וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מימון המלונות יופסק, וחלק מתושבי העוטף יחזרו לבתיהם: "המדינה מכריחה אותנו לחזור"

עודכן לאחרונה: 14.8.2024 / 20:18

על פי החלטת המדינה, תושבי היישובים שבהם נקבע שאין מניעה ביטחונית לחזור ולא נדרש בהם שיקום פיזי - יאלצו לשוב לבתיהם בעוטף. בין היישובים שיחזרו, קיבוץ מפלסים, שתושביו זועמים: "אנחנו לא סומכים על אף אחד ולא מוכנים שהילדים יחזרו לרעשי המלחמה"

בווידאו: התושבים האחרונים מפונים משדרות/יניר יגנה

מימון המדינה עבור מלונות לחלק מתושבי העוטף יסתיים מחר (חמישי) והתושבים זועמים: "המדינה מכריחה אותנו לחזור". על פי החלטת המדינה, כמה אלפי תושבי היישובים שבהם נקבע שאין מניעה ביטחונית לחזור ולא נדרש בהם שיקום פיזי - יאלצו לשוב לבתיהם בעוטף. כמו כן, עפ"י החלטת הממשלה, השהות לתושבים במלונות ביישובים שבהם יש מניעה ביטחונית לחזור תימשך עד ה-27 באוקטובר 2024.

קיבוץ מפלסים, הוא בין היישובים שתושביו נדרשו לחזור לבתיהם. חלק מתושבי הקיבוץ כבר חזרו וחלקם מתכוונים לחזור מחר. אולם ביניהם, יש כאלה שמתכננים להישאר מחוץ לקיבוץ. אחד מהם, הוא גון צורי, שמחר יפנה יחד עם משפחתו את החדר במלון דן אכדיה בהרצליה. "מחר אומרים לנו שסוגרים את הדלת של המלון, אנחנו נלך לקיבוץ מעבורות בשרון לשנה הקרובה", סיפר.

קיבוץ מפלסים, 3 באוגוסט 2022. מיטל קויפמן, מערכת וואלה
"אנחנו לא מוכנים שהילדים יחזרו לרעשי המלחמה". קיבוץ מפלסים/מערכת וואלה, מיטל קויפמן

"הם שפתחו לנו את הדלת, אני מצאתי פתרון אישי למשפחתי, ולא חיכיתי למדינה שעד עכשיו לא מצאה פתרון. הקהילה שלנו מתפרקת בעקבות חוסר הפתרון, חלק חוזרים לקיבוץ וחלק לא מוכנים לחזור בגלל המצב, אנחנו עדיין במצב של מלחמה, רקטות, הפצצות, חשש מחדירה, גם אם פחות מסוכן עכשיו, כמו שהיה ב-7 באוקטובר, אנחנו לא סומכים על אף אחד ולא מוכנים שהילדים יחזרו לרעשי המלחמה".

"הבטיחו לנו ביטחון ביישובים", התרעם צורי. "המדינה הפקירה אותנו ואת החטופים, אני לא סומך עליה. אם אני אחזור לקיבוץ עכשיו עם המשפחה ועדיין מלחמה והחרדות יחזרו, אז אני כבר לא אוכל להישאר בקיבוץ עם משפחתי. אני מעדיף לחזור שיובטח לנו שקט וביטחון".

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
חסימות כבישים,צומת מפלסים, 3 באוגוסט 2022. מיטל קויפמן, מערכת וואלה
"המצב הזה מפרק את המשפחה שלי". צומת מפלסים חסום לתנועה/מערכת וואלה, מיטל קויפמן

"אני דור שלישי בקיבוץ, כל משפחתי בקיבוץ, בחרנו בקיבוץ ועכשיו בגלל חוסר הפתרון של המדינה, כל אחד מבני משפחתי מתפזרים, אחותי לצפון, אימא שלי לדיור מוגן, אחי לקיבוץ אחר ואני קיבוץ אחר, המצב הזה מפרק את המשפחה שלי וגם את הקהילה".

אפרת, תושבת הקיבוץ שגם נמצאת במלון, תחזור מחר לקיבוץ בניגוד לרצונה כשהיא עדיין חוששת: "המדינה מחזירה אותי לאחור, לא לזה פיללנו, אנחנו מגיעים ליום האחרון במלון ולא מאמינים שאנחנו חוזרים במצב של מלחמה של קיבוץ שסמוך לגדר, כשפינו אותנו האמנו שבסוף יחזרו החטופים ותסתיים המלחמה, להחזיר אותנו ככה זאת בושה וחרפה".

צומת מפלסים, 3 באוגוסט 2022. מיטל קויפמן, מערכת וואלה
צומת מפלסים, 3 באוגוסט 2022/מערכת וואלה, מיטל קויפמן

תגובת מנהלת תקומה

מנהלת תקומה מחזקת את תושבי החבל אשר חוזרים בימים אלו לבתיהם ופועלת ביחד עם הרשויות המקומיות על מנת לוודא חזרה מיטבית תוך סיוע, תמיכה וסיפוק מענים לצרכים השונים. במקביל המנהלת מעניקה סיוע באמצעות מתווים שגיבשה עבור אוכלוסיות שטרם שבו לבתיהן.

בהתאם להחלטת הממשלה מיום ה-16 ביוני ולהחלטות משרד הביטחון, מחר מסתיים המענה המלונאי הניתן על ידי המדינה לתושבי יישובים שאין מניעה ביטחונית לחזרתם. התושבים אשר חוזרים בימים אלו מצטרפים ללמעלה מ-47,000 תושבים אשר מהווים מ-80% מתושבי החבל שחזרו החל מחודש מרץ ויחלו בהיערכותם לפתיחת שנת הלימודים התשפ"ה.

חזרתם של התושבים לבתיהם מתקיימת לאחר הארכה שהמנהלת אפשרה בשהות בבתי המלון מה-7 ביולי ועד ה-15 באוגוסט.

לצד חזרת המשפחות בימים אלו לחבל ובהמשך לצרכים ולבקשות שעלו ממשפחות אחרות בחבל התקומה שטרם שבו לביתם ושמרגישות שאינן מסוגלות בעת הזאת לחזור לחבל וזקוקות לתקופה נוספת של ריפוי ושיקום מחוץ לחבל, גיבשה מנהלת תקומה יחד עם משרד האוצר, משרד המשפטים וראשי הרשויות מתווה תמיכה ברשויות המקומיות בחבל שנועד בין היתר לסייע בהשתתפות בשכר דירה מחוץ לחבל למשפחות אלו וזאת עד ה-30 ביוני 2025.

באמצעות המתווה, המנהלת מאפשרת השתתפות בשכר דירה למשפחה ובהשתתפות עצמית מצומצמת ובמסגרתו מתאפשר לאותן משפחות להגיע לביתן בחבל במהלך התקופה ואף מעודד זאת בכדי לשמר את הקשר עם הקהילות ולסייע בשיבה הביתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully