וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה: כך נאבקים אנשי הלוחמה האלקטרונית נגד כוח רדואן של חיזבאללה והנוח'בה של חמאס

עודכן לאחרונה: 13.11.2023 / 16:45

פרסום ראשון: חמאס לא הצליח לבצע התקפות סייבר מאז פרוץ המלחמה. חטיבת הלוחמה האלקטרונית, שהכריזה על גיוס כללי, העבירה גדודים אל רצועת עזה, איו"ש וגבול לבנון ושיתקה את ההתקפות של חמאס. "אנחנו גם יודעים לטמון מארבים לחיזבאללה"

בווידאו:סרן ע', מ״פ בגדוד 5114 במרכז לוחמת הספקטרום/דובר צה"ל

מפקד היחידה ללוחמה אלקטרונית ומח"ט הספקטרום של אגף התקשוב אל"מ י', הנחה בבוקר שבת ה-7.10.23 לפתוח בגיוס כללי ולפעול בשלוש גזרות : צפון, איו"ש וברצועת עזה. היחידה דיווחה כבר במוצאי שבת על 130% גיוס מילואים, שהוותיק ביניהם בן 80. היא מהווה יחידה טקטית מובחרת, המורכבת מלוחמות ולוחמי חוד שפועלים גם בשטח האויב לשבש את הפעילות במרחב הספקטרום כדי לאפשר פעילות ללא הפרעות עבור לוחמי צה"ל באוויר, בים וביבשה.

החשיבות של היחידה המטכ"לית ללוחמה אלקטרונית היא הגמישות לעבור ממקום למקום במהירות ולהפעיל בשטח יכולות מעצמתיות, עד כדי עליונות במרחב הפעולה.

מ״פ בגדוד 5114 במרכז לוחמת הספקטרום: "עושים הכל כדי להגיע לניצחון"/דובר צה"ל

כאמור, חשוב להדגיש כי חמאס לא הצליח להוציא אל הפועל תקיפות במרחב הספקטרום ולא התקפות סייבר, אך במהלך ההתקפה של חמאס על מוצבים ומחנות באוגדת עזה נפגעו פיזית מערכות חשמל וקווי תקשורת - וכתוצאה מכך גם מערכות הקשר ולכן אגף התקשוב נדרש לתת מענה מידי ומהיר כדי להחזיר את המערכות לתפקוד מלא.

"בפרקי זמן מאוד קצרים יצאו אל השטח ארבעה גדודים ויכולות נוספות של החטיבה, הפעלנו יכולות ברצועת עזה כדי לאפשר את פעילות הכוחות ולמנוע מהאויב להפעיל אמצעי לחימה נגד הכוחות ונגד עורף המדינה", הסביר קצין בכיר באגף התקשוב.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
סרן ע', מ״פ בגדוד 5114 במרכז לוחמת הספקטרום. דובר צה"ל
היחידה המטכ"לית ללוחמה אלקטרונית/דובר צה"ל

במקביל, ניהלה היחידה את מכלול הספקטרום המטכ"לי (המל"ס) ובתוכו את המתח הקבוע בין היכולת לשבש ובין הצורך לאפשר לזרועות והאגפים בצה"ל להפעיל את כל המערכות שלו ללא הפרעה במרחבים גדולים ובתנאי שטח קטנים לפי דרישת המפקדים. "מדובר בפעילות מבצעית מאוד רגישה וחשובה, שנדרשת לסנכרן מאמצים סודיים בפרקי זמן קצרים. אני גאה בכך שאנחנו מאפשרים פעילות ללא הפרעות לצה"ל", הסביר קצין בכיר באגף התקשוב.

"במקרה אחד היינו צריכים לבטל חסימות במרחב כדי לאפשר תקיפה של חיל התותחנים באמצעות רקטות על כוח מחבלים שתכנן להסתער על לוחמי גולני. ביצענו מספר גדול של ניהול ספקטרום כזה בחוכמה ובמהירות", סיפר הקצין שהתגאה כי המל"ס מעובה בחירום בקצינים עתירי ניסיון מבצעי של עשרות שנים שמוסיפים ידע וקור רוח בתהליך קבלת החלטות, "יש לנו גוף מתכנן רב זרועי, שיודע לצפות קדימה מהלכים ולאפשר את הרציפות התפקודית של צה"ל במקסימום הפעלת כוח, עם מינימום מתחים. אנחנו גם יודעים לתכנן מארבים לאויב בתחום הספקטרום בכל מיני גזרות, כולל לכוח נוח'בה של חמאס ורדואן של חיזבאללה".

סרן ע', מ״פ בגדוד 5114 במרכז לוחמת הספקטרום. דובר צה"ל
היחידה המטכ"לית ללוחמה אלקטרונית/דובר צה"ל

חטיבת הספקטרום משלבת במלחמה יכולות מתקדמות להשתלטות על תדרים יחד עם פעולות נוספות מסווגות, במטרה להעביר מסרים מוקלטים ביניהם, כמו הנעת אוכלוסיה עזתית מצפון לדרום רצועת עזה, פעולה שזכתה לשבחים רבים בצמרת צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully