וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק הטייס שרד: 18 הרוגים בהתרסקות מטוס בבירת נפאל

המטוס, שנשא שני אנשי צוות ו-17 טכנאים, היה בדרכו לתקן מטוס אחר בעיר פוקרה כשאיבד גובה זמן קצר אחרי ההמראה והתרסק. הטייס נפצע ופונה לבית חולים. נסיבות התאונה לא ברורות

רויטרס

לפחות 18 בני אדם נהרגו היום (רביעי) כשמטוס קטן התרסק ועלה באש בזמן שהמריא מבירת נפאל, קטמנדו - כך אמרו גורמים רשמיים במדינה.

המטוס, שנשא שני אנשי צוות ו-17 טכנאים, היה אמור להמריא לנמל תעופה חדש בעיר פוקרה כדי לתקן מטוס נוסף. הוא איבד גובה, מסיבה לא ברורה, והתרסק.

"רק הקפטן חולץ בחיים והוא מקבל טיפול בבית חולים", אמר טג' בהדור פודיאל, דובר נמל התעופה הבינלאומי טריבהובן בקטמנדו.

ערוצי הטלוויזיה שידרו את רגע התאונה, שאירעה זמן קצר אחרי ההמראה, ותיעדו את הכבאים בעודם מנסים לכבות את השריפה שפרצה כשעשן שחור וסמיך מיתמר ברקע. תיעודים אחרים הראו את צוותי ההצלה סורקים את שרידי המטוס המפוחמים שהתפזרו בשדות ירוקים.

שרידי מטוס שהתרסק בקטמנדו, נפאל, 24 ביולי 2024. רויטרס
שרידי המטוס שהתרסק, היום/רויטרס

נמל התעופה נסגר זמנית בעקבות התאונה ונפתח כעבור זמן קצר מחדש. המטוס היה שייך לחברה המקומית "סאוריה איירליינס", שקמה לפני עשור, והיה מדגם CRJ200 בעל 50 מושבים.

בטיחות התעופה בנפאל היא מהגרועות בעולם, וכמעט 350 בני אדם מתו בהתרסקות מטוסים או מסוקים במדינה שבהרי ההימלאיה מאז שנת 2000.

בינואר אשתקד נהרגו לפחות 72 איש בהתרסקות מטוס של חברת התעופה "יטי", בעקבות ניתוק החשמל בשגגה על ידי הטייסים.

התאונה הקטלנית ביותר בנפאל התרחשה ב-1992, כשמטוס "איירבוס" של פקיסטן אינטרנשיונל איירליינס התרסק על צלע גבעה בעת שהתקרב לקטמנדו. 167 בני אדם נהרגו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully