וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרצה ברשת האבטחה ושיחת הטלפון הגורלית: פרטים חדשים על חיסול רמטכ"ל חיזבאללה

עודכן לאחרונה: 18.8.2024 / 8:37

ערב חיסולו בחודש שעבר, כך מפרסם הוול סטריט ג'ורנל, שוכר שהתגורר בקומה השביעית בבניין בדרום ביירות, קיבל שיחת טלפון מסתורית שחדרה את רשת האבטחה, הובילה אותו לעלות לדירתו - שם חוסל בפיצוץ אדיר. חיזבאללה ואיראן עוד חוקרים את הכשלים

תקיפת צה"ל בדרום לבנון/דובר צה"ל

נקרא לעלות לדירתו שבקומה השביעית - וחוסל בפיצוץ: תחקיר הוול סטריט ג'ורנל חושף היום (ראשון) פרטים חדשים על חיסולו של רמטכ"ל חיזבאללה פואד שוכר בחודש שעבר.

שוכר, שעל פי התחקיר חי אורח חיים "כמעט בלתי נראה", התגורר בקומתו השביעית בבניין בדרום ביירות, כשהמשרד ממנו עבד מוקם בקומה השנייה של אותו המבנה - כך סיפר גורם בחיזבאללה לגוף התקשורת. ערב חיסולו, ב-30 ביולי, בסביבות השעה 19:00, שוכר, ששהה במשרדו, קיבל שיחת טלפון בה התבקש לעלות חמש קומות למעלה. אז, טיל ששוגר לעבר הבניין גבה את חייו. על פי משרד הבריאות הלבנונית, באותה תקיפה נהרגו שלוש נשים ושני ילדים, ו-70 בני אדם נפצעו.

הקריאה הגיעה, ככל הנראה, מגורם שפרץ את רשת התקשורת הפנימית של חיזבאללה. ארגון הטרור בלבנון ואיראן ממשיכים לחקור את הכשל המודיעיני, אך מאמינים שישראל הצליחה לעקוף את האמצעים הטכנולוגיים שהיו ברשותם, אמר הגורם.

הלווייתו של פואד שוכר, רמטכ"ל חיזבאללה, בביירות 

1 באוגוסט 2024. רויטרס
אנשי חיזבאללה בהלוויית שוכר, החודש/רויטרס

בהלווייתו, מנהיג חיזבאללה נסראללה אמר במהלך ההספד שלו לשוכר כי היה עמו בקשר עד שעות ספורות לפני מותו.

"הוא היה מקור לידע", אמרה חוקרת בכירה במכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב. "הוא ידע לעבוד ולתקשר עם נסראללה. הם דיברו באותה שפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully