וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל נכנס לחאן יונס בפעם השלישית מתחילת המלחמה: "יש מודיעין על מחבלים במרחב"

עודכן לאחרונה: 9.8.2024 / 10:03

מי שמופקדת על הפעולה בעיר בדרום הרצועה היא אוגדה 98. בעוד הלוחמים פתחו בלחימה במרחב - מעל ומתחת לקרקע, חיל האוויר ומרכז האש האוגדתי תקפו יותר מ-30 מטרות חמאס. כשאוגדה 98 נסוגה מחאן יונס באפריל נטען כי "התמרון מוצה", וכי "חטיבת חאן יונס חוסלה לחלוטין"

עשרות מחבלים חוסלו ביממה: 24 שעות בחאן יונס/דובר צה"ל

כחלק מהמאמץ למנוע את שיקומו של חמאס ברצועת עזה, ועקב מודיעין המעיד על הימצאות מחבלים ותשתיות טרור, צה"ל פתח היום (שישי) במבצע נוסף בעיר חאן יונס שבדרום הרצועה - השלישי מאז פרוץ המלחמה. מי שמופקדת על הפעולה בעיר היא אוגדה 98.

עשרות מחבלים חוסלו ביממה: 24 שעות בחאן יונס. דובר צה"ל
פעילות צה"ל בחאן יונס/דובר צה"ל

לוחמי צוות הקרב 7 וחטיבת הצנחנים פתחו בלחימה בעיר - מעל ומתחת לקרקע, שם הם מטהרים את המרחב ממחבלים ומאתרים ומשמידים אמצעי לחימה ותשתיות טרור. במקביל לכניסה הקרקעית, מטוסי קרב, מסוקי קרב ומרכז האש של אוגדה 98 תקפו יותר מ-30 מטרות חמאס בהם מחסני אמל"ח ומתחמי כינוס למחבלים.

כמה מחבלים כבר חוסלו, בהם מחבלים בדרג הטקטי שעסקו בירי צליפה ומרגמות לעבר כוחותינו ולעבר שטח ישראל.

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה
הריסות בחאן יונס. Abed Rahim Khatib, פלאש 90
הרס בחאן יונס לאחר תקיפת צה"ל/פלאש 90, Abed Rahim Khatib

לפני כמה שבועות, צה"ל הודיע כי החליט לצמצם את המרחב ההומניטרי באל-מוואסי הסמוכה לחאן יונס בעקבות ירי רקטות לעבר ישראל, ופרסם כרוזים הקוראים לאוכלוסייה העזתית להתפנות באופן זמני אל המרחב ההומניטרי המותאם במוואסי. התקשורת הערבית דיווחה אז כי טנקים של צה"ל נכנסו למזרח חאן יונס תוך הפצצה מהאוויר. משרד הבריאות של חמאס מסר כי במהלך התקיפה 37 פלסטינים נהרגו ו-120 נפצעו.

לפי צה"ל, האזהרה המוקדמת ניתנה על מנת לצמצם את הפגיעה באוכלוסייה האזרחית ולהרחיק אותה ממרחב הלחימה. "צה"ל עומד לפעול בעוצמה כנגד ארגוני הטרור, ולכן קורא לאוכלוסייה שנותרה בשכונות המזרחיות של חאן יונס להתפנות באופן זמני אל המרחב ההומניטרי המותאם במוואסי", נמסר בהודעת דובר צה"ל.

אחרי צמצום המרחב ההומניטרי, כוחות אוגדה 98 החלו אז את פעילותם במרחב. לוחמי חטיבה 7 הובילו את פעילות האוגדה, וחיסלו כמה מחבלים בהיתקלויות פנים מול פנים כבר בשעות הראשונות ללחימה. צוות הקרב של חטיבת הצנחנים ועוצבת הקומנדו החלו בסריקה ולחימה במרחב והשמדת תשתיות טרור. חיל האוויר הכווין את חיילי עוצבת הקומנדו לחסל חוליית מחבלים שהיוו איום על כוחותינו.

תושבים חוזרים לחאן יונס וצופים בהרס. רויטרס
תושבים חוזרים לחאן יונס וצופים בהרס/רויטרס

בתחילת חודש אפריל, ובתום חודשים של של לחימה, אוגדה 98 נסוגה מחאן יונס תוך טענה כי ה"תמרון מיצה את עצמו" וכי יש לעבור ללחימה בפורמט של פשיטות ממוקדות. בהודעת דובר צה"ל בנושא נכתב כי חטיבת חאן יונס של חמאס פורקה לחלוטין על ידי אוגדה 98 - לוחמי האוגדה חיסלו אלפי מחבלים וניהלו לחימה גם בתוואי התת קרקעי תחת האוגדה הושמדו למעלה מ-30,000 מטרים של תווך תת קרקעי - רובו מנהרות אסטרטגיות ששימשו את המחבלים - ונחשבות לנכס הגדול של סינוואר.

זמן קצר אחרי הנסיגה הישראלית בחודש אפריל, סרטונים של שיקום העיר חאן יונס הציפו את הרשתות החברתיות. הדבר עורר ביקורת עצומה בישראל, במיוחד לנוכח עשרות אלפי הישראלים המפונים מביתם במשך חודשים ארוכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully