וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתקפה בשטח ברוסיה נמשכת, הנשיא לשעבר: צריך לכבוש את כל אוקראינה

8.8.2024 / 18:37

כוחותיו של פוטין מנסים לבלום את מתקפת הפתע של האוקראינים במחוז קורסק, ולפי ההערכות הם מנסים להתקדם לעבר תחנת כוח גרעינית. מדבדב, קודמו של פוטין, קרא לכבוש את קייב, אודסה וערים גדולות אחרות. זלנסקי, שטרם קיבל אחריות, רמז: "יודעים להפתיע ולהשיג תוצאות"

נשיא אוקראינה זלנסקי מציג מטוסי F-16 ראשונים שקיבלו ארצו/טלגרם

כוחות רוסיים ואוקראיניים ממשיכים לנהל היום (חמישי) קרבות במחוז קורסק שברוסיה, בהמשך מתקפת הפתע של קייב שתפסה את הצבא הרוסי לא מוכן.

מוסקבה טוענת שכאלף חיילים אוקראיניין פרצו דרך הגבול בשעות המוקדמות של יום שלישי, כשהם מגובים בטנקים ובכלי רכב משוריינים ובחיפוי אווירי של נחילי כטב"מים ואש ארטילרית.

אחד ממוקדי הקרבות המרכזיים הוא סביב העיירה סודז'ה, שדרכה זורם גז רוסי אל אירופה. הלחימה שם מעוררת חש מעצירה פתאומית של העברת גז לאירופה, אך גורמים אוקראיניים טענו היום שהיא נמשכת.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כינס אתמול דיון של המועצה לביטחון לאומי שלו, ותיאר את המתקפה האוקראינית - מהגדולות ביותר בשטחה של רוסיה מאז פרוץ המלחמה ב-2022 - כ"פרובוקציה גדולה". אלפי תושבים נמלטו מבתיהם, והמושל הכריז על מצב חירום.

טנק אוקראיני שהותקף במחוז קורסק, רוסיה, 8 באוגוסט 2024. רויטרס
טנק אוקראיני שהותקף במחוז קורסק, רוסיה, 8 באוגוסט 2024/רויטרס

לטענת בכירים רוסים, המצב בקורסק התייצב. משרד ההגנה טען שהצבא ושירות הביטחון הפדרלי (FSB) בלמו את ההתקדמות האוקראינית והם מנהלים קרבות עם יחידות אוקראיניות במחוז, סמוך לגבול עם אוקראינה. אתמול אמר הרמטכ"ל הרוסי, ולרי גרסימוב, שהמתקפה האוקראינית נעצרה באזור הגבול.

ואולם, כמה בלוגרים רוסים תיארו תמונת מצב קשה יותר, וטענו שהכוחות האוקראיניים מתקדמים לעבר תחנת הכוח הגרעינית של קורסק, הנמצאת כ-60 ק"מ מצפון לסודז'ה.

יורי פודוליקה, בלוגר יליד אוקראינה התומך בצבא הרוסי, דיווח על קרבות עזים במרחק של כ-30 ק"מ מתחנת הכוח, שמספקת חשמל לאזורים נרחבים בדרום רוסיה. הוא מתח ביקורת על מערכי ההגנה של הצבא הרוסי במחוז, שלא הוכנו מראש למרות המלחמה הנמצאת כבר בשנתה השלישית.
"האויב חדר דרך קווי ההגנה שלנו די בקלות", אמר הבלוגר.

אוקראינה לא חרגה מהעמימות שלה ביחס למתקפה, אך נשיאה וולודימיר זלנסקי רמז לה היום כששיבח את הצבא על יכולתו "להפתיע" את האויב ולהשיג תוצאות. הוא לא הזכיר מפורשות את קורסק.

עוד בוואלה

שובר שוויון מול רוסיה? אוקראינה קיבלה מטוסי F-16 ראשונים

לכתבה המלאה
בתים הרוסים בכפר בעקבות לחימה בין כוחות רוסיים לאוקראיניים במחוז קורסק, רוסיה, 6 באוגוסט 2024. רויטרס
מבנים שניזוקו בלחימה במחוז קורסק, אתמול/רויטרס

שתי המדינות מכחישות שהן פוגעות במכוון באזרחים, אך אלפים - רובם המוחלט באוקראינה - נהרגו מאז פרץ הסכסוך הגדול ביותר באירופה מאז תום מלחמת העולם השנייה לפני כ-80 שנה.

אוקראינה שומרת באופן רשמי על עמימות, אך קצין בדרגת קולונל, בשם ולדיסלב סלזניוב, אמר לערוץ Nexta שזו מתקפת "מנע". לדבריו, כ-75 אלף חיילים רוסים ממשיכים להתאסף קרוב לגבול עם מחוז סומי. בשל הפלישה בכיוון ההפוך, ייתכן שהמתקפה המתוכננת נבלמה לעת עתה.

יש מי שמטיל ספק בתועלת של הפשיטות האוקראיניות מעבר לגבול, לאור המחסור החמור בכוח אדם שממנו סובל צבאה. החדירה למחוז קורסק אירעה בזמן שהכוחות הרוסיים ממשיכים להתקדם באטיות, אך בהדרגה, במחוזות המזרחיים של אוקראינה.

בשנה האחרונה נרשמו שורת פשיטות דומות מעבר לגבול, אל תוך השטח הרוסי. במרץ, כוחות רוסיים המתנגדים לפוטין ותומכים בקייב חדרו למחוזות בלגורוד וקורסק וניהלו חילופי אש עם כוחות הביטחון הרוסיים עד שנהדפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully