וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסגר התיק נגד שני חשודים בפרשת גיוס הישראלים על ידי המודיעין האיראני

עודכן לאחרונה: 8.8.2024 / 17:56

הפרקליטות החליטה לסגור את התיק נגד יונתן נחומקה ונתנאל בר אור, אחרי שלא נמצאו ראיות נגדם על כך שידעו שמדובר בפעילות אסורה. במקביל הורה בית המשפט לשירות המבחן להכין תסקיר על מסוכנותו של אלימלך שטרן, הנאשם היחיד בפרשה, כדי להחליט אם לשחררו או להשאירו במעצר

הארכת מעצר במחוזי ירושלים ל3 חשודים בריגול לאיראן/מערכת וואלה

פרשת גיוס הישראלים למשימות עבור גורמים איראניים: אחרי האישום נגד אלימלך שטרן בגין מגע עם סוכן חוץ, לוואלה! נודע היום (חמישי) שבפרקליטות החליטו לסגור את התיק נגד יונתן נחומקה, חשוד נוסף בפרשיה, זאת לאחר שלא נמצאו ראיות נגדו על כך שידע כי מדובר בפעילות אסורה. גם התיק של החשוד השלישי, נתנאל בר אור נסגר.

אלימלך שטרן, הנאשם היחיד בפרשת תשתית גורמי המודיעין האיראניים, עמד בקשר עם פרופיל בשם "ANNA ELENA" בטלגרם, תוך שהתבקש לבצע משימות שונות בישראל, ובהן בן היתר תליית מודעות והטמנת כספים. שטרן קיבל תמורה לפי "הנזק" שגרם - ואף הביע חשש מכך שינסו לרצוח אותו. באחת המשימות שקיבל היה צריך לשלוח ראש כבש באריזת מתנה וזר פרחים לביתו של בכיר ישראלי בסוכנות הישראלית לאנרגיה אטומית.

ב״כ חושף: כך גויסו אזרחים ישראלים לביצוע משימות עבור גורמי המודיעין האירניים. דובר צה"ל
כך גויסו אזרחים ישראלים למשימות עבור איראן/דובר צה"ל

במקביל, לאחר דיון בבקשה לשחרורו למעצר בית, בית משפט המחוזי ירושלים הורה לשירות המבחן להכין תסקיר על מסוכנותו של אלימלך שטרן לשם קבלת בחלטה האם ניתן לשחררו או להותירו במעצר מאחורי סורג ובריח.

לפני כשלושה שבועות חשפו שב"כ והיאחב"ל תשתית של גורמי מודיעין איראניים, שפעלה בחודשים האחרונים במסווה של גורמים זרים מול אזרחים ישראלים, זאת לשם גיוסם והפעלתם לביצוע משימות מגוונות בישראל. במסגרת זו נעצרו לחקירה שלושה אזרחים ישראלים, בחשד כי ביצעו פעילות ביטחונית בישראל, בהנחיית גורמי מודיעין איראניים.

עו"ד רועי אטיאס, המייצג את יונתן נחומקה, מסר בתגובה: "מברך מאוד על ההחלטה לסגור את התיק נגד מרשי שלא הייתה לו שום ידיעה למזימה שנרקמה ע"י האויבים ימח שמם, אשר ניצלו את תמימותו במקצועיות רבה. המדינה קיבלה את טענותינו במלואן וסגרו את התיק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully