וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני מומחים, אותם חומרים - ומסקנות שונות: המחלוקת בפרשת ההתעללות במחבל

עודכן לאחרונה: 15.8.2024 / 12:58

מנהל המכון לרפואה משפטית ד"ר חן קוגל הבהיר כפי שנחשף בוואלה כי לא ניתן לקבוע כיצד נגרמה פציעתו של מחבל חמאס. אלא שלוואלה נודע שהחומרים שקוגל קיבל זהים לאלה שקיבל פרופ' אלון פיקרסקי מהדסה, שהגיש חוות דעת מטעם ההגנה, וקבע: "הפציעה הייתה עצמית". כל התגובות

פרקליטיהם של החשודים בהתעללות במחבל מגיבים על שחרורם למעצר בית/שלומי גבאי

במהלך הדיונים האחרונים בבית הדין הצבאי בבית ליד בפרשת ההתעללות במחבל חמאס עלו שתי חוות דעת - אחת מטעם ההגנה של פרופסור אלון פיקרסקי מבית החולים הדסה ואחת מטעם מצ"ח של מנהל המכון לרפואה משפטית ד"ר חן קוגל. אלא ששתי חוות הדעת הציגו מסקנות שונות. לוואלה נודע כי גם פיקרסקי, שהגיש את חוות הדעת לבקשתו של עו"ד אפרים דמרי המייצג את אחד החשודים, וגם קוגל הסתמכו על אותם חומרים כדי להגיש את חוות הדעת אז מדוע המסקנות היו שונות?

חוות הדעת של מנהל המכון לרפואה משפטית חן קוגל בעניין הפציעה של המחבל בשדה תימן. צילום מסך, עיבוד תמונה
חוות הדעת של ד"ר חן קוגל/עיבוד תמונה, צילום מסך

בחוות הדעת של קוגל, שפורסמה לראשונה בוואלה, הבהיר מנהל המכון לרפואה משפטית כי הוא לא יכול לקבוע כיצד נגרמה פציעתו של המחבל בשל היעדר חומרים. "אין באפשרותי לחוות דעה על מנת לתת תשובות בוודאות מספקת על המנגנון בעטיו נגרמו הממצאים שפורטו בחומר הכתוב, וכמו כן אם יש קשר בינם לבין מחלות רקע. אני ממליץ לפנות לרופאים שטיפלו בעצור וראו את הממצאים במו עיניהם", כתב קוגל.

אלא שחוות הדעת של פיקרסקי, שהסתמכה על אותם חומרים שקוגל קיבל, הייתה שונה בתכלית וקבעה כי המחבל גרם את הפציעה לעצמו ולא ייתכן שאנשים אחרים, במקרה הזה החשודים בפרשה, היו יכולים לגרום לו את הפציעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
חוות הדעת של פרופסור אלון פיקרסקי מבית החולים הדסה בפרשת ההתעללות במחבל. ללא, אתר רשמי
חוות הדעת של פרופסור אלון פיקרסקי/אתר רשמי, ללא

"מכיוון והייתה פגיעה בחלחולת, אין ספק כי החדרת גוף זר היא שגרמה לפגיעה. אולם, יש ספק גדול לגבי דרך ומנגנון החדר הגוף הזר שגרם לפציעה בחלחולת", כתב פרופ' פיקרסקי בחוות דעתו. "החדרה על ידי גורם חיצוני, ודאי של עצם רחב, מחייבת פציעה של פי הטבעת עצמו. דווקא החדרה עצמית של גוף זר, שיכולה באותה מידה לגרום לקרע בחלחולת, היא שלא תגרום לפגיעה בפי הטבעת עצמו שכן המחדיר (החולה עצמו) ידאג להחדרה עדינה ולא טראומטית של הגוף הזר".

לסיום כתב פרופ' פיקרסקי כי "החומר שהוצג לי בלא כל עדות לפגיעה בפי הטבעת, תומך בהחדרה עצמית ולא בהחדרה על ידי גורם חיצוני".

עו"ד דמרי הציג את חוות הדעת של פיקרסקי בבית הדין ואמר: "פרופסור פיקרסקי הוא אחד המומחים הגדולים בעולם בתחומו ובעל שם עולמי בכירורגיה רקטאלית. הועברו אליו המסמכים הרפואיים של אותו מחבל ארור, שהם דו"חות אשפוז, ניתוח, בדיקות ראשוניות של הרופאים שראו אותו ועל סמך אלה הוא נתן את חוות דעתו, ששומטת את הקרקע להחדרת חפץ לפי הטבעת של אותו מחבל".

עוד אמר דמרי כי "אולי קו החקירה השתנה אחרי שהם קיבלו את התשובה מקוגל ולכן אותה חוות דעת שצירפנו, יש להתייחס אליה בכובד ראש. חוות דעת באה ואומרת שאין כל היגיון רפואי בתלונה של המחבל אם הייתה מוחדרת לו אלה או מקל של מטאטא או חפץ כפי שהתביעה מבקשת לתאר".

דיון במעצרם של החיילים החשודים בהתעללות בעציר פלסטיני, בית ליד , 11 באוגוסט 2024. ביני אשכנזי
חלק מהחשודים בפרשה בדיון הארכת מעצרם בבית ליד/ביני אשכנזי

תגובות

פרופסור אלון פיקרסקי מבית החולים הדסה סירב להגיב.

מבית החולים הדסה לא נמסרה תגובה.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "מדובר בתיק המצוי בחקירה ומתנהל בבית המשפט. בכל שאלה הנוגעת לחוות הדעת, יש לפנות לפרקליטות הצבאית".

מהפרקליטות הצבאית טרם נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully