וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חשבנו שנמצא את האור במינהלת תקומה. קרתה שם קטסטרופה"

עודכן לאחרונה: 12.8.2024 / 9:42

עשרה חודשים לפרוץ המלחמה, ראש מועצת אשכול גדי ירקוני זועק על הטיפול הלקוי שמקבלים התושבים מהמינהלת לשיקום העורף: "אנחנו נאבקים על אותם דברים שנאבקנו עליהם ב-7 באוקטובר". בראיון ל-103FM יצא נגד אזלת היד של הממשלה: "המדינה מספרת סיפורים, בשטח לא זז כלום"

הרצוג בעוטף עזה: "עלינו לעשות הכל כדי לשמר את ההתיישבות"/אתר רשמי- רועי אברהם דוברות בית הנשיא

יותר מעשרה חודשים חלפו מבוקר השבת השחורה ב־7 באוקטובר, אך נראה שנכון לשעה זו שתושבים רבים שאיבדו את ביתם וביטחונם עדיין לא יכולים לשוב למקום מגוריהם. גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול, התראיין הבוקר (שני) לרדיו 103FM, והתייחס לבלאגן במינהלת תקומה, הגוף שאחרי על השיקום של עוטף עזה.

"אחרי 10 חודשים הגעתי למסקנה או שלא רוצים או שלא יודעים, אין שום הסבר איך בעשרה חודשים עוד לא הבינו את האירוע ועוד לא הבינו מה עובר על אוכלוסייה שב־7 באוקטובר פרצו אליה הביתה, רצחו אותה, חטפו אותה ושרפו לה את הבתים", זעק.

השטח בו יוקם קיבוץ בארי הזמני, בסמיכות לקיבוץ חצרים. פברואר 2024. מנהלת תקומה, אתר רשמי
השטח בו יוקם קיבוץ בארי הזמני, בסמיכות לקיבוץ חצרים. פברואר 2024/אתר רשמי, מנהלת תקומה

"גם במינהלת תקומה שבאמת ראינו שם חלק מהאור, קרה דבר שהוא קטסטרופה לפי דעתי. ראש המינהלת הלך הביתה, הסגן שלו הלך הביתה. המדינה מספרת סיפורים. יוסי שלי, עם כל התפקידים הרבים שיש לו, יכול להיות גם ראש מינהלת תקומה שזה תפקיד במשרה מלאה? השאירו שם עדר ללא רועה. זה 99 אחוז פוליטיקה. הכל בגלל שיקולים פוליטיים ולא ענייניים. אנחנו נאבקים על דברים שנאבקנו עליהם ב־7 באוקטובר".

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה

עוד הוסיף: "אנחנו עשרה חודשים אחרי. כמעט כלום לא זז בשטח. מה שעשו עם תקומה וגם עם המדינה, פתאום תקומה הפכה להיות עוד משרד ממשלתי, או יותר גרוע - היא חייבת לעבור דרך משרדים ממשלתיים כמעט בכל. מתוך עשרה יישובים, רק לשניים באמת אפשר לחזור. לא נתנו לנו להביא כוח אדם חדש. 174 ממועצה אזורית אשכול לא עבדו מ־7 באוקטובר, ומשרד הפנים לא נתן לנו להביא אנשים חדשים. נתנו לי להביא 6 אנשים חדשים. לא מקשיבים לנו, לא סופרים אותנו. בהתחלה היו אומרים כן כן, ועכשיו אין תשובות. קרה לנו משהו איום שהממשלה לא רוצה להבין מה קרה פה, זה כתם שלה, אבל הוא קרה ב־7 באוקטובר, תנו לנו להבריא".

תגובת מינהלת תקומה: "מינהלת תקומה מיומה הראשון עובדת בשיתוף פעולה מלא עם ראשי המועצות ובהם ראש מועצת אשכול, גדי ירקוני. היום צפויה להתקיים פגישת עבודה עם מ"מ ראש מינהלת תקומה, יוסי שלי, וזאת במטרה ללבן את הסוגיות השונות ולוודא המשך שיתוף פעולה פורה שיביא למימוש היעדים המשותפים של המנהלת ושל מועצה אזורית אשכול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully