וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטה נפלה במרחב הימי סמוך לתל אביב, קולות פיצוץ נשמעו ברחבי העיר

עודכן לאחרונה: 13.8.2024 / 17:30

בעקבות הירי, קולות פיצוץ חזקים נשמעו ברחבי העיר. צה"ל הודיע כי הרקטה הנוספת ששוגרה לא הצליחה לחצות לתוך שטח ישראל. "לא הופעלו אזעקות לפי מדיניות". זמן קצר לאחר מכן, חמאס לקח אחריות על הירי

בווידאו: נפילת רקטות/צילום: קסטרו

שתי רקטות שוגרו היום (שלישי) מרצועת עזה לכיוון תל אביב - אחת מהן נפלה במרחב הימי סמוך לעיר. בעקבות הירי, קולות פיצוץ חזקים נשמעו ברחבי העיר. צה"ל הודיע כי הרקטה הנוספת ששוגרה לא הצליחה לחצות לתוך שטח ישראל. "לא הופעלו אזעקות לפי מדיניות", נמסר מדו"צ. זמן קצר לאחר מכן, חמאס לקח אחריות על הירי למרכז.

בדובר צה"ל אישרו שהרקטות שוגרו מחאן יונס, אולם בשלב זה עוד מוודאים את המיקו המדויק של השיגור. חמאס משגר רקטות מאזור המחסות / הציר ההומניטארי כדי שצה"ל לא יתקוף בזמן אמת את המשגרים והחוליה. כמו כן, חמאס משגר רקטות מאזורים שאליהם צה"ל מתמרן לפני שיכבוש את תא השטח או יתקוף.

לפי הערכות של גורמים באוגדה 98, פעילי חמאס ינסו למצות את בורות השיגור ושאר ארסנל הנשק לפני שצה"ל יגיע ויפגע בתשתיות. כאמור, מדובר באזור בו צה"ל לא תמרן קודם לכן.

שני שיגורים מרצוצועת עזה בשמי תל אביב. סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים, אתר רשמי
שני שיגורים מרצוצועת עזה בשמי תל אביב/אתר רשמי, סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

לפני שלושה שבועות, כטב"ם ששיגרו המורדים החות'ים בתימן התרסק במרכז תל אביב - מבלי שהופעלה אזעקה. בעקבות הפיצוץ, נהרג אזרח ישראלי, יבגני פרדר בן ה-50, ושמונה נוספים נפצעו.

במאי, מטח של 8 רקטות שוגר לגוש דן והשרון מרפיח. מצה"ל נמסר כי בוצעו כמה יירוטים. אזעקות הופעלו בשורת ישובים באזור, בהם תל אביב, הרצליה, פתח תקווה, הוד השרון, רמת השרון, רעננה, כפר שמריהו, נווה ימין, צופית, ואבן יהודה.

כוחות הביטחון שסרקו את הזירות לאחר הירי איתרו רקטה שנפלה ליד יקום, וכן חלקי רקטה שנפלו ברעננה, הרצליה ובשטח סמוך לכפר סבא. כמו כן, כתוצאה מהירי נחבלו שתי נשים בגילאי 32 ו-50 באורח קל בעת שעשו את דרכן לממד. לא דווחו נפגעים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully