וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף (מיל') שמני על הפרעות בג'ית: הם לא קומץ, שב"כ צריך לטפל בהם כמו בטרור

עודכן לאחרונה: 18.8.2024 / 8:15

"יש קבוצות גדולות של אנשים כאלה, יש להם נציגות בכנסת ובממשלה", אמר שמני בריאיון ל-103fm על האירועים ביו"ש. על המשך המלחמה בעזה אמר: נכון היה לחתור לעסקת חטופים שתוביל להרגעה ולרכז מאמץ בצפון. על ציר פילדלפי: נצטרך לשלוט שם או בדרך אחרת

הפלסטינים מדווחים על מכוניות ומבנים שהוצתו על ידי מתנחלים בעיירה ג׳ית שבאזור שכם. לפי הסהר האדום, פלסטיני נפצע קשה מירי של מתנחלים./ללא קרדיט

מפקד אוגדת עזה לשעבר, אלוף (מיל') גדי שמני, התייחס הבוקר (ראשון) ב-103fm למתיחות האזורית לנוכח האיומים של איראן וחיזבאללה לתקוף את ישראל, לשליטה בציר פילדלפי והפרעות של יהודים בכפר ג'ית שביהודה ושומרון.

"המצב הזה הוא מצב חמור מאוד", אמר אלוף (מיל') שמני על התקרית בג'ית. "...קומץ, זה קשקוש, זה לא קומץ. יש קבוצות גדולות של אנשים כאלה, יש להם נציגות בכנסת ובממשלה. אין ברירה אלא לעשות שינוי בעניין. שב"כ צריך להיכנס לתחומים שהוא לא נמצא בהם היום. אי אפשר להמשיך לקרוא להם נערי גבעות. אלה כנופיות חמושות. שב"כ צריך לטפל בהם כמו שמטפלים בטרור", הוסיף.

אלוף (מיל') שמני התייחס לאפשרות של הסלמה שתוביל למלחמה אזורית במזרח התיכון: "עד עכשיו, האמירה ששני הצדדים לא מעוניינים במלחמה כוללת ובהתרחבות שלה - נכונה. אבל אין לי ספק שלולא ההיערכות האמריקנית המשמעותית וההרתעה האמריקנית מול חיזבאללה ואיראן, כבר היינו בהידרדרות הרבה יותר חמורה. מכיוון שאנו מבינים כשיש אינטנסיביות כזו של חילופי אש ופגיעות הדדיות, הסיכוי לגלישה להסלמה לא נשלטת - גבוה".

נזקי הפרעות בכפר ג'ית, 16 באוגוסט 2024. רויטרס
שב"כ צריך לטפל בהם כמו שמטפלים בטרור. נזקי הפרעות בכפר ג'ית/רויטרס

על חיזבאללה ואיראן אמר אלוף (במיל') שמני כי "הם מבינים שיש פה משהו אחר. שהאמריקנים למעשה דואגים ושומרים קודם כל על האינטרסים שלהם, הם לא רוצים התנגשות עם איראן ומלחמה אזורית. יש נחישות להגן על מדינת ישראל, ויכולות ישראליות לא מבוטלות. כל הסיפור יחד מצליח להחזיק מכסה מעל סיר הלחץ הזה, אך זה לא אומר שזה לא יכול להידרדר מהר מאוד למלחמה רחבה".

אלוף (מיל') שמני הוסיף בנוגע להתמשכות המלחמה ואמר: "אני חושב שמזמן היינו צריכים להיות במצב אחר. למעלה מ-10 חודשים אנחנו נלחמים בדרום, ועזה מוגדרת כמאמץ העיקרי היא מציאות מאוד בעייתית שלא מאפשרת לצה"ל לשנות את ההתמקדות שלו ולרכז מאמץ בצפון. אנחנו מבינים שצה"ל בשנים האחרונות הוקטן בצורה משמעותית, הוא לא יודע לתת מענה התקפי בשתי זירות במקביל, ואנחנו מתעסקים היום ביותר משתי זירות".

אלוף במיל' גדי שמני, מסיבת עיתונאים על תחילת קמפיין ההיפרדות מהפלסטינים ביוזמת תנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל". תל אביב 15 בינואר 2017. ניב אהרונסון
אלוף במיל' גדי שמני, מסיבת עיתונאים על תחילת קמפיין ההיפרדות מהפלסטינים ביוזמת תנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל". תל אביב 15 בינואר 2017/ניב אהרונסון

אלוף (מיל') שמני אמר: "היה נכון שנלך כמה שיותר מהר להרגעה בדרום, הפסקת הלחימה, חתירה להגיע להסדר חטופים, להפוך את עזה למאמץ משני ולרכז מאמץ בצפון", והוסיף כי "...אנחנו מבינים שלצערנו כל הדיבורים ששמענו מהמנהיגות הישראלית שישראל תגן על עצמה בכוחות עצמה - יש בעיה עם זה. אנחנו צריכים את התמיכה של הקואליציה הזו. החלום האיראני הוא לא רק הסיפור של הנשק הגרעיני, הם מבינים שהם יכולים אולי להשמיד את ישראל באופן קונבנציונלי".

על ציר פילדלפי אמר אלוף (מיל') שמני, שפיקד על אוגדת עזה כי "ישראל תצטרך לשלוט ולהשפיע על משטר התנועות שם. או אנחנו פיזית או בדרך כזו או אחרת - אם יימצא פתרון מתאים... יש מעורבות אמריקנית, זה יוצר מצב שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו לעזוב את הציר למספר חודשים בשביל לעשות את מה שאמרתי בפילדלפי, בצפון והמאבק מול איראן שהולך ומחריף. אנחנו בעימות ישיר מול איראן, לא היה דבר כזה מעולם. כדי לעשות זאת צריך תפנית אסטרטגית. יש דבר אחד שאם אתה לא עושה אותו אי אפשר לייצר תפנית אסטרטגית - עסקת חטופים..."

  • עוד באותו נושא:
  • גדי שמני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully