וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אתם עושים מאיתנו בדיחה": מהומה במהלך ריאיון של יו"ר ארגון המורים בוועידת החינוך

עודכן לאחרונה: 14.8.2024 / 14:36

"אין שום התקדמות מול משרד החינוך, שנת הלימודים הבאה לא תיפתח", אמר רן ארז בוועידת החינוך של "ישראל היום". על התקציב למורים אמר: "120 מיליון קיש העביר לש''ס וחינוך עצמאי. לזה יש כסף". במהלך הדיון, התפרצו מהקהל: "מערכת החינוך היא משחק ילדים שלכם"

ועידת החינוך של ישראל, של ישראל היום-רן ארז ראש ארגון המורים : "אין שום התקדמות מול משרד החינוך, שנה"ל הבאה לא תיפתח"/אורפאן;באדיבות כנס ישראל היום

יו"ר ארגון המורים, רן ארז, הגיע היום (חמישי) לוועידת החינוך של "ישראל היום" שנערכה בכפר הנוער עתיד רזיאל שבהרצליה - והתייחס למשא ומתן שהוא מנהל על שכר המורים. במהלך דבריו, פרצה מהומה בקהל. "אתם עושים מאיתנו בדיחה. מערכת החינוך זה משחק ילדים שלכם", קראו בקהל.

"אני מוכן להתפשר", הצהיר ארז. "אבל לא נתפשר על כך שבמערכת החינוך יהיו חוזים אישיים. לא נתפשר על כך שיבטלו הליכים של פיטורי מורים. לא נתפשר על כך שכל מעסיק יפטר את המורים כשלא בא לו עליהם. הם רוצים שקט תעשייתי אבסולוטי ואנחנו אומרים שקט תעשייתי רק בנושאים שהוסדרו".

לדבריו, "אין שום התקדמות מול משרד החינוך, שנת הלימודים הבאה לא תיפתח. מה שחושבים שר האוצר ופורום קהלת, הם באים ואומרים 'יש הפרטה יש תחרות, יש תחרות בין בתי ספר והמורים אז החינוך ישתפר', אבל החינוך ישתפר רק אם למערכת החינוך יהיו מורים טובים".

ועידת החינוך של ישראל, של ישראל היום-רן ארז ראש ארגון המורים 14 באוגוסט 2024. אורפאן;באדיבות כנס ישראל היום, אתר רשמי
ועידת החינוך של ישראל, של ישראל היום-רן ארז ראש ארגון המורים 14 באוגוסט 2024/אתר רשמי, אורפאן;באדיבות כנס ישראל היום

בשלב מסוים, התפרצה לדיון אחת הנוכחות באולם: "בוגרים של מערכת החינוך בלי תעודת בגרות איך הם הולכים לצבא? איך הם ילכו לאוניברסיטה? המצב פה הרבה יותר קשה. אתה אמרת משחק ילדים. משחק ילדים שלכם זה מערכת החינוך במדינת ישראל. זה דור העתיד, זה מי שאחרי זה הולכים לצבא. אתם עושים מאתינו בדיחה בסוף היום". בסיום דבריה, הקהל מחא כפיים.

רן ארז השיב לה: "אני לא אומר שאתם לא נפגעים, אתם נפגעים זה נכון. אבל אנחנו מסתכלים לדורות הבאים. מערכת החינוך זו מערכת שיש בה תהליכים שנמשכים שנים. ולכן, אם אתם מסתכלים עד קצה האף זה מה שאתם מרגישים. המאבק הוא מאבק הרבה יותר חשוב".

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
יו״ר ארגון המורים -רן ארז במסיבת עיתונאים בה יודיע על צעדים ארגוניים חדשים והמשך המאבק,. -, צילום מסך
יו״ר ארגון המורים -רן ארז במסיבת עיתונאים בה יודיע על צעדים ארגוניים חדשים והמשך המאבק,/צילום מסך, -

לגבי התקציב למורים אמר ארז: "לא רק שאין כסף, מה שהיה לקחו. שר החינוך קיש הצביע בעד לקחת 525 מיליון שקל לחינוך על יסודי ולהעביר אותם למפונים, זה בסדר. עוד 120 מיליון העביר לש''ס וחינוך עצמאי. לזה יש כסף. הם לא מעוניינים להגיע לסיכום כי אין להם כסף לשלם. המו''מ הזה מתנהל כבר שנה וחצי בלי התקדמות. לשר החינוך אין סמכות ואין כוח, אולי יש לו רצון טוב אבל מי שקובע זה שר האוצר. שר החינוך הוא יותר סטטיסטי".

לשאלה למה הוא פוגע בתלמידים ומקפיא ציונים, השיב יו"ר ארגון המורים: "הייתי בחפץ לב משבית את הנוסעים באגד או את שדות התעופה אבל אין לי שם אפשרות להשפיע. כשאתה עושה שביתה מי שמקבל את השירות נפגע אבל זה כמו ניתוח אנחנו עושים ניתוח כדי להציל את האדם. אנחנו נאבקים להציל את מערכת החינוך שמתדרדרת כי לא משקיעים בה ולא דואגים שלמורים תהיה מוטיבציה ויגיעו מורים טובים. מורים עוזבים אפילו באמצע שנת לימודים כי תנאי העבודה קשים והשכר הוא נמוך''.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully