וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל ושב"כ: חיסלנו שני מחבלים שהיו מעורבים בפיגוע שבו נרצח יהונתן דויטש

שבוע לאחר פיגוע הירי בבקעה, חוסלו המחבלים אחמד אבו ערה מעקאבה וראפת דואסי מסילת אלחרתיה בזמן שנסעו ברכב בג'נין. חיל האוויר תקף את רכבם מהאוויר, והם נהרגו. השניים הם בכירים בחמאס יו"ש. באופן חריג, שב"כ וצה"ל חשפו את שמו של המקור שמסר את המידע שהוביל לחיסול

תיעוד החיסול ליד ג'נין, 17 באוגוסט 2024/דובר צה"ל

צה"ל ושב"כ חיסלו הערב (שבת) בג'נין שני מחבלי חמאס בכירים שהיו מעורבים בתכנון פיגוע הירי בבקעת הירדן, בו נרצח יהונתן דויטש ז"ל. בפעילות משותפת של הכוחות, כלי טיס תקף מהאוויר את הרכב בג'נין שבחטיבת מנשה, בו חוסלו שני פעילי חמאס בכירים.

המחבל אחמד אבו ערה מעקאבה, היה מעורב בפיגועים נוספים. כמו כן, שימש כגורם בכיר המעורב בייצור של מטענים למטרות טרור. בנוסף, המחבל ראפת דואסי מסילת אלחרתיה, בכיר בתשתית החמאס הצבאית במרחב ג'נין. בהודעת שב"כ וצה"ל נכתב כי השניים עלו בחקירתו בשב"כ של יאסין ע'נאם כמי שהיו מעורבים בתכנון הפיגוע שבוצע ביום ראשון 11 באוגוסט בבקעת הירדן, בו נרצח יהונתן דויטש ז"ל. עצם פרסום שמו של ע'נאם, כמקור למידע שהוביל לחיסול, הוא צעד חריג ביותר מצד צה"ל ושב"כ.

יהונתן דויטש ז"ל. באדיבות המשפחה
סגירת מעגל: חוסלו 2 מחבלים שהיו מעורבים בהירצחו של יהונתן דויטש/באדיבות המשפחה

יהונתן דויטש, בן 23 מבית שאן, נרצח בפיגוע ירי בבקעה ביום ראשון. הוא נורה על ידי רכב חולף במרחב צומת מחולה שבחטיבת הבקעה והעמקים, נפצע תחילה אנוש ובהמשך נקבע מותו על ידי צוות מגן דוד אדום. יהונתן היה לוחם מצטיין במגלן והשתחרר לפני כמה שבועות. הוא היה אמור להתחתן בחודש הבא והותיר אחריו ארוסה, חמישה אחים וזוג הורים. הוא הובא למנוחות ביום שני בבית העלמין הר המנוחות בירושלים.

דויטש הוא בנם של אורי ותחיה שהגיעו לבית שאן לפני כעשור, כשאורי מונה לנהל את בית הספר אורט פסגות בעיר. המשפחה התערתה מהר בחיי הקהילה והפכה מעורבת בעיר. לזוג שישה ילדים. לפני שנה עבר אורי לנהל את בית הספר התיכון בפנימיית הנוער ימין אורד. הוא עצמו אח שכול- אחיו, דוד-צבי (דודי) דויטש שהיה לוחם בחטיבת הצנחנים נהרג בשנת 1991 בעת מילוי תפקידו בגבול הצפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully