וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעויות הרמטכ"ל שהפכו את ציר פילדלפי למעכב הגדול ביותר בעסקת החטופים

עודכן לאחרונה: 16.8.2024 / 15:46

בזמן שהמו"מ מתקדם בדוחא, בין הגורמים שעדיין יוצרים את הפערים הוא ציר פילדלפי, צינור החמצן של חמאס שהפך למוקש הרגיש ביותר. אחרי שהרמטכ"ל בעצמו הגדיר את הציר כ"דבר חשוב", נעשו טעויות שפוגעות בביטחון ישראל ובאמון בצבא. צה"ל: "אנו מביאים להישגים חסרי תקדים"

פעילות צה"ל בציר פילדלפי/דובר צה"ל

ביום רביעי האחרון, קיים הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי דיון הערכת מצב ברפיח בקרבת גבול מצרים, וסימן במכוון את המוקש הגדול והרגיש ביותר במשא ומתן לשחרור חטופים: ציר פילדלפי. רא"ל הלוי, בעצמו הגדיר את ציר פילדלפי כ"דבר חשוב, כי זה מטפל בהתעצמות" אבל באותה נשימה ביצע מספר טעויות

הרמטכ״ל בהערכת מצב בציר פילדלפי שבמרחב רפיח בדרום רצועת עזה,14 באוגוסט 2024. דובר צה"ל
הטעות המדינית ישראלית: הבהרה כי ניתן לשכת מהציר המהווה "צינור חמצן" לחמאס/דובר צה"ל

הטעות הראשונה

שהחליש את העמדה המדינית - ישראלית במשא ומתן בכך שהבהיר כי ניתן לסגת מהציר שמהווה "צינור חמצן" לחמאס בלעדיו תתקשה מאוד הזרוע הצבאית של הארגון הסוני האכזרי להשתקם. הרי לא סתם מתעקש יחיא סינואר להשיב לעצמו את השליטה בו.

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
הרמטכ״ל בהערכת מצב בציר פילדלפי שבמרחב רפיח בדרום רצועת עזה,14 באוגוסט 2024. דובר צה"ל
מדבר בסימני שאלה ולא באמת נוטע ביטחון בציבור הישראלי/דובר צה"ל

הטעות השנייה

העובדה שרא"ל הלוי, מדבר בסימני שאלה ולא באמת נוטע את הביטחון בציבור הישראלי ובדרג המדיני, כי צה"ל יידע לגדוע כל ניסיון של חמאס להבריח של אמצעי לחימה, תחמושת, חומרים דו שימושיים, מכונות ייצור ומחבלים היא זו שמחלישה עוד יותר את תחושת הביטחון ופוגעת באמון.

הרמטכ"ל יכול היה להראות חלופות מבצעיות יציבות ומוצקות אבל בחר לעמוד ליד "ציר פילדלפי" ורק למתוח סרט סימון לבן (סס"ל) מסביב לאחת הבעיות הגדולות בין ישראל לחמאס במסגרת המו"מ כשלכולם ברור מה עמדת מצרים: בקהיר היו רוצים לראות את ישראל נעלמת מהגבול כאילו לא התגלו עד כה 50 מנהרות הברחה והיד עוד נטויה כי הפעילות ההנדסית של צה"ל במרחב לא מוצתה.

תוואי התת-קרקע בגובה שלושה מטרים שאותר על ציר פילדלפי. דובר צה"ל
נוצר הרושם כי הרמטכ״ל מנהל קמפיין על ציר פילדלפי/דובר צה"ל

הטעות השלישית

איזה מסר מעביר הרמטכ"ל למפקדי צה"ל שפועלים מסביב לשעון להגן על הציר, לאתר, לזהות למפות ולהשמיד מנהרות שבאמצעותן הצליח חמאס במשך עשרות שנים להבריח את ארסנל הנשק העצום שהתגלה ב-7 באוקטובר בעורף מדינת ישראל? היקף האש שעמדה לרשות חמאס ביום הטבח ביישובים ישראלים ובמוצבים היה כל כך קיצוני שלוחמי צה"ל עמדו בנחיתות בכל מה שקשור להיקף התחמושת שעמדה לרשותם אפילו בכדורים לרובים, היקף רימוני הרסס וטילי הנ"ט ביחס למחבלי חמאס.

נוצר הרושם כאילו הרמטכ"ל מנהל קמפיין על ציר פילדלפי כבר תקופה כשברקע מנסים בצה"ל להטמיע כל מיני סיסמאות חלולות כמו: לא בונים מנהרה ביומיים. תתפלאו. יעידו מפקדים באוגדה 162 כיצד הצליחו פעילי חמאס באזורים מסוימים לבנות פירים תוך פרקי זמן קצרים מקו בתים אל המגננים ולהפתיע כוחות בשטח.

צה"ל צריך להתנהל כ"סוס דוהר". לנקוט בגישה חדה ונצית שתרתיע את האויב ובכל להשאיר את ההחלטה לדרג המדיני מאחורי הקלעים. צה"ל צריך להתעקש על הנוכחות בציר פילדלפי על בסיס לקחי העבר. לא לסמוך על אחרים ולא על טכנולוגיות. ראינו מה קרה ב-7 באוקטובר. איזה עוד סימן או תרחיש צריכה צמרת צה"ל כדי להבין שאזרחים לא אמורים לשמש חגורת ביטחון לצה"ל? להבנתי, גישת הרמטכ"ל לגבי "ציר פילדלפי" לא מקבלת תמיכה מלאה בצמרת צה"ל ויש לא מעט שחושבים שחייב לאחוז ב"צינור החמצן" של חמאס.

גורם מקורב לרמטכ"ל אומר: "הרמטכ"ל עושה לילות כימים לביטחון המדינה, ומוביל את צה"ל במלחמה המורכבות בתולדותיה, תוך שהוא שומר על אחידות השורות ומביא להשגת מטרות המלחמה. הטענות המגיעות מגורמים בעלי אינטרסים זרים ובעלי עניין, המנסים לפרק את צה"ל בתקופה רגישה זו, פוגעים בביטחון המדינה ומנסים לחבל בלגיטימציה של הרמטכ"ל, שנשאר נחוש וממוקד כולו במשימת הביטחון".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "צה"ל, והרמטכ"ל העומד בראשו, מחויבים להשגת מטרות המלחמה - פירוק החמאס והחזרת החטופים, ונלחמים בנחישות ובהתמדה ומביאים להישגים חסרי תקדים. צה"ל מייצר לדרג המדיני את כל האופציות וחופש הפעולה, ויידע לממש כל החלטה של הדרג המדיני. כל טענה אחרת משוללת כל יסוד, ופוגעת בצה"ל וברמטכ"ל אשר נלחמים במלחמה נגד אויבינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully