וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד החשודים בתקיפת תושבות רהט במאחז בשומרון: "לא הייתי בזירה כשזה קרה"

עודכן לאחרונה: 14.8.2024 / 14:13

בערר שהגיש דוד חי חסדאי, אחד החשודים בתקיפת תושבות רהט שנכנסו בשוגג ליישוב גבעת רונן, טען כי הבחין ברכב ערבי נכנס לגבעה, דבר שהעלה לטעמו חשד לאירוע ביטחוני בהול. לדבריו, לאחר שהזעיק את הרבש"צ, עזב את המקום - ורק בהמשך הותקפו הנשים והוצת רכבן

מתנחלים ירדו מכיוון ההתנחלות יצהר לעבר הכפר מאדמא/יש דין

דוד חי חסדאי, אחד החשודים בתקיפת תושבות רהט שנכנסו בשוגג ליישוב גבעת רונן בשומרון, הגיש ערר לבית משפט המחוזי ירושלים נגד הארכת מעצרו בשבעה ימים. חסדאי, שנעצר שלשום לצד חשוד נוסף בחשד להצתה ותקיפה על רקע לאומני, סירב תחילה למסור את גרסה בחקירתו בשב"כ - אך התרצה משהועבר לחקירת משטרה שעות ספורות לאחר שהוארך מעצרו. היום (רביעי) התקיים דיון בעניינו, ובסיומו הוחלט לקצר את מעצרו עד ליום שישי הקרוב.

בחקירתו במשטרה אתמול טען חסדאי כי הבחין ברכב ערבי נכנס לגבעה, דבר שהעלה לטעמו חשד לאירוע ביטחוני בהול. לדבריו, התקרב אל הרכב בכדי להבין במה מדובר, ובשלב זה הנהגת כמעט ודרסה אותו מבהלה שאחזה בה. לאחר שהזעיק את הרבש"צ וחברי כיתת הכוננות של היישוב, עזב את המקום - ורק בהמשך, לטענתו, הותקפו הנשים והוצת רכבן.

כיבוי הרכב של בנות המשפחה בגבעת רונן. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
כיבוי הרכב של בנות המשפחה בגבעת רונן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

כך או כך, טוען חסדאי כי לא היה שותף בתקיפה ולא נכח בזירה כשהתרחשה. "התנהלותו סביב האירוע היתה אחראית, הוא גילה תושייה והתנהל באחריות ובשום שכל, ללא הפרה של החוק ולבטח לא תקיפה מכל סוג", טען פרקליטו, עו"ד נתי רום, בערר שהגיש.

בית המשפט האריך אתמול את מעצרם של שני החשודים באירוע ב-7 ימים נוספים. לחשודים מיוחסות עבירות של תקיפה והצתה על רקע לאומני. במשטרה סיפרו כי חסדאי פעיל גבעות מוכר שנמנה בין האישים בהתיישבות שספגו סנקציות אמריקאיות ומדינות נוספות בחודשים האחרונים, במשטרה מוסיפים כי לחשוד עבר פלילי עשיר, נתון המחזק את המסוכנות הנשקפת ממנו.

סנגורו, עו''ד אביחי חג'בי שב וטען כי החשוד הסכים למסור את גרסתו לאירועים באוזני חוקרי המשטרה, אך סורב והועבר לחקירת שב"כ. נציג המשטרה דחה את הטענה וציין כי זו אינה מוכרת, אך אישר כי התקבל מכתב מהסנגור אמש כי במידה ונציג ימ"ר שי יהיה נוכח בחקירה הוא יסכים למסור גרסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully