וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל: מטוס התרסק באזור סאו פאולו, 61 נוסעים נהרגו | תיעוד

עודכן לאחרונה: 10.8.2024 / 11:09

המטוס היה בדרכו ממדינת פרנה לנמל התעופה הבינלאומי בסאו פאולו, והחל להסתחרר מסיבה לא ברורה עד שצנח לקרקע בסמוך לאזור מגורים. לפי אחת ההשערות, ייתכן שהייתה זו תוצאה של הצטברות קרח. "הוא נפל מהשמיים והתפוצץ"

התרסקות מטוס בברזיל, 9 באוגוסט 2024/לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

61 בני אדם נספו הערב (שישי) בהתרסקות מטוס באזור מגורים סמוך לסאו פאולו בברזיל - כך אמרו הרשויות במדינה.

חברת התעופה האזורית Voepass אמרה שהמטוס, שהיה בדרכו לנמל התעופה הבינלאומי של סאו פאולו, המריא מקסקבל, במדינת פרנה, והתרסק בסביבות השעה 13:30 (שעון מקומי) בעיירה וינהדו, כ-80 ק"מ צפונית-מערבית לסאו פאולו.

ההתרסקות תועדה בסרטונים רבים שהופצו ברשתות החברתיות, ובהם נראה המטוס, מדגם ATR-72, מסתחרר ומאבד שליטה בעודו צונח לקרקע באזור מיוער הסמוך לבתי מגורים. עשן סמיך היתמר מהמקום.

"הוא הסתובב, אבל לא התקדם וזמן קצר אחר כך הוא נפל מהשמיים והתפוצץ", סיפר דניאל דה לימה, אחד התושבים שגר בסמוך לאתר ההתרסקות. הוא סבור שהטייס ניסה להתרחק משכונת מגורים סמוכה, וצפופה.

הרשויות בעיר ואליניוס, הסמוכה לווינהדו, אמרו שבית במתחם הדירות המקומי ניזוק לאחר שהמטוס התרסק בחצר האחורית שלו. איש מהתושבים לא נפגע.

מטוס מתרסק באזור סאו פאולו, ברזיל, 9 באוגוסט 2024. טלגרם, צילום מסך
מטוס מתרסק באזור סאו פאולו, ברזיל, 9 באוגוסט 2024/צילום מסך, טלגרם

הסחרור החריג של המטוס לפני התרסקותו העלה תהיות רבות לגבי סיבת התאונה. כמה מומחים שיערו שייתכן שהצטבר עליו קרח או שהוא חווה כשל במנוע. אך החוקרים אמרו שמוקדם מדי לבסס את הנסיבות שהובילו לאסון התעופתי החמור ביותר בברזיל מאז 2007, אז נהרגו 199 איש בהתרסקות מטוס.

"היה צפוי היום קרח (בגבהים שבהם טס המטוס), אבל בטווח המקובל", אמר קצין המבצעים הראשי של Voepass, מרסל מורה, במסיבת עיתונאים. "אבל המטוס רגיש לקרח, זו יכולה להיות נקודת התחלה". הוא הוסיף שמערכת הסרת הקרח של המטוס, יחד עם כל המערכות האחרות, הוגדרו כתקינות לפני ההמראה.

מהנדס התעופה הברזילאי וחוקר ההתרסקויות סלסו פאריה דה סוזה אמר לרויטרס כי הצטברות של קרח עלולה הייתה לגרום למטוס להיתקע ולהסתחרר כפי שקרה.

מטוסים מדגם ATR-7 עברו שורת תאונת בעשורים האחרונים ב-1994 68 בני אדם נהרגו באינדיאנה, ארצות הברית, לאחר שהמטוס לא הצליח לבצע פעולות בשל הצטברות קרח. מטוס נוסף נתקע ב-2016 בנורבגיה לאחר שהצטבר קרח על המטוס, אך הטייס הצליח להחזיר לעצמו את השליטה.

בשנה שעברה התרסק מטוס ATR-27 בנפאל, ולפי דוח החקירה הסופי הייתה זו תוצאה של טעות של הטייס.

ראש המרכז לחקירת תאונות תעופה בברזיל אמר ש"הקופסה השחורה" של המטוס, המכילה הקלטות ונתוני טיסה, נמצאה באתר ההתרסקות. הקופסה תוכל לשפוך אור על נסיבות התאונה.

עוד בוואלה

רק הטייס שרד: 18 הרוגים בהתרסקות מטוס בבירת נפאל

לכתבה המלאה
שרידי מטוס שהתרסק בברזיל/טלגרם

ג'ון קוקס, יועץ בטיחות תעופה אמריקני וטייס לשעבר, אמר שנתוני המכ"ם של Flightradar הראו תנודות משמעותיות במהירות של המטוס לפני ההתרסקות. "נראה שאולי היה איזה אירוע קטסטרופלי לפני אובדן השליטה הזה", הסביר.

מנהל חברת Voepass, מרסלו מורנו אמר במסיבת עיתונאים שהמידע הראשוני מצביע על כך שהמטוס לא פנה למגדל הבקרה כדי לדווח על מצב חירום. החברה, הרביעית בגודלה בברזיל, דיווחה תחילה על 62 נוסעים שהיו בטיסה, אך שניים מהם סיפרו לערוץ מקומי שהם פספסו אותה. כל הקורבנות - 57 נוסעים וארבעה אנשי צוות - היו ברזילאים.

חלק מהנוסעים היו רופאים מפרנה שטסו לסמינר. "אלה אנשים שהיו רגילים להציל חיים, ועכשיו הם איבדו את שלהם בנסיבות טרגיות כאלה", ספד להם המושל רטיניו ג'וניור.

יצרנית המטוס הצרפתית-איטלקית הודיעה שמומחים של החברה מעורבים באופן מלא בחקירה. חוקרים צרפתים וקנדים יסייעו לחקירה, וגם ארגון הבטיחות האירופי אמר שהוא יציע סיוע טכני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully