וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא הרצוג בשיחה עם מפגינים נגד הממשלה: "את הכהניזם צריך להוציא"

עודכן לאחרונה: 17.8.2024 / 14:21

בתיעוד ממפגש של הנשיא עם אנשי מחאה ליד ביתו הוא התלונן ש"עושים לי עוול. הנשיא לא נוקט צד במאבק ציבורי". בתגובה לדרישה לגינוי של השר בן גביר וקריאה להוצאתו מהממשלה, הרצוג השיב, "את הכהניזם צריך להוציא"

הרצוג: "מאוד מודאג מעליית הטון בתקופה האחרונה"/צלם: אבי קנר, מקליט: אורי בוזגלו

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר היום (שבת) בשיחה עם מפגינים נגד הממשלה "את הכהניזם צריך להוציא". בתיעוד של מפגש בין מפגינים נגד הממשלה לנשיא הרצוג בשובו מבית הכנסת ליד ביתו בתל אביב, המפגינים דורשים ממנו לגנות את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ולהכריז פומבית שהוא לא צריך להיות בממשלה, והנשיא השיב: "אני רק מזכיר שאני ניסיתי להקים ממשלת אחדות במרכז המפה. אני מייצג את כל החברה הישראלית ואת כל הדעות וקורא לאחדות". הרצוג נשאל - "אחדות עם כהניסטים?" והשיב: :לא עם כהניסטים את הכהניזם צריך להוציא. ואז תסכימי לממשלת אחדות?". בהמשך התיעוד שעלה ברשת ה-x הרצוג אומר: "נשיא המדינה לא נוקט צד במאבק ציבורי. אמרתי שאם אראה סכנה לדמוקרטיה הישראלית אעמוד בראש המחנה".

יצחק הרצוג בטקס פרידה ממפכ״ל המשטרה, 14 ביולי 2024. לשכת העיתונות הממשלתית
נשיא המדינה יצחק הרצוג. אחדות? לא עם כהניסטים/לשכת העיתונות הממשלתית

הסרטון המלא

במהלך השיחה של הנשיא עם המפגינים, שארכה כשבע דקות, הרצוג טען ש"עושים לו עוול. אנחנו פוגשים משפחות חטופים ומשפחות שכולות יום-יום. אתם פשוט עושים לי עוול. הוא הוסיף כי הוא "מאמין במדינת ישראל, מאמין בחברה הישראלית ומאמין בדמוקרטיה הישראלית. והדמוקרטיה הישראלית תנצח". הרצוג הוסיף כי הנשיא לא צריך לקחת צד בויכוח הפוליטי: "יש תהליכים אבל הם נמצאים בויכוח והם צריכים להיות מוגנים. אבל דבר אחד אני לא אקבל - מטח צעקות".

בהתייחס לטענות שהעלו המפגינים על מעשה הטרור היהודי בכפר ג'ית הרצוג אמר: "זה מעשה חמור ביותר, אבל המערכת מטפלת בזה. יש לך חצי מליון בני אדם שגרים בהתיישבות ש-99% מהם שומרי חוק, כולם בקרב ובמלחמה הזאת, עם איום על חייהם מכל כיוון. התפקיד שלנו עכשיו זה להיות מאוחדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully