וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: נרצה להגיב על חיסול הנייה בעיתוי ואופן שלא יסכל הפסקת אש בעזה

עודכן לאחרונה: 10.8.2024 / 5:24

המשלחת האיראנית לאו"ם הודיעה כי הפסקת אש בעזה נמצאת בראש סדר העדיפויות, וכי למרות שישראל הפרה את ריבונותה וחרף זכותה להגנה עצמית - היא אינה רוצה לסכל את ההפוגה הפוטנציאלית. המסר מעלה את האפשרות שהמדינה תעכב את תגובתה לחיסול בטהראן

בווידאו:הלווית אסמאעיל הנייה, טהראן, איראן, 1 באוגוסט 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

המשלחת האיראנית לאו"ם פרסמה הלילה (שבת) הודעה לפיה השגת הפסקת אש ברצועת עזה היא בראש סדר העדיפויות של איראן. "כל הסכם שיהיה מקובל על חמאס יהיה מקובל עלינו. המשטר הישראלי הפר את הריבונות של איראן בפעולת הטרור האחרונה שביצע. יש לנו זכות להגנה עצמית. עם זאת, אנחנו מקווים שהתגובה שלנו תתבצע בעיתוי ובאופן שלא יפגע בהפסקת האש הפוטנציאלית", נמסר מהמשלחת האיראנית לאו"ם.

למה זה חשוב:

מדובר בהודעה משמעותית ביותר שמעלה את האפשרות שאיראן תעכב את התגובה שלה לחיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמאעיל הניה כדי לראות האם תושג הפסקת האש בסבב המו"מ המכריע שיתקיים ביום חמישי הבא

הלווית אסמאעיל הנייה, טהראן, איראן, 1 באוגוסט 2024. רויטרס
"כל הסכם שיהיה מקובל על חמאס יהיה מקובל עלינו". הלווית הנייה בטהראן/רויטרס

הדברים מגיעים לאחר שאמש, סגן מפקד משמרות המהפכה עלי פדווי, אמר כי איראן תבצע את הוראתו של המנהיג העליון חמינאי, וכי הם "יענישו את ישראל קשות, בדרך הטובה ביותר".

הפנטגון מסר בשבוע שעבר שארה"ב מתגברת את כוחותיה במזרח התיכון לקראת תקיפה איראנית אפשרית נגד ישראל, ושולחת לאזור ספינות מלחמה ומטוסי קרב נוספים. בכירים אמריקנים סבורים שכל פעולת תגמול איראנית תהיה דומה למתקפה שלהם על ישראל ב-13 באפריל - אך עשויה להיות גדולה יותר בהיקפה ולכלול גם מעורבות של חיזבאללה.

בעיתון ה-"ניו יורק טיימס" דווח לפני כמה ימים כי רוסיה החלה לספק לאיראן מערכות הגנה אווירית מתקדמות, על רקע האפשרות לעימות עם ישראל. ב-"טיימס" ציטטו שני גורמים רשמיים, אחד מהם ממשמרות המהפכה, שאישרו את הדיווחים בתקשורת האיראנית שלפיהם טהראן הגישה בקשה כזו למוסקבה, בעלת בריתה הקרובה. בשבוע שעבר, עוד לפני שחיסלה ישראל את רמטכ"ל חיזבאללה פואד שוכר, דיווחה סוכנות הידיעות אי.פי כי חיזבאללה החל לשנע טילים מדויקים למקרה של תקיפה ישראלית, בתגובה על מותם של 12 הילדים מפגיעת רקטה במג'דל שמס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully