וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שווה את המאמץ? מכה נוספת לחושפי השחיתויות בשירות הציבורי

עודכן לאחרונה: 8.8.2024 / 16:17

מפסק דין שניתן על ידי בית הדין הארצי לעבודה עולה כי חושפי השחיתויות לא יקבלו פיצוי מוגדל ואין חובה להחזיר אותם לאותו התפקיד בו עבדו. פסק הדין מגיע בעניינו של אלי ירושלמי, חושף שחיתויות ברשות האוכלוסין וההגירה שיוצג מ-2017 על ידי עו"ד ערן גולן

בית הדין האזורי לעבודה, בית משפט השלום- תעבורה. ראובן קסטרו
בית הדין האזורי לעבודה/ראובן קסטרו

מכה נוספת לחושפי השחיתויות: בית הדין הארצי לעבודה פרסם אתמול (רביעי) פסק דין בעניין אלי ירושלמי, שהוכר על ידי מבקר המדינה בתור חושף שחיתויות. ירושלמי יוצג בבית הדין על ידי עו"ד ערן גולן. השורה התחתונה של פסק הדין היא שירושלמי ישוב לעבודה בשירות המדינה, זאת לאחר שמשנת 2017 הוא יושב בבית. אולם בפסק הדין נקבעו שתי קביעות שמקשות מאוד על חושפי שחיתויות, ולמעשה מרוקנות מתוכן את ההגנות שאמורות להינתן ולתמרץ חושפי שחיתויות.

השופטים, ורדה וירט ליבנה, רועי פוליאק, חני אופר ונציגי הציבור יעל עפרון וירון לוינזון, קבעו כי את סעיף החוק המרכזי שקובע כי יש להחזיר לעבודה חושף שחיתויות שפוטר או נאלץ להתפטר בגין חשיפת שחיתויות, יש לפרש בצורה מצמצת למדי. בית הדין קבע כי יש להחזיר חושף שחיתויות לעבודה בשירות המדינה בדרך המתאימה, כלומר שאין חובה להחזיר את חושף השחיתויות לאותו תפקיד שהוא עבד בו, אלא ניתן להחזיר אותו לתפקיד בדרך מתאימה אחרת שימצא בית הדין. מעבר לכך שלא ברור למה מתכוון בית הדין בקביעה הזו, צריך לזכור שלבית הדין אין ידע כמה משרות פנויות יש ואיפה ולכן הפרשנות הזאת עלולה להיות אפקט מצנן לגבי חושפי שחיתויות עתידיים.

עו"ד ערן גולן. -, אתר רשמי
עורך דין ערן גולן/אתר רשמי, -

קביעה בעייתית נוספת של בית הדין היא שאין להעניק פיצוי בגין נזק נפשי לחושף שחיתויות, וכי אין להעניק פיצוי מוגדל לחושף שחיתות שיושב בבית מאז 2017 בבית, גם קביעה זו היא בגדר אפקט מצנן.

אלי ירושלמי היה עובד רשות האוכלוסין וההגירה. הוא חשף ודיווח לממונים עליו ולמבקר המדינה עוד בשנת 2010 על עבירות פליליות ומעשי שחיתות והתנהגות בלתי תקינה שלכאורה התקיימו במקום עבודתו, שממנו פוטר בעקבות כך. בימים אלה הוא ממתין לפסק דין בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, בתביעה שהגיש נגד רשות האוכלוסין וההגירה ונציבות שירות המדינה. זאת בטענה כי אלה לא מצאו לו מקום עבודה חלופי כפי שהיו מחויבות לעשות לפי החוק, שעה שהוא הוכר כחושף שחיתויות, ירושלמי מבקש לקבל פיצוי מהמדינה על פיטוריו ועל כך שעד היום לא נמצא לו מקום עבודה. התנועה לאיכות השלטון ביקשה להצטרף לידיד בית המשפט להליך בבית הדין הארצי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully