וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות החטופים נלחמות עד הרגע האחרון: "רה"מ, אתה חייב לנו את הילדים בחזרה"

עודכן לאחרונה: 15.8.2024 / 22:26

בצעדת המונים בהובלת בני המשפחות ובהשתתפות אלפי תומכים, הגיעו המפגינים להשבת החטופים לשער שאול בקריה בקריאה לצוות המו"מ שבקטאר לא לחזור בלי עסקה. מוקדם יותר הפגינו מאות ברחבי הארץ במיצגים המדמים את מצב החטופים: "אי החזרתם - התאבדות החברה הישראלית"

עינב צנגאוקר, אמו של מתן, בפנייה לציבור: כל מי שיכול - קומו מהספות, סיימו את ארוחת הערב, ב-21:00 מתכנס הקבינט - הצטרפו אלינו לבגין/מטה משפחות החטופים

אלפי בני אדם צעדו הערב (חמישי) עם משפחות החטופים בתל אביב על רקע פסגת המתווכות בקטאר. הצעדה החלה מבית העצמאות והמשיכה לכיכר החטופים תוך קריאות לצוות המשא ומתן להגיע לעסקה.

דני, אחיו של איציק אלגרט, שהיה חלק מהצעדה אמר: "איציק נחטף חי מניר עוז ונראה בחיים לאחר 52 ימים. אם הוא לא בחיים היום - האחריות על הדם שלו היא על הידיים של מי שממסמס את המו"מ! אנחנו שומעים על שרי ימין קיצוני שמאיימים ומחבלים באפשרות להשגת עסקה. הם מעדיפים אדמה על פני אדם, ולא מבינים שהחטופים הם העדות לכישלון הביטחוני, החברתי, הערכי והדתי הגדול ביותר בתולדות מדינת ישראל".

אלגרט הוסיף כי "עסקה להחזרת החטופים אינה איום ביטחוני. אם החטופים לא יחזרו זה יהיה איום חברתי, ערכי, מוראלי שיביא לקריסה והתאבדות של החברה הישראלית. הגיע זמן שיקום! הגיע זמן חטופים!"

צעדת ההזדמנות האחרונה 15 באוגוסט 2024. ניב אהרונסון
צעדת ההזדמנות האחרונה 15 באוגוסט 2024/ניב אהרונסון
צעדת ההזדמנות האחרונה 15 באוגוסט 2024. ניב אהרונסון
צעדת ההזדמנות האחרונה 15 באוגוסט 2024/ניב אהרונסון

אלוף משנה (מיל') טליה לנקרי, לשעבר בכירה במל''ל, נכחה גם היא בצעדה: "כאשת ביטחון אני רוצה להגיד לכם: זוהי נקודת ארכימדס. נקודה קריטית. כשהחטופים יחזרו, מדינת ישראל תעלה על המסלול. על איזה מסלול? המסלול הבטחוני, ההסדרה, כי הפסקת האש הזו תביא להסדרה בצפון, תביא לסדר עדיפות לאומי - איראן תחילה ולא ההתבוססות בביצה העזתית".

לנקרי המשיכה והוסיפה כי "ב-10 חודשים הצבא הצליח לעשות הרבה ולצערי לא מצליחים למנף את ההישגים הטקטיים והצבאיים להישגים משמעותיים ומדיניים - בראש ובראשונה להחזיר את החטופים והחטופות".

חברת הכנסת נעמה לזימי (העבודה), השתתפה בצעדה ואזקה את עצמה עם סרט על העיניים בכניסה לקריה: "עיניי כולנו נשואות לדוחא ואנחנו מחכים רק לבשורה אחת - 'נחתמה עסקה'", אמרה חברת הכנסת לזימי. "ממשלת ישראל חייבת לקחת את העסקה שעומדת עכשיו על השולחן, זו העסקה שנתניהו הציע. הימים הללו גורליים, כל אזרח בישראל צריך לראות את עצמו כאילו הוא או בן משפחתו שבויים בעזה בידי ארגון טרור רצחני", הוסיפה.

לדבריה, "הזמן שלהם אוזל ואין לממשלה את הזכות והמנדט להפקיר אותם - שיסתכלו למשפחות בעיניים, שיסתכלו לאזרחים בעיניים, שיסתכלו עלינו ויחמלו על האזרחים והאזרחיות שהפקירו. עסקה עכשיו!"

צעדת ההזדמנות האחרונה יצאה לדרך בהובלת משפחות החטופים ובקריאה לצוות המו''מ: "אל תחזרו בלי עסקה!".15 באוגוסט 2024. מטה משפחות החטופים, אתר רשמי
צעדת ההזדמנות האחרונה יצאה לדרך בהובלת משפחות החטופים ובקריאה לצוות המו''מ: "אל תחזרו בלי עסקה!".15 באוגוסט 2024/אתר רשמי, מטה משפחות החטופים
חברת הכנסת נעמה לזימי אזקה את עצמה לשער בגין עם סרט על העיניים בכניסה לקריה בקריאה להשבת החטופים, 15 באוגוסט 2024. ללא קרדיט, אתר רשמי
חברת הכנסת נעמה לזימי אזקה את עצמה לשער בגין עם סרט על העיניים בכניסה לקריה בקריאה להשבת החטופים, 15 באוגוסט 2024/אתר רשמי, ללא קרדיט

יוני, אביה של התצפיתנית נעמה לוי, שנחטפה ממוצב נחל עוז ונמצאת בשבי חמאס: "ראש הממשלה אמר לפני כמה שבועות שהוא דואג לעתידנו. על איזה עתיד הוא מדבר? הוא דואג לעתיד של נעמה שלי? הוא מדבר על זה שהוא דואג לביטחון. הוא דואג לביטחון של נעמה שלי? נעמה היא לא עוד פיון על לוח השחמט של מדינת ישראל. היא ו-114 החטופים והחטופות הם היסודות של מדינת ישראל. הם הבסיס של המבנה הזה כמו כל האזרחים במדינה הזאת".

לוי המשיך והעביר מסר לראש הממשלה ולצוות המשא ומתן: "נקודת ההתחלה היא להחזיר את החטופים. מהם הכול מתחיל. אל תדברו איתי במילים יפות. תתחילו לעשות. אל תדברו איתי על פוליטיקה קטנה. תראו לי מדינאות עם חזון. אל תדברו איתי על מחירים כבדים. תתחילו לשלם אותם. מדינה בלי החטופים בבית, היא מדינה שלא יהיה לה לא בטחון ולא עתיד. אדוני ראש הממשלה, אתה חייב לעם ישראל את הילדים שלו בחזרה".

אורנה שמעוני, ממובילות תנועת 4 אמהות: "יש לנו משהו משותף ראש הממשלה, קיבלתי ממך מכתב אישי כראש הממשלה ביום בו חשך עולמי. שנינו יודעים מה זה כאב שנינו לא יודעים איך מרגישה אמא שחצי משפחתה נרצחה וחציה השני חטופים. שנינו לא מרגישים עשרה חודשים במנהרות בלי אוכל ובלי מים. אתה מרגיש איזה סבל הם עוברים ואיזה דעיכה קיומית עוברות משפחותיהם, גם הן כלואות בעזה".

שמעוני הוסיפה עוד כי "אם לא תחתום הם לא ישרדו ואיתם המשפחות. חתימתך תביא להם חיים. תציל את התינוקות והסבים, את הנכדים ואת העלמות והעלמים שחגגו, את האבות שנולדו להם תינוקות ואינם יודעים והילדים שלהם בבית שואלים כל לילה למה אבא לא מקריא לי סיפור".

לדבריה, "תיתן חיים חדשים למשפחות, לסבים ולסבתות. תביא בעודם בחיים את החיילות והחיילים ואת החללים והנרצחים למדינה עליה נלחמו בשבילך ובשבילי. נתנו את חייהם, או נרצחו בפיג'מה עם כוס קפה ביד כאשר ילדיהם ראו איך רוצחים את אמא שלהם ורק אבא נשאר להם, עליו אתה מחליט אם יחיה או ימות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully