וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין שטח מסור ואיש אמונו של השר: זה המפכ"ל הבא של בן גביר

עודכן לאחרונה: 15.8.2024 / 17:25

אחרי 40 שנה בהן צמח במשטרה, דני לוי בן ה-60, כיום מפקד מחוז חוף שנוהג ביד קשה בהפגנות קיסריה. למרות שהקפיד להגיע לכל זירה - בתקופתו המשיכה עלייה בפשיעה הרצחנית. "בדיוק מה שאני מחפש", מחמיא השר לביטחון לאומי, המפגינים היו קצת פחות נלהבים: "מבייש את המדים"

ניצב דני לוי בן ה-60, אב לשלושה וסבא לנכד, התגייס למשטרה בתום שירותו הצבאי ב-1985 ואת רוב הקריירה המשטרתית שלו עשה בתל אביב. שנתיים כיהן בירושלים ואך שנה חלפה מאז מונה כמפקד מחוז חוף. הוא תושב זיכרון יעקב, שם הוא כמעט לא מוכר מלבד ע"י קומץ קרובים מצד אשתו רחל וכמה חברים קרובים. בכלל, רוב תושבי זיכרון יעקב למדו על התושב, קצין המשטרה הבכיר, מהפרסומים על מועמדותו למפכ"ל.

לוי גאה מאד על כך שבתקופתו התאפשרה המחאה החברתית של מאהל רוטשילד ומספר על כך בכל הזדמנות, כשבימיו כמפקד מחוז חוף האחראי גם ליישוב קיסריה, עולות טענות שהוא או השוטרים תחת פיקודו מגבילים את המחאה שם ובמקומות אחרים נגד הממשלה והעומד בראשה. למרות הפרספקטיבה האישית שלו, לא בטוח שמפגיני שדרות רוטשילד של תל אביב רואים זאת אחרת ממפגיני שדרות רוטשילד של קיסריה.

בתחילת דרכו במשטרה, שימש קצין אגף מבצעים במרחב יפתח, פיקד על תחנת שכונות במחוז תל אביב, פיקד על תחנת לב תל אביב ושימש קצין אגף מבצעים במחוז תל אביב. ב-2016 מונה למפקד מרחב יפתח. ב-2017 מונה למפקד מרחב ירקון.

דני לוי, ממ"ז חוף. יואב איתיאל
דני לוי, ממ"ז חוף/יואב איתיאל

ב-2021 מונה לסגן מפקד מחוז ירושלים. ביולי 2023 הועלה לדרגת ניצב ולפני פחות משנה, באוגוסט 2023, נכנס לתפקיד מפקד מחוז חוף.

"זה בדיוק מה שאני מחפש במפקדים", החמיא לו השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר בטקס חילופי המפקדים, "לא כאלה שנחתו מהשמיים, אלא שוטרים שקרעו הרבה זוגות נעליים, שצמחו מהשטח שיודעים היטב מה זה להיות שוטר, מה הם האתגרים, מה המצוקות והקשיים, כאלה שזוכרים איך המשטרה בשנים עברו פירקה משפחות פשע ויודעים לחזור לפעילות הקלאסית של השוטר הקלאסי, בבחינת חדש ימינו כקדם".

בן גביר אמר על לוי: "במפגשים בינינו התרשמתי מאדם מאד מיוחד, עם רגישות לבני אדם ולסביבה ולצד זאת קצין מקצוען בעל ידע מקצועי שעבר בכל שדרות הפיקוד, ממפקד תחנה, דרך מפקד מרחב שאת כל אלה עשה בהצלחה יתרה".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. חיים גולדברג, פלאש 90
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר/פלאש 90, חיים גולדברג
דני לוי, ממ"ז חוף עם הדובר אריה דורון. יואב איתיאל
דני לוי, ממ"ז חוף עם הדובר אריה דורון/יואב איתיאל

אלא שהפשיעה במחוז חוף המשיכה לגאות גם בקדנציה שלו, אם כי מדעית יהיה קשה לקשור את זה לאוזלת ידו שלו. הפשיעה הרצחנית גואה ברחבי הארץ, במיוחד בחברה הערבית, והיא לא החלה בשנתו כמפקד מחוז. לוי עצמו, מאז נכנס לתפקיד, הקפיד להגיע לכל זירת רצח ולכל הפגנה משמעותית בתחום המחוז שלו, ביום ובלילה. לצידו היה תמיד דוברו הנאמן סגן ניצב אריה דורון, שהתייחס לשנה הזו כקמפיין של לוי למפכ"לות, ובדיעבד מסתמן כי יכול לרשום אותו כהצלחה כבירה ולא טריוויאלית, של שניהם. דורון מן הסתם רואה את עצמו עכשיו כמועמד הטבעי להעלאה לדרגת ניצב משנה ולתפקיד דובר משטרת ישראל, במקומו של נצ"מ אלי לוי שהוצנח לתפקיד וליווה את כהונתו של רנ"צ קובי שבתאי.

המפגינים בקיסריה, מצידם, סימנו את לוי כבר במהלך השנה כאיש של השר בן גביר. במהלך אחת ההפגנות האלה תעד איתן גליקמן מידיעות אחרונות את לוי בעימות יוצא דופן עם המפגינים. "60 כמוני נהרגו בגללך, אתה תגיד לי למי חייבים? אתה חייב לנו את החיים שלך", אמר ניצב לוי למפגינים מולו - שהטיחו בו לפני כן "בן גביר מחבל", "מי מקדם אותך, למי הם חייבים". המפגין השיב: "אתה חוצפן, נלחמנו עוד לפני שנולדת", וניצב לוי הגיב: "תכבד את המשטרה". המפגין ענה: "אתה מבייש את המדים שלך". לוי גם הפעם לא שתק: "אתה מבייש את האזרחות שלך".

‏‎ביולי 2024 הודיע השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כי בחר בלוי להיות המועמד לתפקיד מפכ"ל משטרת ישראל. ‏‎אמש אישרה הוועדה למינוי בכירים את מינויו של לוי לתפקיד מפכ"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully