וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נועם תיבון בביקורת על הדרג המדיני: "צה"ל קטן על המשימות שלו. חסרים חיילים, יש פרצות"

עודכן לאחרונה: 13.8.2024 / 19:12

האלוף במילואים מתח ביקורת על הדרג המדיני והצבאי בניהול המלחמה ובכשלים הביטחוניים שהובילו ל-7 באוקטובר. "הרעיון שאפשר להסתמך על טכנולוגיה פשטה את הרגל, צריך בגבולות הרבה יותר חיילים", אמר בריאיון ל-103FM. "כל צמרת הצבא, והממשלה בראשות נתניהו צריכים להתפטר"

אזעקות בגליל, 12 באוגוסט 2024/תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

"צה"ל קטן על המשימות שלו. הוא נדרש עכשיו לחיילים למלחמה בדרום, בצפון, ביהודה ושומרון ובקו התפר, וחסרים לו חיילים. בשביל זה צריך מקורות כוח אדם חדשים, בשביל זה צריך לגייס את החרדים" - כך אמר היום (שלישי) האלוף במיל' נועם תיבון "הממשלה, וגם צה"ל, במקום להגדיל את מאגר כוח האדם מסמסו את החוק הזה. חסרים חיילים, יש פרצות". את הדברים אמר בריאיון ל-103FM.

תיבון התייחס לכשל הביטחוני הטכנולוגי במערכת הביטחון, שלטענתו גם היה אחד מהמחדלים שהובילו למתקפת 7 באוקטובר: "אחד הלקחים המרכזיים הוא שלסמוך על טכנולוגיה שתגן עליי, זה רעיון שפשט את הרגל בצורה קשה מאוד. אנחנו צריכים לאורך גבולותינו הרבה יותר חיילים מסוגים שונים, בשביל להגן על התושבים. זאת המשימה העליונה של צה"ל", גרס. "מדינת ישראל השקיעה מיליארדים כדי לבנות גדר הפרדה ברורה וחזקה, עם דרכי טשטוש ויכולת של מעברים מסודרים, כשמי שמאושר להיכנס ייכנס, ומי שלא מאושר לא יכול להיכנס. המכשול הזה הושחת ולא תוקן. זאת הפקרות".

"הרבה קונספציות קרסו כמו: 'נקנה שקט בכסף', קונספציה של 'חמאס מורתע' וקונספציה ש'בנינו גדר והמכשול בלתי עביר'. כולן קרסו. אנחנו צריכים צבא גדול וחזק, והצבא הזה צריך לתת ביטחון לתושבי מדינת ישראל שנמצאים באחת התקופות שבה הם מרגישים הכי פחות ביטחון: 'מתי האיראנים יתקפו?', 'מתי החיזבאללה יתקפו?'".

נועם תיבון. דובר צה"ל
נועם תיבון/דובר צה"ל
html error

תיבון קרא להתפטרות הדרג המדיני והצבאי: "כבר ב-8 באוקטובר בבוקר אמרתי שכל מי שאחראי למחדל הזה: כל צמרת הצבא, כל צמרת השב"כ וגם ממשלת ישראל בראשות נתניהו צריכים להתפטר, כי צריכים לייצר פה משהו אחר, ביטחון אמיתי".

"כל האנשים שאחראים על הכישלון עדין במקומותיהם. אף אחד לא זז. לא בצבא ולא בממשלה, ולכן מדינת ישראל נגררה למלחמת התשה. אין לה אסטרטגיה, אין לה מדיניות ואין לה סדרי עדיפויות, וכולנו משלמים את המחיר. לא היינו צריכים להגיע למצב הזה שהמלחמה כל כך ארוכה".

"בתור מי שפוגש את החיילים הצעירים, אליהם אין לי טענות. הם המזל שלנו, הם תותחים, הם שומרים עלינו. ואני מצדיע להם, מאז 7 באוקטובר, הם אלה שנלחמו לידי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully