וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידת אדמה הורגשה בצפון ובמרכז הארץ

עודכן לאחרונה: 13.8.2024 / 0:25

מוקד הרעידה, בעוצמה 5.4, היה בדמשק, אך היא הורגשה גם בישראל - לאחר שתושבים בתל אביב, רחובות, ראשון לציון והקריות דיווחו כי הרגישו את רעשי האדמי. נכון לשעה זו, לא התקבלו בשלב זה דיווחים על נזק או נפגעים

דיון הערכות לרעידת אדמה בישראל בבוועדת הפנים והגנת הסביבה. 13 בפברואר 2023/דוברות הכנסת - לירון וייס

רעידת אדמה בעוצמה של 5.4 בסולם ריכטר, שמקורה בסוריה, הורגשה בצפון ובמרכז הארץ. על פי הדיווחים, מוקד הרעידה היה בדמשק, אך היא הורגשה גם בישראל. לא התקבלו בשלב זה דיווחים על נזק או נפגעים, אך הרשויות פועלות לבדיקת המצב ולהערכת נזקים.

ציקי אבישר, ראש העיר קרית מוצקין התייחס לרעידה בדף הפייסבוק שלו, "אם חשתם ברעידת אדמה קלה במוצקין אתם לא לבד" וזכה מיד לעשרות תגובות.

רעידת אדמה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
רעידת אדמה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

נזקי הפגיעה וההרס בתרחיש הייחוס של רעידת אדמה גדולים יותר מאשר מלחמה. ולמרות זאת, חמש שנים מאז הדוח הקודם בנושא, מבקר המדינה מתניהו אנגלמן מגלה בדוח הנוכחי שלא קודמו פעולות שיביאו לשיפור של ממש בהיערכות לקראת רעידה, וישראל אינה מוכנה לאסון מסוג זה, שלפי כל ההערכות, התממשותו היא רק עניין של זמן.

המבקר מצא כי 18 שנה מאז שאושרה תוכנית תמ"א 38, היא עדיין לא השיגה את מטרתה העיקרית - לקדם משמעותית את חיזוקם של מבני מגורים מפני רעידות אדמה. תמ"א 38 אושרה רק ב-6% ממבני המגורים המחייבים חיזוק בישראל, נכון לסוף שנת 2021 (4,755 מתוך 80,000). בפועל חוזקו רק 2,852 מבנים - 3.5% מהמבנים המחייבים חיזוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully