וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם רה"מ מסתכסך עם שר הביטחון - זה פוגע במדינה"

עודכן לאחרונה: 13.8.2024 / 8:41

אלוף (מיל') עמוס גלעד, ראש המכון למדיניות ואסטרטגיה באוניברסיטת רייכמן, התייחס להיערכות למתקפת איראן וחיזבאללה ולמתח בין נתניהו וגלנט. בראיון ל-103FM אמר: "הניצחון המוחלט עומד בסתירה למציאות, בלי מעשה מדיני נהיה במצב לא טוב"

שר הביטחון יואב גלנט: ״את האש שבוערת כעת בתימן רואים בכל רחבי המזרח התיכון"/משרד הביטחון

לנוכח ההעירכות ברחבי הארץ לתגובה של איראן וחיזבאללה, אלוף (מיל') עמוס גלעד, ראש המכון למדיניות ואסטרטגיה באוניברסיטת רייכמן ולשעבר ראש האגף המדיני ביטחוני במשרד הביטחון, התייחס היום (שלישי) בריאיון ל-103fm

"יש אצלנו כאלה שחושבים שארה"ב לא תתקיים בלי ישראל, אני חושב הפוך", אמר אלוף (מיל') גלעד בפתח דבריו. "...בינתיים הניצחון המוחלט עומד בסתירה למציאות, ויש הרבה סימני שאלה שהתשובה להם טמונה במנהיגות", הוסיף.

"כל צה"ל ערוך. ארה"ב מביאה כוחות לאזור בסדרי גודל אדירים עם מערכות נשק גדולות ביותר - זו שוב הוכחה כמה אנו זקוקים לארה"ב", הוסיף. "ראש הממשלה צריך להחליט בין הניצחון המוחלט - שזה הצפון עולה באש והמדינה הולכת למקומות לא טובים, זאת בנוסף לחוק הגיוס, דברים נוראים - לבין הצורך להכריע ולקבל החלטות משמעותיות. אנו צריכים להיערך לאפשרות בה יש לנו ברית אדירה נגד האיראנים. תארו לכם אז מדינה בריונית ואלימה כזו מול כל הציר הזה - תארו לכם מה יקרה אם זה יקרה. לכן, בלי מעשה מדיני אנו במצב לא טוב".

עמוס גלעד טרם השתתפותו ב"שולחן עגול" לציון 40 שנה למלחמה לבנון הראשונה באוניברסיטת רייכמן (הבינתחומי הרצליה)
 14 ביוני 2022. ניב אהרונסון
הניצחון המוחלט עומד בסתירה למציאות. אלוף (מיל') עמוד גלעד/ניב אהרונסון

אלוף (מיל') גלעד אמר על אופן התגובה הישראלית לאיומים מטהרן וביירות: "יכולים להחליט בצבא שאם תהיה היערכות מאיימת עלינו, שתכניס אותנו לבעיה - אז עושים מתקפת מנע. הדבר תלוי בהערכת המצב הצבאית שמתחילה באיסוף מודיעין".

לדבריו, "...יש פה המון סוגיות שהתשובה להן קשורה במנהיגות. אין שר ביטחון אחד שגורלו לא היה כמו גורל שר הביטחון הנוכחי. במקום לקרוא לו ולהגיד לו שמע, אני רוצה שנעבוד ביחד. הם צריכים לעסוק 24 שעות ביממה ביחד. אני מוכרח להגיד לך שאני מטיל את האחריות על רה"מ כי הוא המנהיג האחראי - אם הוא מסתכסך עם שר הביטחון הוא פוגע במדינה. הוא צריך להגיד לו בוא נחדש את הפגישות והקשר האינטימי בינינו. דווקא אני אומר את זה ביום הזה, בתשעה באב, הוא צריך לגלות מנהיגות, האחריות היא עליו".

בנימין נתניהו ויואב גלנט במסיבת עיתונאים, 11 ביולי 2024. רויטרס
הם צריכים לעסוק 24 שעות ביממה ביחד. נתניהו וגלנט/רויטרס

על המצב הנפיץ באזור יהודה ושומרון אמר: "יש פה שתי אסטרטגיות, ואחת מאוד מוצלחת, וזה מעשי סיכול מוצלחים ביותר שמוביל צה"ל ושב"כ - הם פשוט כל יום מנטרלים מעשי רצח נוראיים בתוך ישראל - זה באמת הישג מדהים. מצד שני, יש את הגישה של סמוטריץ' שתביא אותנו למצב של אובדן שליטה ואלימות. מה שעושה סמוטריץ', אין לנו סיכוי להצליח בדרך הזו - אנו מדינה קטנה עם אתגרים מורכבים מאוד".

  • עוד באותו נושא:
  • עמוס גלעד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully