וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זלנסקי על המתקפה ברוסיה: מעבירים את המלחמה לשטח שלה

הלחימה בקורסק נמשכת זה היום השישי ברציפות, וקרבות מתנהלים עד לעומק של 20 ק"מ במחוז הגובל באוקראינה. הנשיא הודה לראשונה במתקפת הפתע: "מוכיחים שאנו יכולים להשיב את הצדק". מוסקבה מבטיחה תגובה "קשה", טיל צפון קוריאני הרג אב ובנו בקייב

טנקים אוקראיניים מותקפים על ידי חיל האוויר הרוסי בקורסק/משרד ההגנה הרוסי

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי אוקראינה פתחה בפלישה לשטח רוסיה כדי "להשיב את הצדק" וללחוץ על כוחותיה של מוסקבה, בהודאה ראשונה שלו במתקפת הפתע של קייב באזור קורסק המערבי שנמשכת גם היום (ראשון), זה היום השישי ברציפות.

זו המתקפה הגדולה ביותר של אוקראינה בשטחה של רוסיה מאז פרוץ המלחמה, שהותירה אזורים בדרום-מערב רוסיה חשופים לפני שהחלה להגיע.

הרשויות ברוסיה מיהרו לפנות תושבים והכריזו אתמול על משטר חירום גורף בשלושה אזורי גבול, בעוד שבלארוס, בעלת ברית קרובה של מוסקבה, שלחה כוחות נוספים לגבולה עם אוקראינה, והאשימה את קייב בהפרת המרחב האווירי שלה.

בנאומו הלילי, אמר זלנסקי כי הוא שוחח על המבצע עם מפקד הצבא, והבטיח לגמול לרוסיה על פלישתה הכוללת לארצו בפברואר 2022.

"היום קיבלתי כמה דיווחים מהמפקד העליון סירסקי על קווי החזית ועל הפעולות שלנו להעביר את המלחמה לשטח של התוקף", אמר אמש. "אוקראינה מוכיחה שהיא אכן יכולה להחזיר את הצדק ומבטיחה בדיוק את סוג הלחץ הדרוש - לחץ על התוקפן".

טנקים אוקראיניים במחוז קורסק, רוסיה, 11 באוגוסט 2024. רויטרס
רוסיה שלחה תגבורות לאזור. טנקים אוקראיניים במחוז קורסק/רויטרס

לפי עדכון משרד ההגנה הרוסי מהיום, הוא הפיל במהלך הלילה 14 כטב"מים אוקראיניים וארבעה טילים בליסטיים טקטיים מסוג טוצ'קה-U בשמי קורסק, ו-18 כטב"מים אחרים במחוזות רוסיים אחרים שאוקראינה תוקפת לעתים קרובות.

גורמים רשמיים בקורסק דיווחו ש-13 בני אדם נפצעו בעיר לאחר ששרידי טיל אוקראיני נפלו על בניין מגורים בן תשע קומות. בתמונה שפרסם ראש עיריית קורסק נראה מבנה עולה בלהבות. לא ברור אם נגרם נזק נוסף. מוסקבה וקייב ממעטות לחשוף את מלוא היקף הנזק שנגרם מההתקפות עליהן, אלא אם כן יש נפגעים או נזק לבנייני מגורים.

אלכסיי סמירנוב, המושל בפועל של קורסק, הורה לרשויות המקומיות להאיץ את פינוי האזרחים באזורי הלחימה, כשיותר מ-76 אלף תושבים במחוז כבר פונו.

רוסיה תיארה את הפלישה הקרקעית, שלדברי פרשנים צבאיים תפסה את הקרמלין לא מוכן, "ברברית" ואמרה שאין בה היגיון צבאי. היא הבטיחה תגובה "קשה ומהירה". בשבוע שעבר הגדיר זאת נשיא רוסיה ולדימיר פוטין "פרובוקציה גדולה".

אוקראינה כבשה לכל היותר כמה עשרות קילומטרים רבועים של שטח רוסי מבלי לתבוע עליו שליטה, בעוד שרוסיה שולטת ביותר מ-100,000 קמ"ר - כ-18% - משטחה הריבוני של אוקראינה.

הרמטכ"ל הרוסי, ולרי גרסימוב, אמר בשבוע שעבר כי המתקפות נבלמו, אך רוסיה לא הדפה את הכוחות האוקראיניים מעבר לגבול.

עוד בוואלה

ההתקפה בשטח ברוסיה נמשכת, הנשיא לשעבר: צריך לכבוש את כל אוקראינה

לכתבה המלאה
מבנה שניזוק מהפגזה אוקראינית בקורסק, רוסיה, 11 באוגוסט 2024. רויטרס
76 אלף תושבים כבר פונו מבתיהם במחוז. מבנה שניזוק מהפגזה בקורסק, הלילה/רויטרס

בלוגרים צבאיים רוסים אמרו שהמצב התייצב לאחר הגעת התגבורת הרוסית, אך ציינו שאוקראינה בונה כוחות במהירות. לדבריהם, הלחימה מתרחשת בעומק של 20 ק"מ במחוז קורסק, מה שגרם לחלקם לתהות כיצד אוקראינה הצליחה לחדור למחוז בקלות רבה כל כך.

המחוז גובל במחוז סומי האוקראיני, כשבסמוך אליו ריכזה לאחרונה רוסיה עשרות אלפי חיילים. המתקפה בקורסק ככל הנראה סיכלה, לפחות לעת עתה, את התכנית הזו.

נציבת זכויות האדם הרוסית, טטיאנה מוסקלקובה, אמרה שהיא פנתה לאו"ם בדרישה שיגנה את פעולותיה של אוקראינה בקורסק ו"ינקוט צעדים כדי למנוע הפרות המוניות בוטות של זכויות אדם".

כוחות מצבא אוקראינה במחוז סומי, הגובל במחוז קורסק שברוסיה, 11 באוגוסט 2024. רויטרס
כוחות אוקראיניים במחוז סומי, הגובל בקורסק שברוסיה/רויטרס

למרות המתקפה בשטחה, רוסיה לא עוצרת בהתקפותיה על ערי אוקראינה. הלילה נהרגו אב ובנו בקייב, שלפי הנשיא זלנסקי נפגעו מטיל צפון קוריאני. אוקראינה ומדינות המערב האשימו את פיונגיאנג באספקת תחמושת למוסקבה, אף ששתיהן מכחישות זאת.

זלנסקי ביקש מבעלות בריתה של אוקראינה "החלטות תקיפות" שיאפשרו לחייליו לתקוף בעומק רוסיה עם נשק מערבי. "כשליכולות ארוכות הטווח של אוקראינה לא יהיו גבולות, למלחמה הזו בהחלט יהיה גבול", כתב ב-X.

קייב ומוסקבה מכחישות שהן תוקפות במכוון אזרחים בהתקפותיהן לאורך המלחמה, שהרגה אלפי בני אדם ועקרה מיליוני אוקראינים מבתיהם, כשסופה אינו נראה באופק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully