וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסגה והתקווה של משפחות החטופים: זה צומת דרכים - או עסקה או מלחמה

עודכן לאחרונה: 17.8.2024 / 18:37

על רקע המגעים בקטאר ותחילתו של שבוע גורלי, משפחות החטופים התכנסו להצהרה בתל אביב. עינב צנגאוקר: "זה זמן הכרעה - או עסקה שתציל חיים ותביא רגיעה, או מלחמה אזורית שאיש לא רוצה בה". יהודה כהן, אביו של החטוף נמרוד: "מזהירים את נתניהו ואת הממשלה - אל תחבלו"

מפגינים במיצג חטופים בשכונת צהלה, בסמוך לביתו של הנשיא הרצוג/טל א.מ

על רקע הימים הגורליים לעסקת חטופים ולעתיד האיזור נשאו משפחות חטופים הערב (שבת) הצהרה לתקשורת בשער בגין לנוכח החזרה של צוות המו"מ והמשך השיחות בשבוע הבא. הפגנת המשפחות תתקיים במקום מאוחר יותר, בשעה 20:30.

עינב צנגאוקר, אמו של מתן צנגאוקר: "מתן שלי, תחזיק מעמד, אני הופכת כל אבן כדי להחזיר אותך ואת כולם. מדינת ישראל נמצאת בצומת דרכים גורלי, זהו זמן הכרעה: או עסקה או הסלמה. או עסקה שתציל חיים ותביא רגיעה, או מלחמה איזורית שאיש לא רוצה בה ומי יודע איך נצא ממנה. כל יום שעובר בלי עסקה הוא רולטה רוסית על חיי החטופים ועתיד האיזור שחייבת להסתיים".

"נתניהו, הנשיא ביידן אמר שהנתיב לעסקה מוכן. כולם יודעים שהתנאים החדשים שאתה הוספת - הם מה שתוקע מקלות בגלגלי העסקה. הרמטכ"ל אמר שהצבא ידע להתמודד עם כל מה שהדרג המדיני יחליט. מערכת הביטחון הבהירה שהעסקה היא אינטרס ביטחוני. הגיע הזמן שתודיע שאתה מקבל את העסקה. האמריקאים לא יחכו לנצח, עד שאדון נתניהו יואיל בטובו להסכים להציל את האזרחים שלו. אני פונה מכאן לחברי צוות המשא ומתן: ניצן אלון, אמרת לנתניהו שככל שעובר הזמן, החטופים ניצבים בפני איומים לחייהם. אמרת שחלה הרעה מתמשכת בתנאים שבהם הם מוחזקים".

"דדי ברנע ורונן בר, אתם אומרים שזו כנראה ההזדמנות האחרונה. אל תפחדו להתעמת עם נתניהו אם הוא מטרפד. אם לא תביאו הפעם עסקה - מותם של החטופים יהיה גם על שמכם. אל תוותרו עליהם. תחזירו אותם".

הצהרת משפחות חטופים בדרישה לאשר את העסקה להשבת בניהן, שער בגין, 17 באוגוסט 2024. רוני כנפו
הצהרת משפחות חטופים בדרישה לאשר את העסקה להשבת בניהן, שער בגין, 17 באוגוסט 2024/רוני כנפו

יהודה כהן, אביו של החייל נמרוד כהן: הבן שלי נמרוד כהן נחטף בחיים ואפשר עוד להציל אותו. גם אם זו לא עסקה מושלמת, זו העסקה היחידה שיש, והיא תחזיר את כולם ותהיה תחילתה של תקומה למדינה. רוב הציבור בישראל - בעד העסקה. כל מערכת הביטחון - בעד נעסקה. רוב השרים וחברי הכנסת - בעד העסקה. האמריקאים שדואגים לביטחון ישראל - בעד העסקה. רק מיעוט הקיצוניים והמשיחיים בממשלה המנותקים מהעם מתנגדים לעסקה".

אילה מצגר, כלתו של יורם מצגר: "סב ילדיי יורם מצגר נרצח בשבי לאחר חודשים שבהם החזיק מעמד. את יורם אפשר היה להציל. חייבים להביא את העסקה עוד השבוע, כדי שנוכל להציל את מי שעדיין בחיים אחרת נקבל חזרה רק גופות, אם בכלל. נתניהו, אם לא תהיה עסקה השבוע בגלל שטירפדת פעם נוספת, ההיסטוריה תזכור אותך כמי שהביא להפקרת חטופים ומלחמה איזורית רב זירתית. אם לא תסגור עסקה - ההרס, החורבן במדינה והדם שעוד יישפך, יהיו על ידיך. ואנחנו נדאג שכל אדם במדינה ובעולם, ידע שהחורבן הוא על שמך!

יפעת קלדרון, בת דודו של עופר קלדרון: בן דודי עופר קלדרון נחטף לעזה בחיים, ואנחנו יכולים להציל אותו. חברי צוות המשא ומתן, הציבור הרחב מאמין בכם, אל תתנו לנתניהו לטרפד את העסקה. נתניהו לא יכול להחליט לבד על העסקה, דירשו הצבעה בממשלה.

"ואנו שוב פונים לציבור, זה מאבק קשה ומתיש אבל זו הגענו לשעה הגורלית ביותר, אנחנו זקוקים לכם איתנו. תמשיכו לצאת איתנו לרחובות, תמשיכו להילחם איתנו, זה מתקדמים ומתקרבים וזה אפשרי בזכותכם".

בהפגנה הגדולה בהמשך הערב ידברו אלי אלבג, אביה של התצפיתנית החטופה לירי, עילי דוד אחיו של אביתר דוד, ירדן גונן, אחותה של רומי גונן, מור קורנגולד, אחיו של טל שהם ומירי בן עמי, אמו של יוסף חיים אוחנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully