וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפוליו התפרץ בעזה - ובישראל מודאגים מהתפשטות לארץ: "איום משמעותי"

עודכן לאחרונה: 18.8.2024 / 11:24

לאחר שמקרה ראשון של פוליו אובחן ברצועה, האיגוד הישראלי לרפואת ילדים קורא לארגוני רפואה בינלאומיים לסייע בקידום חיסון ילדים ואוכלוסייה לא מחוסנת נגד המחלה המסוכנת - גם מחשש שיגיע לישראל. "ללא גישה לחיסונים, ההתפרצות הנוכחית עלולה להתפשט"

בווידאו: אלרעי פרייס מעדכנת על חקירת מקרה הפוליו שהתגלה בירושלים/צילום: לע"מ

בעקבות התפרצות נגיף הפוליו בעזה: האיגוד הישראלי לרפואת ילדים והחברות הישראליות לרפואת ילדים קוראים היום (ראשון) לארגוני רפואה בינלאומיים לסייע בקידום חיסון ילדים ואוכלוסייה לא מחוסנת נגד המחלה.


"נגיף הפוליו אינו יודע גבולות, אינו מפלה חולים על בסיס לאומיות או דת, והתפרצותו מהווה איום משמעותי על בריאותם של כלל ילדי האזור", נמסר בהודעה משותפת. "אנו קוראים לארגוני רפואה בינלאומיים לסייע בקידום חיסון ילדים ומתחייבים לסייע במשימה זו בכל צורה שיהיה בה צורך. ללא גישה לחיסונים, ההתפרצות הנוכחית עלולה להתפשט".

"אנו קוראים ליצירת תנאים בטוחים לצוותי החיסון כדי לאפשר את ביצוע שליחותם. תנאי בטיחות שכאלו הינם חיוניים על מנת לאפשר לעובדי שירותי הבריאות לבצע את משימתם, ולמנוע הידרדרות נוספת במצב בריאות הציבור ברצועת עזה".

חיסון פוליו, ניו יורק, ארצות הברית. GettyImages
חיסון פוליו/GettyImages

כזכור, בשישי משרד הבריאות הפלסטיני הודיע על מקרה ראשון של פוליו ברצועה. זאת, חודש לאחר שבישראל הודיעו כי נמצאו עדויות לנגיף פוליו תרכיבי מזן 2 בדגימות ביוב מאזור עזה.

מחלת הפוליו היא מחלה זיהומית הנגרמת על ידי נגיף הפוליו, השייך לקבוצת נגיפי המעיים. הנגיף מועבר מאדם לאדם בעקבות מגע עם הפרשות (לרוב צואה, אך יתכן גם הפרשות נשימתיות) ומתרבה בדרכי העיכול של האדם שנדבק. ברוב המוחלט של מקרי ההדבקה (80-90 אחוז) המחלה ללא תסמינים. ב-10% עד 20% מהמקרים המחלה מתבטאת בתסמינים כלליים כמו חום, כאבי ראש, כאבי בטן, בחילות והקאות או כאבי גרון, ולעיתים רחוקות יכולה להיות הסתמנות של דלקת קרום המוח (מנינגיטיס), הנקרא גם "שיתוק ילדים".

פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור בישראל, הוסיף: "מקרה בודד של תחלואה בפוליו הוא התפרצות מסוכנת המחייבת התערבות כולל מבצע חיסונים. התפרצות פוליו בעזה, אם הדיווח יאומת, מסכנת לא רק את תושבי עזה אלא גם את החטופים, החיילים ותושבי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully