וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדי העוטף התבגרו בבת אחת: "מבאס לעלות כיתה בלי החברים"

עודכן לאחרונה: 29.8.2024 / 16:25

עבור ילדי העוטף שנעקרו מבתיהם, היום הגדול של התלמידים יהיה השנה מאתגר מאין כמוהו. בני משפחת חכים מבארי, שבנם יהונתן סיים את השנה בתל מונד ויפתח אותה בחצרים, מקווים שירכוש חברים חדשים. ואילו משפחת כשר מעין השלושה, שבנם עמית במצב זהה, מתפללת רק לדבר אחד

פתיחת שנת הלימודים בשדרות/אבי רוקח

שנת הלימודים החדשה בפתח, והיום המרגש של תלמידי ישראל - הפך עבור תושבי העוטף שנעקרו מבתיהם למאתגר במיוחד. התלמידים יאלצו להסתגל לסביבתם החדשה בבתי ספר הרחק מביתם ומחבריהם. אחת המשפחות שתתמודד עם המעמסה הלא פשוטה הזו היא משפחת חכים מבארי, או כפי שמתארת איילת חכים, שבנה יהונתן יפתח את שנת הלימודים בתיכון חדש בחצרים: "מאז 7 באוקטובר אנחנו חיים בתחושה של חוסר יציבות".

הצלצול שאחרי האזעקה: פרויקט מיוחד בוואלה

יהונתן חכים, בן ה-13, סיים בשנה שעברה בית ספר יסודי במועצה האזורית אשכול, ואת שנת שלימודים הקרובה, הוא יפתח בקיבוץ חצרים - לשם משפחתו תעבור מתל מונד. "המצב שלנו מסובך, התחושה היא של חוסר יציבות מאז 7 באוקטובר, כל עניין העברת בית הספר רק הוסיף לנו חששות וקשיים", אמרה אמו איילת.

"עזבנו את ים המלח לפני כמה חודשים ועברנו לתל מונד. הבן למד עד סוף יולי בתל מונד ורכש חברים חדשים, ועכשיו נוסף כל המעבר לבית ספר בחצרים, אנחנו עוד לא יודעים מתי נעבור לחצרים, אם הבית יהיה מוכן לפני פתיחת שנת הלימודים".

יהונתן פרידלנדר מבארי, ביומו האחרון בבית הספר היסודי ,בכיתה ו בישוב תל מונד . 19 באוגוסט 2024. באדיבות המשפחה
"עד שהספיק לרכוש חברים חדשים, עכשיו שוב צריך לעבור". יהונתן חכים בביה"ס בתל מונד/באדיבות המשפחה
יהונתן ,עולה השנה לכיתה ז, ומשפחתו. 19 באוגוסט 2024. באדיבות המצולמים
מים המלח, דרך תל מונד ועד לחצרים. בני משפחת חכים מבארי/באדיבות המצולמים
יהונתן פרידלנדר מבארי והמחנכתעינב מורד בבית הספר ״ניצנים״ בתל מונד ביומו האחרון בבית הספר היסודי בכיתה ו בישוב תל מונד . 19 באוגוסט 2024. באדיבות המשפחה
חששות והתרגשות. יהונתן עם המחנכת עינב מורד בבית הספר בתל מונד/באדיבות המשפחה

עוד סיפרה איילת על הקשיים: "יהונתן מתחיל כיתה ז' ועכשיו עובר לחטיבה, זאת שנת בר מצווה, והוא צריך עכשיו להכיר תלמידים חדשים כי הוא לא חוזר ללמוד במועצה עם חבריו. אנחנו מקווים ורוצים ששנת הלימודים בחצרים תיפתח כסדרה, נעשה הכל כדי שיהונתן יפתח את שנת הלימודים".

"התחושות שלנו מאוד קשות", שיתפה איילת. "אני מרגישה שבאיזה שהוא מקום לא מתייחסים לקשיים שאנחנו מתמודדים איתם באופן מלא".

יהונתן מתרגש לקראת בית הספר החדש: "אני עולה לכיתה ז', אני מרגיש חשש וגם התרגשות וציפייה, עשינו סיור בבית הספר חדש, אני מקווה שאני אמצא חברים. הייתי רוצה לעבור לחטיבה יחד עם החברים שלי ולכיתה המדעית, רציתי להיות עם כל החברים. זה קצת מבאס שאני לא אהיה איתם".

עמית כשר ומשפחתו, מעין השלושה כרגע מפונים לנתיבות.. באדיבות המשפחה
"מקווים שלפחות השנה לא יהיו כל כך הרבה טלטלות". עמית כשר ומשפחתו/באדיבות המשפחה

הקשיים לא פוקדים, כמובן, את משפחת חכים בלבד. רעות כשר, תשובת קיבוץ עין השלושה, פונתה יחד עם משפחתה לבית מלון - וכעת הם מתגוררים בנתיבות. בנה, עמית, ילמד השנה במועצה האזורית בני שמעון. "עמית מאוד אהב את בית הספר, ואת החברים ועכשיו הוא יצטרך לעבור לבית ספר אחר", שיתפה.

"אנחנו מרגישים שעדיין יש חוסר ודאות גם ביטחוני וגם לגבי בית הספר במועצה. כמעט שנה, שבמהלך רובה התלמידים לא למדו. הבן שלי עולה לכיתה י"ב, זה מאכזב שלא כל החברים יסיימו את התיכון יחד. הם הפסידו הרבה זמן של לימודים, אז לפחות השנה הם ילמדו ויסיימו אותה כמו שצריך. אני מקווה מאוד שהם לא יחוו שוב טלטלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully