וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שאלוהים יקלל את סינוואר": מאחורי שיטת צה"ל לפינוי שכונות מאזרחים בלתי מעורבים

17.8.2024 / 22:20

צה"ל ממשיך לעדכן את הציבור העזתי על פעילותו במרחב ההומניטריים שמהם נעשים שיגורים לעבר ישראל, מה שמעורר את תסכול התושבים - על צה"ל ועל חמאס גם יחד. "קללה על הראש של חמאס", נכתב בקבוצות טלגרם אחת, בעת שבאחרת תקפו את דובר צה"ל בערבית: "זה הכלב אביחי"

תושבים פלסטינים מתפנים מאיזור רפיח/רויטרס

בפיקוד הדרום פועלים בצורה שיטתית ממוקדת כלפי כל מרחב ממנו משוגרים רקטות ופצצות מרגמה, או שמתפתחת פעילות טרור נרחבת כמו הקמת תשתית לחמ"לים, מפקדות והתארגנות. לפני תקיפה אווירית, יבשתית או תמרון קרקעי מפיץ צה"ל הודעות על פינוי אוכלוסייה באמצעות כרוזים, הודעות ברשתות החברתיות וכלי תקשורת מסורתיים ואף הודעות באמצעות ארגוניים בינלאומיים.

בשלב השני, אחרי הערכת מצב ביטחונית ואיסוף מודיעיני, ולאחר שנקבע כי האוכלוסייה התפנתה מהמרחב - מנהל מרכז האש בפיקוד הדרום, בפיקודו של אל"מ י', את תקיפת המשגרים, חוליות הטרור והתשתיות. זאת, במטרה למזער ככל האפשר פגיעה באזרחים שלא מעורבים בטרור.

התאמת המרחב ההומניטרי ומרחב הפינוי של שכונות בחאן יונס שצה"ל טרם תמרן בהן עד כה. דובר צה"ל
פינוי בשני בשבוע: התאמת המרחב הומניטרי בשכונת ח'אן יונס ביום ראשון/דובר צה"ל

הבוקר הפיץ דובר צה"ל בערבית אל"מ אביחי אדרעי הודעה לפלסטינים הנמצאים בשכונות: מע'אזי, צלאח אלדין, אלפרוק, ואלאמל. "בעקבות ירי רקטות מתמשך של חמאס וארגוני הטרור באזורכם, צה"ל יפעל בעוצמה באזורכם נגד גורמי הטרור האלה בטווח הזמן המיידי", נכתב בהודעה, "למען ביטחונכם, התפנו מיידית למרחב ההומניטרי".

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
קבוצה סגורה בטלגרם של אזור אל מואסי מותחת ביקורת על סינואר ודובר צה"ל בערבית. ללא, אתר רשמי
קבוצה סגורה בטלגרם של אזור אל מואסי מותחת ביקורת על סינואר ודובר צה"ל בערבית/אתר רשמי, ללא
קבוצה סגורה בטלגרם של אזור אל מואסי מותחת ביקורת על סינואר ודובר צה"ל בערבית. ללא, אתר רשמי
קבוצה סגורה בטלגרם של אזור אל מואסי מותחת ביקורת על סינואר ודובר צה"ל בערבית/אתר רשמי, ללא

בתוך זמן קצר הופיעו הודעות בקבוצת טלגרם של האזור, שבהן מתייחסים התושבים להוראות פינוי האוכלוסייה. בין התגובות ניתן לראות ביקורת וכעס כלפי אל"מ אדרעי וגם כלפי חמאס, לצד, תסכול וחוסר ידיעה לאן ילכו הפעם, אחרי שכבר התפנו מבתיהם.

אחד התושבים התייחס לפוסט הקורא לתושבים להתפנות, וכתב: "זה הכלב אביחי". פלסטיני אחר כתב: "אלוהים יקלל את סינוואר ואת חמאס ואת היום שהכרנו אותם. אוי אלוהים, לאן נלך?"

מקורות בפיקוד הדרום הבהירו כי השיטה היא חלק ממערכת התשה שמפעיל צה"ל נגד ניסיונות השיקום של חמאס ושאר ארגוני הטרור ברצועת עזה, אך יש בהם כדי להפריד בין אוכלוסיה אזרחית למחבלים. "בכל מקום שבו ישגרו רקטות בחסות אוכלוסייה או ינסו להקים תשתית, צה"ל יתקוף", אמר אחד המקורות והוסיף: "תלווה את המחבלים תחושת ציד בלתי פוסקת. ככל שחולף זמן אנחנו סוגרים עליהם מעגלים מהירים מאוד. האוכלוסיה הפלסטינית מצייתת להנחיות צה"ל. זה מחרפן את חמאס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully