וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבת נחל עוז ספדה ליהונתן דויטש שחילץ אותה ב-7 באוקטובר: "היה לנו קשר קרוב ומיוחד"

עודכן לאחרונה: 14.8.2024 / 10:35

יהונתן דויטש, לוחם מגלן במיל' שהשתתף בקרבות 7 באוקטובר, נרצח בפיגוע בבקעת הירדן. שחף מושקוביץ', תושבת נחל עוז שדויטש חילץ באותם קרבות התראיינה ב-103FM וסיפרה על הקשר שהיה להם. "חילץ אותי מהבית אחרי 18 שעות בממ''ד", אמרה. "למשפחה היה מובן מאליו שאספוד לו"

יהונתן דויטש וחבריו לפני שבועיים, עם שחרורם משירות סדיר/באדיבות המשפחה

יהונתן דויטש, לוחם מגלן במיל' שהשתתף בקרבות 7 באוקטובר בעוטף עזה, נרצח בפיגוע בבקעת הירדן. בהלוויתו נכחה שחף מושקוביץ', תושבת נחל עוז שיהונתן וחברי הצוות שלו חילצו בשבת השחורה וגם ספדה לו. בראיון ל-103FM סיפרה על רגע המפגש שלה איתו לאחר השעות הרבות בממ"ד, השרשרת שענדה לו והקשר שנוצר אחרי.

"יהונתן שירת במגלן, הוא השתחרר לפני עשרה ימים", סיפרה שחף. "יהונתן והצוות שלו חילצו אותי מהבית אחרי 18 שעטות בממ"ד. וזו ההכרות הראשונית. הוא הקול האנושי הראשון, והפנים האנושות הראשוניים אחרי ההתבצרות הזאת בממ"ד".

"קודם כל הוא שאל אם יש מישהו בבית", תיארה את רגעי החילוץ מביתה ב-7 באוקטובר. "בגלל חרושת שמועות על מחבלים שצועקים בעברית ומחופשים לחיילי צה"ל לא עניתי, ואז ביקשתי שיזדהה. הוא אמר: 'אני יהונתן ממגלן, באנו לחלץ אותך'. אחרי זה יצאתי אליו, אמנם חמושה בסכין, אבל יצאתי".

יהונתן ובת זוגתו אמונה ברגע האירוסין. באדיבות המצולמים
"היה אמור להתחתן בחודש הבא והותיר אחריו ארוסה, חמישה אחים וזוג הורים". דויטש וארוסתו/באדיבות המצולמים

רגע אחרי החילוץ ולפני שחזר לקרבות, שחף מסרה ליהונתן מתנה מיוחדת. "לפני שנפרדנו הוא הוביל אותי לחוף מבטחים, והם המשיכו בלחימה. במעמד הזה ענדתי לו שרשרת עם תליון של מגן דוד", סיפרה. "לימים, אחרי שהם יצאו בפעם הראשונה מעזה, עשינו חיבורים עם החבר'ה שלחמו בקיבוץ ביחד עם ימ"ס דרום שלחמו גם הם בקיבוץ והודינו להם. אז התחלנו את הקשר שאחרי, קראנו לזה 'שותפות גורל'. פגשנו את יתר הצוות, ותמיד דאגתי לוודא שהם חזרו מעזה בשלום. באמת היה קשר מאוד קרוב ומיוחד עם יהונתן".

"לראשונה פגשתי את ההורים שלו, אורי ותחייה, ואת יתר האחים, ואת אמונה ארוסתו בפעם הראשונה בהלוויה", סיפרה על הרגעים הכואבים. "כשהגעתי תהיתי האם זה מקומי, אבל הם ממש בירכו אותי. היה להם מובן מאליו שלאור הקשר המיוחד שלנו שאספוד לו, ובאמת כך היה, דיברתי מדם ליבי".

הלוויתו של יונתן דוייטש , הר המנוחות ירושלים ,בית ההלוויות קהילת ירושלים. 12 באוגוסט 2024. רוני כנפו
מאות בני משפחה וחברים ליוו את יהונתן בדרכו האחרונה. בית העלמין הר מנוחות בירושלים/רוני כנפו

בהספד סיפרה מושקוביץ על המפגש עם יהונתן. "בלילה שבין ה-7 ל-8 באוקטובר הפנים הטובות של יהונתן ולשמחתי הראשונות שזכיתי לראות אחרי 20 שעות בממ"ד", אמרה בהלוויה. "לא לפני שביקשתי ממנו להזדהות אחרי שמועות על מחבלים בקיבוץ שמחופשים לחיילי צה''ל. 'קוראים לי יהונתן ואני ממגלן ובאנו לחלץ אותך' צעקת לי מעבר לדלת ואז יצאתי אחרי דקות ארוכות חמושה בסכין. זוכר איך צחקנו ביחד חודשים אחר כך איך חשבתי שאתה מחבל היייתי חושב אותו דבר ענית לי. הובלת אותנו למקום בטוח, בחור צעיר אבל כל כך בוגר, לוחם ללא חת, אמרתי לך שאני דואגת לכם".

דויטש השתחרר לפני כמה שבועות והוא היה אמור להתחתן בחודש הבא. דויטש הותיר אחריו ארוסה, הורים וחמישה אחים. דויטש הוא בנם של אורי ותחיה שהגיעו לבית שאן לפני כעשור, כשאורי מונה לנהל את בית הספר אורט פסגות בעיר. המשפחה התערתה מהר בחיי הקהילה והפכה מעורבת בעיר. לזוג שישה ילדים. לפני שנה עבר אורי לנהל את בית הספר התיכון בפנימיית הנוער ימין אורד. הוא עצמו אח שכול: אחיו, דוד-צבי (דודי) דויטש, שהיה לוחם בחטיבת הצנחנים, נהרג בשנת 1991 בעת מילוי תפקידו בגבול הצפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully