וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע המתיחות: צה"ל הגביר את השימוש במשבשי GPS בגבולות

עודכן לאחרונה: 10.8.2024 / 19:23

השימוש במשבשים, שהחל כבר בתחילת המלחמה, הוגבר באזור אילת, בגבול ירדן ובגבול הצפון, מחשש לשיגור טילים מדוייקים וכלי טיס בלתי מאוישים על ידי איראן, חיזבאללה וארגונים עוינים אחרים. בשבוע שעבר הופעלו שיבושים של אפליקציות Waze, גוגל מפות ומוביט באזור המרכז

בווידאו:סרן ע', מ״פ בגדוד 5114 במרכז לוחמת הספקטרום/דובר צה"ל

צה"ל הגביר את השימוש במשבשי GPS באזור העיר אילת, בגבול ירדן ובאזור הצפון סמוך לגבול לבנון, על רקע עלייה בסבירות לשיגור טילים מדוייקים וכלי טיס לא מאוישים על ידי חיזבאללה, איראן וארגונים אחרים המאיימים על ישראל.

גם בתום ביקורו של נתניהו בארצות הברית לפני כשבועיים, בעקבות שיבושי GPS, האתר "פלייטרדאר24" - המבוסס־רשת שמראה על מפה, בזמן אמת, נתוני טיסה של מטוסי נוסעים, הראה כי מטוס "כנף ציון", ששימש את ראש הממשלה נתניהו, נחת בביירות לכאורה.

בשבוע שעבר פורסם שעל רקע חשש מתגובה איראנית לחיסול מנהיג חמאס, איסמעיל הנייה הופעלו שיבושים באפליקציות הניווט Waze, גוגל מפות ומוביט באזור המרכז. המיקום המופיע באפליקציות אינו תואם את מיקומם האמיתי של המשתמשים, אלא מציג אותם כנמצאים בבירת איראן, טהרן, או בלבנון. מאז 7 באוקטובר, צה"ל הפעיל שיבושים יזומים בעיקר באזור הצפון ובדרום הארץ. מטרת השיבושים היא ככל הנראה להפריע לפעילות של כלי טיס ומל"טים עוינים המשתמשים במערכות GPS לניווט.

סרן ע', מ״פ בגדוד 5114 במרכז לוחמת הספקטרום. דובר צה"ל
סרן ע', מ״פ בגדוד 5114 במרכז לוחמת הספקטרום/דובר צה"ל

מפקד היחידה ללוחמה אלקטרונית ומח"ט הספקטרום של אגף התקשוב אל"מ י', הנחה כבר בבוקר 7 באוקטובר לפתוח בגיוס כללי ולפעול בשלוש גזרות : צפון, איו"ש וברצועת עזה. היחידה דיווחה כבר במוצאי שבת על 130% גיוס מילואים, שהוותיק ביניהם בן 80. היא מהווה יחידה טקטית מובחרת, המורכבת מלוחמות ולוחמי חוד שפועלים גם בשטח האויב, לשבש את הפעילות במרחב הספקטרום כדי לאפשר פעילות ללא הפרעות עבור לוחמי צה"ל באוויר, בים וביבשה.

החשיבות של היחידה המטכ"לית ללוחמה אלקטרונית היא הגמישות במעבר ממקום למקום במהירות והפעלה בשטח של יכולותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully