וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעיר נרצח בפיגוע בבקעת הירדן; מצוד נרחב אחר המחבל

עודכן לאחרונה: 11.8.2024 / 18:15

מחקירה ראשונית עולה כי מדובר בירי לעבר רכבים נוסעים ממרחק של עשרות מטרים. אחד הנהגים נפצע אנוש, איבד שליטה על הרכב, הידרדר לצד הכביש ומת מפצעיו. נהג שני נפצע באורח קל אך הצליח להתקדם בנסיעה עד לחבירה עם כוחות הרפואה. חסימות צירים רבות במרחב

זירת פיגוע הירי בבקעת הירדן .11 באוגוסט 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

גבר בשנות ה-20 לחייו נרצח היום (ראשון) בפיגוע ירי על ידי רכב חולף במרחב צומת מחולה שבחטיבת הבקעה והעמקים. פצוע נוסף - גבר בן 33, נפגע באורח קל, ופונה במסוק לבית החולים להמשך טיפול רפואי. הפיגוע בוצע בשתי זירות שונות, וההערכה היא שמדובר בלפחות שני מחבלים ברכב. צוות מגן דוד אדום בשיתוף כוח רפואה של צה"ל העניקו להם טיפול רפואי ראשוני במקום.

מתחקיר ראשוני של הפיגוע עולה כי שני הרכבים נסעו על כביש 90, הירי נפתח לעברם במרחק לא רב של עשרות עד מאות מטרים בודדים. נהג הרכב הלבן, שנפצע באורח אנוש מהירי ומותו נקבע כעבור זמן קצר, איבד שליטה על הרכב והידרדר לצד הכביש. נהג הרכב השני - רכב אספנות כחול, נפגע באורח קל אבל הצליח להתקדם בנסיעה עד לחבירה עם כוחות רפואה. בית החולים רמב"ם בחיפה עדכן כי הפצוע קל סבל מפגיעת רסיסים בלבד ולא נזקק להליך ניתוחי. מצבו מוגדר קל, והוא יושאר ביחידת הטראומה של להשגחה.

לאחר שנסגרו באירוע, המשטרה מעדכנת כי כביש 90 וכביש 578 נפתחו לתנועה בשני הכיוונים. עם זאת, עדיין מורגשים עומסים. כוחות רבים של צה"ל קפצו למרחב, סגרו צירים וצמתים ומבצעים סריקות ומרדף אחרי המחבלים. מפקד פיקוד המרכז, מח"ט הבקעה והעמקים, ראש מועצת בקעת הירדן ומפקדים נוספים הגיעו לזירת הפיגוע להערכת מצב.

מח״ט הבקעה והעמקים, ראש מועצת בקעת הירדן ומפקדים נוספים בהערכת מצב בזירת הפיגוע. 11 באוגוסט 2024. דובר צה"ל
מח״ט הבקעה והעמקים, ראש מועצת בקעת הירדן ומפקדים נוספים בהערכת מצב בזירת הפיגוע. 11 באוגוסט 2024/דובר צה"ל
נהג ישראלי נפצע באורח קל סמוך לצומת מחולה לאחר שספג פגיעה ברכבו וחלון הרכב התנפץ. בקעת הירדן. 11 באוגוסט 2024. הצלה ללא גבולות, אתר רשמי
ההערכה היא שמדובר בלפחות שני מחבלים ברכב. זירת הפיגוע/אתר רשמי, הצלה ללא גבולות
זירת פיגוע הירי בבקעת הירדן .11 באוגוסט 2024. הצלה ללא גבולות, אתר רשמי
"הפציעה שלו הייתה אנושה ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו". זירת הפיגוע/אתר רשמי, הצלה ללא גבולות

זירת הפיגוע התרחשה במרחק ניכר מזירות הפיגועים שאירעו בשנה שנתיים האחרונות, בין היתר בשל מרחק גדול יותר ממעוזי הטרור במזרח השומרון אליהם נהגו להימלט המחבלים לאחר שביצעו פיגועים. לצד תגבור הכוחות במצוד אחר המחבלים באזור בקעת הירדן, בצה"ל ובמג"ב איו"ש מתגברים כוחות בצמתים ובצירים מרכזיים באיו"ש מחשש לאירועי פשיעה לאומנית בשעות הקרובות.

חובש בכיר במד"א מתי כרמי סיפר כי "כשהגענו למקום חברנו לפצוע בן 33 שהיה בהכרה עם פציעות ירי בפלג גופו התחתון, תוך הטיפול הרפואי שכלל עצירת דימומים והחבירה למסוק מד"א שנחת השטח קיבלנו דיווח על נפגע מחוסר הכרה עם פצעי ירי ברכב נוסף. יחד עם כוח רפואה צבאי הענקנו לפצוע השני טיפול רפואי אבל הפציעה שלו הייתה אנושה ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

ראש המועצה האזורית בנימין ויו"ר מועצת יש"ע, ישראל גנץ מסר כי "מחבקים בשעה קשה זו את משפחת הנרצח ומתפללים לרפואת הפצוע. מעל 109 פיגועי ירי שקרו רק בחצי שנה החולפת מוכיחים שהכתובת על הקיר - והטרור כאן לא מטופל בהתאם לאיום שלו. אנחנו שבים ודורשים מהממשלה ומצה"ל להשיב את ההרתעה ביהודה ושומרון ומרכז הארץ. בדיוק כפי שצה"ל נוהג בעזה - יש לפעול כאן ביהודה ושומרון ולמגר בנחישות את התארגנויות הטרור".

זירת פיגוע הירי בבקעת הירדן .11 באוגוסט 2024. ללא קרדיט, אתר רשמי
זירת פיגוע הירי בבקעת הירדן .11 באוגוסט 2024/אתר רשמי, ללא קרדיט
זירת פיגוע הירי בבקעת הירדן .11 באוגוסט 2024. דני גור/TPS, TPS
כביש 90 סגור לתנועה מצומת מחולה לצומת אדם, וכביש 578 סגור מצומת מחולה עד צומת בקעות. זירת הפיגוע/TPS, דני גור/TPS

דובר צה"ל מסר כי "מחבלים ביצעו ירי מרכב חולף לעבר כמה רכבים בצומת מחולה שבכביש 90 במרחב חטיבת הבקעה והעמקים. כתוצאה מפיגוע הירי, נרצח אזרח ישראלי ונפצע אזרח נוסף אשר מטופל כעת על ידי צוותים רפואיים. כוחות צה"ל פתחו במרדף אחר המחבלים, חוסמים צירים ומבצעים סריקות נרחבות במרחב".

בשבוע שעבר נרצחו רינה דניב בת ה-66 ואברהם סומוכי בן ה-80 בפיגוע דקירה בחולון. שני פצועים נוספים, בן 70 במצב קשה ובן 26 במצב בינוני, פונו לקבלת טיפול רפואי על ידי צוותי מד"א שהוזעקו למקום. המחבל, בן 34, הינו תושב סלפית שביהודה ושומרון, ללא אישורי שהייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully