וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר וסרלאוף מבהיר: עדכנתי את נתניהו שאעלה להר הבית - לפני שבועיים

עודכן לאחרונה: 14.8.2024 / 10:44

השר לפיתוח הנגב והגליל הדף את הביקורת מלשכת רה"מ על כך שעלה להר הבית עם בן גביר. "פניתי לראש הממשלה, שלחתי לו מכתב וביקשתי לעלות", אמר בראיון ל-103FM. כשנשאל אם קיבל תשובה חיובית, התחמק: "לא מבקשים, מעדכנים. הם קיבלו את המכתב והכל היה בסדר"

קויק: בן גביר בהר הבית ב-ט' באב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א'

לאחר שעלה להר הבית לנוכח צום תשעה באב וספג גינוי מלשכת רה"מ, השר לפיתוח הגליל מבהיר: "פניתי לנתניהו וביקשתי לעלות להר לפני שבועיים".

"תיאמתי את זה עם כל מי שצריך לתאם", אמר השר בראיון לתוכנית של ברק סרי ויהודה שלזינגר ב-103FM, "לפני שבועיים פניתי לראש הממשלה, שלחתי לו מכתב וביקשתי לעלות". כשנשאל אם קיבל תשובה חיובית, השיב: "לא מבקשים, מעדכנים. הם קיבלו את המכתב והכל היה בסדר, והכל היה מתואם עם אבטחת אישים".

כזכור, וסרלאוף ובן גביר עלו אתמול להר ועוררו סערה. זמן לאחר ביקורם נמסר מלשכתו של ראש הממשלה: "אין מדיניות פרטית של שר כלשהו בהר הבית - לא של השר לביטחון לאומי ולא של שום שר אחר. כך היה תמיד בכל ממשלות ישראל. האירוע הבוקר בהר הבית הוא חריגה מהסטטוס-קוו. המדיניות של ישראל בהר הבית לא השתנתה - כך היה וכך יהיה".

"אני עולה כבר 12 שנה. אתם מוזמנים כל שנה לשאול אותי איך היה", הוסיף השר בראיון, "בעיניי אין יותר מתאים מהתקופה הזאת לעלות ולהתפלל על עם ישראל. נמאס לי שאנחנו מחפשים תירוצים למה האויב רוצה להשמיד אותנו. אתמול מי שגינה ראשון, מי שהוציא את כל הגינויים לפני שבכלל האויבים או המדינות מסביב התייחסו לזה, אלה בכלל היו יהודים, הם מפחדים מהצל של עצמם".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף בהר הבית עם ראש מינהלת הר הבית הרב שמשון אלבוים.13 באוגוסט 2024. מינהלת הר הבית, אתר רשמי
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף בהר הבית עם ראש מינהלת הר הבית הרב שמשון אלבוים.13 באוגוסט 2024/אתר רשמי, מינהלת הר הבית

גם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן הוציא הודעה חריפה על הביקור ואת התנגדות הממשל להתנהגות זו כי היא כלשונם: "התעלמות בוטה מהסטטוס קוו".

"ארה"ב מתנגדת נחרצות לביקורו של השר לביטחון לאומי הישראלי איתמר בן גביר ב-13 באוגוסט בהר הבית חראם אל-שריף, אשר הפגין התעלמות בוטה מהסטטוס קוו ההיסטורי ביחס לאתרים הקדושים בירושלים", נכתב. "פעולות פרובוקטיביות אלה רק מחריפות את המתיחות ברגע מרכזי שבו כל התמקדות צריכה להיות במאמצים הדיפלומטיים המתמשכים להשיג הסכם הפסקת אש ולהבטיח את שחרורם של כל בני הערובה וליצור תנאים ליציבות אזורית רחבה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully