וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע ההתקדמות במשא ומתן: הפגנות ברחבי הארץ למען שחרור החטופים

עודכן לאחרונה: 17.8.2024 / 23:31

צומת קפלן התמלאה במפגינים לשחרור החטופים, במקביל לכ-80 מוקדים ברחבי הארץ. אלי אלבג, אביה של לירי, פתח את העצרת והודה למפגינים "אתם משפחה שלנו, שמחבקת אותנו כבר 10 חודשים". ירדן גונן, אחותה של רומי הוסיפה: "מי אנחנו כחברה אם לא נעשה הכל כדי להחזיר אותם"

משפחות חטופים הדליקו מדורה בבגין כאזהרה מהסלמה אם לא תהיה עסקה/דנור אהרון

כמידי מוצאי שבת, גם הערב התקיימה העצרת לשחרור החטופים בכיכר החטופים בתל אביב. בין הנואמים היו אלי אלבג, אביה של התצפיתנית החטופה לירי, עילי דוד אחיו של אביתר דוד, ירדן גונן, אחותה של רומי גונן, מור קורנגולד, אחיו של טל שהם ומירי בן עמי, אמו של יוסף חיים אוחנה.

גם בצומת קפלן התקיימה הפגנה בקריאה לקידום עסקת החטופים וקביעת מועד לבחירות. המפגינים הבעירו מדורה על דרך בגין. במקביל התקיימו כ-80 מוקדי הפגנות ברחבי הארץ.

"316 יום שלירי בליבי, בליבנו, מתגעגים עד אין סוף", אמר אלי אלבג בפתח דבריו בכיכר החטופים. "אזרחים יקרים, אני רוצה להגיד לכם שבזכותכם אנחנו מקבלים את הכוח. אבל עכשיו אני רוצה להגיד לכם, אתם לא רק אזרחים, אתם משפחה שלנו, שמחבקת אותנו כבר 10 חודשים, בקור ובחום. משפחה יקרה שלי, אתם נותנים לנו כוח לבוא לפה, להמשיך להילחם ולזעוק את זעקתנו".

"זה הזמן לעסקה, גם החמאס רוצה את זה, גם איראן וחיזבאללה בשקט שלהם רוצים את זה. אם לא תהיה עסקה תהיה מלחמה ארורה שיודעים איך נכנסים אליה אבל לא יודעים איך יוצאים. לא יודעים את סופה. מדינת ישראל הקריבה 1600 נרצחים, 600 חיילים שנלחמו עד המוות. יש 100,000 עקורים מבית, עד מתי. תחתרו לעסקה, זה הזמן".

הפגנה בעד שחרור החטופים בצומת כרכור, 17 באוגוסט 2024. מרטין וילר, אתר רשמי
הפגנה בעד שחרור החטופים בצומת כרכור, 17 באוגוסט 2024/אתר רשמי, מרטין וילר

אחותה של רומי גונן שתציין מחר את יום הולדתה ה-24 בשבי החמאס: "איך אני יכולה להמשיך להתקיים בעולם כזה, שאני רואה שלא כולם עושים כל מה שהם יכולים. ה"חטופים שלנו" הם בני אדם. אנשים שהם עולם ומלואו. בשביל אחרים הם פרצוף של אדם שנגע בהם, או שהם מתחברים למשפחה שלו, בשבילי זאת פאקינג אחותי הקטנה. ומי אנחנו כחברה אם לא כל כולנו נעשה הכל כדי להחזיר כל אחד ואחת מהם הביתה?"

מור קורנגולד, אחיו של טל שהם: "אנחנו, כולנו, אני ואתם, יודעים שיש אפשרות אמיתית לעסקה. בשעה זו חוזרים חברי המשלחת הישראלית מדוחא שבקטאר, והשעות הן שעות גורליות - לאח שלי, לחטופים, לחיילים, לעקורים מביתם - לכל המדינה. שר הביטחון, כל בכירי מערכת הביטחון, וגם לא מעט שרים בממשלה אומרים פה אחד: עסקה זה הדבר הנכון: זה נכון ללחימה, נכון לשיקום אמון העם, נכון ללכידות, ומעל הכל- נכון לישראלים שנחטפו ומוחזקים בשבי".

עילי דוד, אחיו של אביתר: "נסו לדמיין את התחושה של אח גדול צופה בסרטון שבו אחיו הקטן מובל באלימות בידי מחבל. הכאב והחרדה אינם ניתנים לתיאור, אבל אני נחוש להמשיך להילחם למענו. אני בסך הכל אח גדול שרוצה את אחיו הקטן בבית, שיקבל את החיים שמגיעים לו. ברור לי שהוא חי ועושה הכל כדי לשרוד, אך גם ברור לי שהוא נמצא בסכנה איומה ונוראה,.

"במעמד זה אני פונה לראש הממשלה ולצוות המשא ומתן: הגיעה העת לדאוג שכל חטוף יחזור בהקדם, בהסכם שיבטיח את ביטחוננו. יש לכם תמיכה מלאה מעם ישראל - אל תפחדו לקחת את ההחלטות המוסריות ביותר ולהשיב את החטופים. השבת החטופים תהיה ההתחלה של שיקום החברה שלנו ושל השבת האמון בהנהגה".

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
הפגנה בדרישה לקיום עסקה להשבת חטופים, כרכור, 17 באוגוסט 2024. ללא, אתר רשמי
הפגנה בדרישה לקיום עסקה להשבת חטופים, כרכור, 17 באוגוסט 2024/אתר רשמי, ללא

"כל יום שחולף מפחית את סיכוייהם לחזור אלינו בחיים", אמר שר המשפטים לשעבר אבי ניסנקורן בעצרת ברחוב קפלן שבתל אביב. "הממשלה אחראית למחדל הנורא. לא ניתן לראש הממשלה, בפחד מהקיצוניים והמשיחיים, למנוע עסקה.

"אנחנו כאן ולא נוותר על המדינה ועל הדמוקרטיה - ממשלת הכישלון והחורבן בראשות המנותק והמשחית, מנסה לגמור לנו את הדמוקרטיה. כאילו לא עברו עשרה חודשי תופת - הממשלה המסואבת ממשיכה לקדם את ההפיכה המשטרית שקרעה את העם לחתיכות", הוסיף.

מוקדם יותר היום, הגיעו מפגינים לשכונת צהלה בתל אביב, מול ביתו של נשיא המדינה יצחק הרצוג, ונעמדו כפותים בידיים וברגליים שעניהם מכוסות.

הפגנה בדרישה לאשר עסקה להשבת חטופים, קפלן, 17 באוגוסט 2024. אביב אטלס, אתר רשמי
הפגנה בדרישה לאשר עסקה להשבת חטופים, קפלן, 17 באוגוסט 2024/אתר רשמי, אביב אטלס

מוקדם יותר היום, נציגי המשפחות נתנו הצהרה לתקשורת, כמידי שבת, מול שער בגין בבסיס הקריה בתל אביב. "מדינת ישראל נמצאת בצומת דרכים גורלי, זהו זמן הכרעה: או עסקה או הסלמה", אמרה עינב צנגאוקר, ופנתה ישירות למנהלי המשא ומתן: "אל תפחדו להתעמת עם נתניהו אם הוא מטרפד. אם לא תביאו הפעם עסקה - מותם של החטופים יהיה גם על שמכם".

בקיסריה התאספו מפגינים נגד ראש הממשלה נתניהו בקריאות "אשם, אשם". גם בצומת עמיעד התכנסו קבוצת מפגינים. במקום נמכרו עותקים של הספר "מר הפקרה" והוקם גם מייצג המסמל את סולם הערכים של ממשלת ישראל. חן מעוז עקור מקיבוץ יפתח וממובילי מחאת עמיעד: "אני פה כי יש לי תקווה אמיתית ששומרי הסף שעוד איתנו, רואים ושומעים אותנו, וזה שומר עליהם ומחזק אותם בעמידתם האיתנה מול כוחות האופל והשחור המאיימים לכלותנו, ושהם אלה שימשיכו להחזיק את הגחלת, לקראת השיקום והצמיחה שיבואו בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully