וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת ההתעללות במחבל: חוות הדעת של המכון לרפואה משפטית

עודכן לאחרונה: 11.8.2024 / 19:38

בחוות דעת שהגיעה לידי וואלה והוגשה למצ"ח על ידי מנהל המכון ד"ר חן קוגל עולה כי הוא לא יכול לקבוע האם בוצע מעשה סדום במחבל. "לא צורפו תמונות. אני ממליץ לפנות לרופאים שטיפלו בעצור וראו את הממצאים בעיניהם". חוקר מצ"ח הודה היום בדיון: "אין תמונות של הפציעות"

בית הדין הצבאי דן בהארכת המעצר של החשודים בהתעללות בשדה תימן/שלומי גבאי

המכון לרפואה משפטית הודיע היום (ראשון) למשטרה הצבאית כי לא יוכל לספק חוות דעת האם בוצע מעשה סדום במחבל חמאס בבסיס שדה תימן.

במסמך שכתב ד"ר חן קוגל, מנהל המכון, והגיע לידי וואלה, נכתב כי "אין באפשרותי לחוות דעה על מנת לתת תשובות בוודאות מספקת על המנגנון בעטיו נגרמו הממצאים שפורטו בחומר הכתוב, וכמו כן אם יש קשר בינם לבין מחלות רקע. אני ממליץ לפנות לרופאים שטיפלו בעצור וראו את הממצאים במו עיניהם".

דבריו של קוגל קיבלו המחשה היום בדיון בבית הדין הצבאי בבית ליד כשחוקר מצ"ח הודה לשאלת סנגורו של אחד החשודים כי אין תמונות של הפגיעות עצמן. "זה לא סוג פציעה שגורמי הרפואה מתעדים ויזואלית", השיב חוקר מצ"ח.

חוות הדעת של מנהל המכון לרפואה משפטית חן קוגל בעניין הפציעה של המחבל בשדה תימן. צילום מסך, עיבוד תמונה
חוות הדעת של מנהל המכון לרפואה משפטית חן קוגל בעניין הפציעה של המחבל בשדה תימן/עיבוד תמונה, צילום מסך
מהומות לאחר שמצ"ח פשטה על בסיס שדה תימן ועצרה חיילים בחשד שתקפו מחבלים, 29 ביולי 2024. יניר יגנה
המהומות בבסיס שדה תימן/יניר יגנה

את התשובה העביר קוגל לסגנית מפקד היחידה הארצית לחקירות מבצעיות בצה"ל, לאחר שהתבקש על ידי מצ"ח לחוות דעה בעניין הממצאים הרפואיים בגופו של המחבל.

קוגל טען כי הוא מתקשה בכך בעקבות העובדה כי הועברו לידו רק מסמכים רפואיים אך לא תמונות, ולכן, לא יוכל לקבוע "האם פציעתו של העצור נגרמה כתוצאה מהחדרה של עצם כלשהו לפי הטבעת שלו, ואם כן באיזה אופן בוצעה ההחדרה". על התגובה עצמה של המכון פורסם לראשונה בכאן 11.

הקביעה של קוגל, שהועברה היום גם לבית הדין הצבאי ולסנגורים שמייצגים את הלוחמים, עשויה לעלות קושי נוסף לבסס את החשד נגדם, בהיעדר ראיות מספיקות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully