכתי, העיד בפני הוועדה. "אני חושב שה-7.10 הוא תוצאה של ניווט אסטרטגי שגוי של 30 שנה", טען. "הייתה קונספציה שהדרג המדיני המוביל, הדרג הביטחוני וכלי התקשורת, כולם תמכו באותה המדיניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully