וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן על האיומים של איראן לתקוף את ישראל: "Don't"

11.8.2024 / 1:06

נשיא ארה"ב נשאל על מסר שירצה להעביר לטהראן על רקע איומיה לתקוף את ישראל, והשיב במילה אחת. האריס, סגניתו והמועמדת לנשיאות, הדגישה שיש לשחרר את החטופים ולהגיע להפסקת אש בעזה: "צריך לעשות עסקה וצריך לעשות את זה עכשיו"

רה"מ בנימין נתניהו הגיע לבית הלבן לפגישתו עם הנשיא ג'ו ביידן/ברק רביד

כשנשיא ארה"ב ביידן יצא הלילה (ראשון) מכנסייה, כתבים שאלו אותו מה המסר שלו לאיראן והוא השיב: "Don't".

סגנית הנשיא קמלה האריס נשאלה הלילה על ידי כתבים על המלחמה בעזה, והשיבה: "יותר מדי אזרחים נהרגו (בעזה). לישראל יש זכות לרדוף אחרי מחבלי חמאס, אבל מוטלת עליה האחריות להימנע מפגיעה באזרחים. אני והנשיא ביידן עובדים מסביב לשעון על עסקה שתשחרר את החטופים ותביא להפסקת אש. צריך לעשות עסקה וצריך לעשות את זה עכשיו".

ג'ו ביידן וקמאלה האריס מגיבים על פסק דין השוטר שהרג את ג'ורג' פלויד 21.4.21. AP
מזהירים את איראן ודוחפים לעסקת חטופים. נשיא ארה"ב ביידן וסגנית הנשיא קמלה האריס/AP

בהמשך השבוע, רכבת של בכירי ממשל ביידן מתכננת לצאת למזרח התיכון לשבוע דרמטי של דיפלומטיה רגישה ובעלת סיכון גבוה, כדי לנסות למנוע מלחמה באזור ולהבטיח הסכם בני ערובה והפסקת אש בעזה. בכירים אמריקנים, קטארים ומצרים יתמקדו בימים הקרובים בניסיון לסגור את הפערים שנותרו בין ישראל לחמאס לקראת הסבב האחרון של המשא ומתן בין הצדדים, שייערך ב-15 באוגוסט. בכירים ישראלים אמרו כי השיחות ביום חמישי הן "ההזדמנות האחרונה" להגיע להסכם לשחרור החטופים המוחזקים על ידי חמאס, בתמורה להפסקת אש זמנית בעזה.

במקביל, ארה"ב ובעלות בריתה לוחצות על איראן וחיזבאללה שלא להגיב על ההתנקשויות שביצעה ישראל בביירות ובטהראן. ארה"ב, ישראל, בריטניה, צרפת וכמה מדינות ערביות מסיימות את הכנותיהן להדוף התקפות פוטנציאליות כאלה אם הדיפלומטיה תיכשל. לארה"ב ולישראל עדיין אין מושג ברור מתי תקיפה כזו עלולה להתרחש. אבל ההערכה הכללית היא שחיזבאללה צפוי לתקוף ראשון, אולי כבר ביומיים הקרובים, כך אמרו שני בכירים אמריקנים ובכיר ישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully