וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשש מצווי מעצר: נתניהו ביקש לבחון הקמת ועדה ממשלתית לבחינת המצב ההומניטרי בעזה

עודכן לאחרונה: 15.8.2024 / 21:43

ראש הממשלה כינס דיון מדיני-משפטי כדי לדון בהליכים בבית הדין בהאג. היועמ"שית חזרה על עמדתה שוועדת חקירה ממלכתית היא הכלי היעיל ביותר להימנע מצווי מעצר, נתניהו מנסה לחמוק מכך - ולהקים ועדת חקירה שתמונה על ידי הממשלה

השר בני גנץ: "ועדת חקירה ממלכתית צריכה לקום בהקדם"/דוברות הזר בני גנץ

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קיים היום (חמישי) דיון בנושא בית הדין הפלילי הבין-לאומי וסכנת צווי המעצר נגדו, וכן נגד שר הביטחון ובכירים נוספים. הדיון התקיים בהשתתפות הדרג המדיני הרלוונטי והייעוץ המשפטי לממשלה.

במהלך הישיבה, היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, חזרה על עמדתה שנחשפה לראשונה בוואלה, לפיה הקמת ועדת חקירה ממלכתית היא הכלי המשפטי היעיל ביותר להתמודדות עם סכנת צווי המעצר.

אולם, נתניהו שב על התנגדותו להקמתה וביקש לדעת אם ישנה ודאות שהוועדה תוביל לביטול בקשת המעצר, וכן ביקש לבחון אפשרות להקמת ועדת חקירה ממשלתית - שתמונה בידי הממשלה בשונה מוועדת חקירה ממלכתית שממונה בידי נשיא משפט העליון. דיון נוסף בנושא יתקיים בתחילת השבוע הבא.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס האזכרה הממלכתי לזאב ז'בוטינסקי. נעמה גרינבאום/"הארץ", אתר רשמי
מתנגד להקמת ועדת חקירה ממלכתית. ראש הממשלה נתניהו/אתר רשמי, נעמה גרינבאום/"הארץ"

בהודעה של לשכת ראש הממשלה נמסר: "הישיבה עסקה בהקמת ועדת חקירה ממלכתית לבחינת המצב ההומניטרי בעזה בלבד, ושבדיון היועמ"שית אמרה שאין כל ודאות כי הקמת ועדה זו תוביל לביטול הבקשה להוצאת הצווים". כמו כן, נמסר כי "בדיון נבחנו מספר דרכי-פעולה נוספות".

ראש הממשלה מתנגד להקמת ועדת חקירה ממלכתית שממונה על ידי נשיא בית המשפט העליון - כפי שנחשף לראשונה בוואלה. נתניהו מחפש דרכים להתחמק מהדרישה הציבורית לחקירה עצמאית ומקיפה של המחדלים שקדמו לאסון 7 באוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully