וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעלם וחזר לאחר 30 שנה באותם בגדים ובלי לזכור את מה שקרה

20.8.2024 / 0:01

וסילי גורגוס, רועה בקר רומני יצא עם בקרו לטיול שגרתי ונעלם ב-1991. הוא חזר כעבור שלושה עשורים כשהוא לבוש באותם בגדים מבלי להבין בכלל שהוא נעדר כל הזמן הזה. עד היום משפחתו, שכבר השלימה עם מותו, מנסה לפענח את התעלומה המוזרה

וסילי גורגוס - נעלם למשך 30 שנה ואז הופיע/MystiQuest

זה סיפורו של וסילי גורגוס, רועה בקר רומני שהיה נוהג לצאת לטיולים כדי למכור את בקרו. החקלאי, כיום בן 95, היה מתקשר למשפחתו באופן קבוע במהלך הטיולים הללו. אך לפני כ-30 שנה, וסילי יצא לדרך, לכאורה כרגיל, ואז פשוט נעלם ללא עקבות.

וסילי נעלם ב-1991 ולאחר מספר ימים ללא קשר משפחתו פנתה למשטרה שפתחה בחיפושים - ללא הועיל. הימים ללא מידע חדש על עקבותיו הפכו לשבועות, לחודשים ואז לשנים, ומשפחתו השלימה עם העובדה שגורגוס מצא את מותו. במהלך שלושת העשורים שעברו מאז משפחתו אף ערכה אזכרות לזכרו.

כך זה המשיך עד ספטמבר 2021 כאשר, באופן מסתורי בדיוק כפי שנעלם, גורגוס הופיע לפתע מחוץ לשער החווה שלו. על פי דיווחים של עדי ראיה גורגוס הושאר מחוץ לשער על ידי מכונית שנמלטה במהירות מהמקום. הזקן, כיום כבר בן 95, היה מבולבל ולא ידע היכן הוא נמצא, אך הוא נראה במצב טוב.

מאז, לפי הדיווחים בתקשורת הרומנית, גורגוס עבר בדיקות רפואיות יסודיות, והרופאים הגיעו למסקנה שהוא במצב רפואי טוב - למעט כמה בעיות נוירולוגיות. למרות שהרופאים אמרו שזה מצב נורמלי לחלוטין עבור גבר בגילו, החורים בזיכרון שלו בעיקר סביב ה-30 שנים שבהם הוא נעלם.

גורגוס זכר שהוא נולד ב-1928, שאשתו מתה ושהוא בנו של סוחר מפורסם, אבל הוא התקשה לזהות את בנו ובתו. בנו של גורגוס, שגם הוא בתחילה לא זיהה את אביו, אמר לתקשורת המקומית כי הוא עדיין לא מבין מה קרה לפני כל אותן שנים. "אנחנו לא מבינים אותו. הוא לא יודע מה הוא אומר. הוא מדבר איתנו על התקופה שבה עסק בגידול ומכירת פרות. אנחנו שואלים אותו דבר אחד, והוא עונה לנו על דבר אחר. מי יודע איפה הוא היה, מי שמר עליו? מי יודע בכלל איזה חיים הוא ניהל בתקופה הזו?", אמר בנו.

עוד אנשים שנעלמו והופיעו
"חשבתי שהבן שלי מת, ואז אחרי 12 שנים התרחש נס"

30 שנה אחרי שנעלמה והוכרזה מתה היא נמצאה חיה במרחק 2,700 ק"מ מביתה

עוד בוואלה

מה אתם יודעים על המשפחות של הכדורגלנים? שחקו עכשיו.

לכתבה המלאה

ב-SUN הבריטי דיווחו שנדמה שכל מה שגורגוס זוכר מחייו הוא את משפחתו, ביתו ועבודתו כרועה ומגדל בקר לפני שלושה עשורים. הוא גם מצהיר בתוקף שהוא היה בבית כל השנים האלה.

למשפחתו יש רק כמה רמזים לגבי מה שעבר עליו - בין היתר העובדה שהוא חזר כשהוא לבוש בדיוק אותם בגדים שבהם נעלם. בנוסף, נמצאו מספר פריטים בכיסיו - בכיס אחד הם מצאו את תעודת הזהות שלו, ובשני היה כרטיס רכבת בודד מיום העלמותו מעיר בקאו לפלוישטקו - מרחק של ארבע שעות נסיעה.

תיאוריות הקונספירציה: הפרעה נפשית, כלא או חטיפה?

המשפחה התחננה למצוא כל מי שיש לו מידע על 30 שנות חייו האחרונות של גורגוס, אולם תחנוניהם נתקלו בכמה תיאוריות קונספירציה.

אחת התיאוריות הבולטות לגבי מה שקרה לו היא שהוא נעצר. אנשים רבים טוענים שגורגוס ניהל חיים כפולים, שיש לו זהות נוספת ותחתיה הוא הסתבך בפשע. המאמאינים בתיאוריה הזו טוענים שגורגוס שינה את שמו וניסה לברוח מעברו, אבל זה בסופו של דבר הדביק אותו. אפשרות זו, הם טוענים, תסביר מדוע הוא לבש את אותם הבגדים שבהם נראה לאחרונה, ומדוע משפחתו לא מצאה עקבות שלו כשהוא נעלם.

קומץ פסיכיאטרים טענו שיתכן שלגורגוס עלולה להיות הפרעת זהות דיסוציאטיבית (או בשמה העממי "פיצול אישיות"). הפרעה זו כרוכה בשתי אישיויות שונות, כלומר שיותר מאישיות אחת מתקיימת באדם בתקופת חיים מסוימת. הפסיכיאטרים הללו (שלא בדקו מעולם את גרוגוס) טוענים שייתכן שההפרעה הנפשית הובילה לכך שהוא ניהל חיים אחרים במשך שלושת העשורים הללו. עם זאת, ההפרעה הזו נוטה להיות נקודתית בלבד וקיימים מקרים בודדים בלבד בהם היא נמשכה עשרות שנים.

בינתיים, היו אחרים שהציעו את האפשרות שגורגוס פשוט לא היה מאושר מחייו כחקלאי ושהוא נטש את משפחתו לטובת חיים חדשים ונאלץ לחזור כאשר בריאותו התדרדרה.

אחרים העלו תיאוריה שגורגוס נחטף ונאלץ לעבוד בעבודות כפייה. הם טוענים שייתכן שהוא הוחזר למשפחתו מכיוון שמצב בריאותו הלקוי גרם לכך שהוא הפך לחסר תועלת כפועל.

כמובן שהיו גם כמה חובבי תיאוריות קונספירציה שהרחיקו לכת וטענו שחוואי הבקר בכלל נחטף על ידי חייזרים, או שבוצעו בו ניסויים על ידי הממשלה.

שלוש שנים חלפו מאז הוא שב לביתו והמקרה המסתורי של היעלמותו והופעתו מחדש של גורגוס נותרו ללא מענה, למרות שמשפחתו עדיין מלאת תקווה שיום אחד הם יגלו מה קרה לו ומה עבר עליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully