וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיש: לא רואה דרך להחזיר את התושבים לצפון בלי מלחמה מול חיזבאללה

עודכן לאחרונה: 14.8.2024 / 11:14

שר החינוך טען כי אינו רואה מנוס ממלחמה בצפון: "הצד השני ישלם מחיר כבד הרבה יותר - אבל גם אנחנו חייבים לשלם את המחירים''. השר התייחס לעול התקציבי שהטילה המלחמה על מערכת החינוך: "אנחנו מנסים לדאוג לפגיעה מינימלית. יהיו אתגרים כלכליים"

יואב קיש בכנס הרצליה/כנס הרצליה התשיעי

"לא רואה דרך להחזיר את התושבים בלי מלחמה משמעותית מול חיזבאללה" - כך הצהיר היום (שלישי) שר החינוך יואב קיש, בצל המתיחות בצפון. "מדינת ישראל הייתה צריכה ללכת להכרעה מול חיזבאללה בשנה שעברה. אנחנו נהיה חייבים להיכנס למלחמה, נשלם מחירים, הצד השני ישלם מחיר כבד הרבה יותר אבל חייבים לשלם את המחירים האלו בשביל להחזיר את הביטחון לצפון'', את הדברים אמר בכנס שערך עיתון ישראל היום.

קיש התייחס גם לעול שגורמת המלחמה על תקציב החינוך: "נכנסנו ב-2024 לתקציב מאוד מוטה ביטחון, אני לא יודע איך תיראה שנת 2025. אנחנו מנסים לשמור במינימום את הפגיעה התקציבית במשרד החינוך ואני נלחם על זה. יהיו אתגרים כלכליים ונצטרך להקפיד שהחינוך לא ייפגע".

שר החינוך יואב קיש. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
שר החינוך יואב קיש/עיבוד תמונה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

כמו כן, קיש התייחס לסכסוך משרדו עם ארגון המורים, והניסיונות להגיע להסדר. "אנחנו מתכנסים לישיבת הכרעות. הפערים מעבר לחוזים אישיים. יש פערים אחרים ונושאים פתוחים, בסוף צריך לחתוך. לא יכול להיות שלא יהיה הסכם. אסור להשבית את המערכת בתקופה שבה אנחנו מצויים".

"תהיה הצעה ראויה למורים ואני קורא לרן ארז להתפשר כי לא הכל הוא יקבל אבל תהיה הצעה מעולה להורים והצעה שתאפשר בעת מלחמה לפתוח את שנת הלימודים כשגרת חירום. זו תהיה הפקרות אם הם ילכו לשביתה''.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully