וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר: בלחץ ראש השב"כ, היועמ"שית הורתה לפתוח בחקירה נגד המפגינים שפרצו לבסיסים

עודכן לאחרונה: 10.8.2024 / 23:56

השר אמר את הדברים בתוכנית "הפטריוטים" בערוץ 14. עד כה, למרות עשרות תיעודים של הפריצות לשדה תימן ולבסיס המשטרה הצבאית בבית ליד ושל מפגינים שהיו מעורבים בהן, לא נעצר איש. אם הטענות נכונות - נשאלת השאלה מדוע נדרשה התערבות היועמ"שית כדי לפתוח בחקירה

בית ליד: המפגינים פרצו לבניין בית הדין הצבאי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, שלומי גבאי

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר טען הערב (שבת) בתוכנית "הפטריוטים" בערוץ 14 שבלחץ ראש השב"כ, היועמ"שית הורתה למשטרה לפתוח בחקירה נגד המפגינים שפרצו לבסיסי צה"ל בשדה תימן ובבית ליד.

עד כה, למרות עשרות תיעודים של הפריצות ושל חלק מהמעורבים, לא נעצר אף לא חשוד אחד. אם אכן נכונות טענותיו של בן גביר, עולה התהייה מדוע נזקקו במשטרה להתערבות היועמ"שית כדי לפתוח בחקירה של פריצה המונית לשני בסיסי צה"ל. גורמים בשב"כ הכחישו את הנאמר ומסרו: "לא היה ולא נברא".

אחרי שפונו משדה תימן, המפגינים הגיעו לבסיס שבו מוחזקים העצורים, 29 ביולי 2024. שלומי גבאי
המפגינים פורצים לבסיס בית ליד/שלומי גבאי

בסוף החודש שעבר, כוחות צה"ל ומשטרה עצרו פריצה אזרחים ישראליים לבסיס שדה תימן. זאת לאחר שהמשטרה הצבאית החוקרת פשטה על הבסיס ועצרה חיילי מילואים בחשד להתעללות מינית במחבל נוחבה. אזרחים וחברי הכנסת עמיחי אליהו, ניסים ואוטרי וצבי סוכות הגיעו לבסיס והפגינו בדרישה לשחרר אותם, וכעבור זמן קצר פרצו לבסיס. חבר הכנסת אלמוג כהן גם הגיע לאזור, אך לא פרץ פנימה. אחרי שפונו המפגינים משדה תימן בדרום הם עברו להפגין בבסיס מצ"ח בבית ליד, לשם הועברו הלוחמים העצורים.

הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, התייחס לאירוע ואמר כי "אירוע הפריצה לבסיס שדה תימן הוא חמור ביותר ומנוגד לחוק. הפריצה לבסיס צבאי והפרת הסדר במקום הן התנהגות חמורה שאינה מקובלת בשום אופן. אנחנו נמצאים במלחמה, ופעולות מסוג זה מסכנות את ביטחון המדינה. אני מגנה בחריפות את האירוע ואנחנו פועלים להשיב את הסדר בבסיס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully