וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה משמעותית בכמות הפריצות בבאר שבע: התוכנית של המשטרה למיגור הפשיעה

12.8.2024 / 10:48

נתונים חדשים מצביעים על ירידה בהיקף העבירות בהשוואה לשנה שעברה. זוהתה ירידה בכמות הפריצות לבתי עסק ולדירות, וכן בגניבות כלי רכב. הפעילות כללה סגירות מעגל מול חוליות פשיעה, מודיעין ותצפיות ממוקדות ומיפוי יעדים. "יש עוד אתגרים רבים לפתחנו, נעמוד בכולם"

תיעוד עצירת החשוד בפריצת רכב/דוברות משטרת ישראל

גורמים במשטרה בדקו את ההבדלים בעבירות פריצה וגניבה בבאר שבע, בין השנה הנוכחית לשנה שעברה והתגלתה ירידה משמעותית בעבירות הללו. לפי אותם הגורמים, הסיבה לירידה בנתונים נעוצה בתוכנית מיוחדת שיזמו במרחב נגב.

בעבירות התפרצות לעסק חלה ירידה של 21% - 81 השנה לעומת 103 בשנה החולפת. גם בהתפרצויות לדירה, חלה ירידה של 67% - 77 השנה לעומת 233 בשנה שעברה. בגניבות הרכב חלה ירידה של 29% - 509 השנה לעומת 714 בשנה שעברה.

בעבירות התפרצות לרכב חלה ירידה של 40% - 261 השנה לעומת 435 בשנה שעברה. על פי נתוני המשטרה ישנה גם עלייה במספר קריטריונים של עבירות במרחב נגב, אך בנושא ההתפרצויות לבתים ולרכבים בבאר שבע ישנה ירידה דרסטית.

התוכנית המבצעית של המשטרה למיגור פשיעה בבאר שבע. דוברות משטרת ישראל
"הכפלתם את הסיכוי של העבריין להיתפס". צמרת משטרת מחוז הדרום/דוברות משטרת ישראל
תיעוד מתוך פריצה לבית בראשל"צ 30 באוגוסט 2022. דוברות משטרת ישראל
ירידה של 67% בפריצות לדירות בבאר שבע/דוברות משטרת ישראל

את התוכנית המבצעית מובילים מפקד המחוז, ניצב אמיר כהן, ולצידו מפקד מרחב נגב תנ"צ אפי שיימן ומפקד תחנת באר שבע, נצ"מ שלומי דראי. התוכנית כוללת סגירות מעגל מהירות מול חוליות פשיעה, הפעלת מערכי מודיעין ותצפיות מתקדמים לסיכול פשיעה, מיפוי יעדי אדם ומקום מבעוד מועד על פי אזורי פשיעה, הטלת כוחות משימה ייעודיים, יס"מ ומג"ב לטיפול בעברייני רכוש בעיר באר שבע ובפזורה הבדואית.

אתמול הגיע מפקד המחוז ניצב אמיר כהן לשיחה עם השוטרים בתחנת באר שבע. "להיות שוטר היום במדינת ישראל זאת גאווה גדולה", אמר להם, "תהיו גאים בתפקיד החשוב שאתם עושים בחברה הישראלית. הכפלתם את הסיכוי של העבריין להיתפס, בזכותכם להיות תושב של העיר באר שבע זה להיות תושב שאיכות החיים שלו הרבה יותר גבוהה מבעבר. יש כאן תחנה מצויינת ושוטרים מעולים בהובלתו של מפקד התחנה נצ"מ שלומי דראי, ועם הרוח והגיבוי של מרחב הנגב בראשותו של תנ"צ אפי שיימן גם ההישגים מצוינים. יש עוד אתגרים רבים לפתחנו, ואנחנו עושים הרבה מאוד עבודה בכדי לעמוד בכולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully