וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם המוסד עומד מאחורי סיכול הפיגוע בהופעה של טיילור סוויפט?

עודכן לאחרונה: 10.8.2024 / 5:14

לאחר הדיווחים על האיום שנמנע בהופעתה של הזמרת בווינה, מקאנצלר אוסטריה והעיתונות נמסר כי ההצלחה במניעתו הייתה בעזרת "ארגוני ביון ממדינות זרות". על אף שישנם מקורות המציינים את המודיעין האמריקני כסייען המרכזי, ייתכן שהיו עוד שחקנים בעלי ניסיון שפעלו בזירה

קויק: טיילור סוויפט בהופעה/jemscleaning, טיקטוק

עוד ועוד ממצאים לגבי מניעת הפיגוע שסוכל בהופעתה של טיילור סוויפט באוסטריה מתגלים. לאחר האירוע המדאיג בוטלו כל הופעותיה המתוכננות של הזמרת במדינה. קאנצלר אוסטריה קארל נהאמר כתב בחשבון ה-X שלו כי הסיכול בוצע "הודות לשיתוף הפעולה של המשטרה עם שירותי חוץ". בעיתון הבילד הגרמני דווח כי המידע הראשוני על החולייה הגיע לרשויות האוסטריות מ- "ארגון ביון זר".

בדיווח של ערוץ 12 מלפני ארבע שנים נטען כי המוסד מנעה כ-50 פיגועים של ארגון הטרור דעא"ש בכעשרים מדינות שונות, כולל טורקיה - גם בתקופות מתוחות בין המדינות. כל זאת מעלה את התהייה, האם יש לישראל קשר לאירוע? על אף הספקולציות, לפי חדשות CBS, הרמז המכריע לתא החשוד בטרור הגיע בכלל מהמודיעין האמריקאי. כשסוכנים איתרו סרטון של אחד החשודים בו הוא נשבע אמונים לדאע"ש. סרטונים כאלה מתפרסמים בדרך כלל לאחר פיגוע כהודאה של מיליציית הטרור.

דדי ברנע, ראש המוסד, 5 במאי 2024. ראובן קסטרו
"הדיווח הראשוני מארגון ביון זר". ברנע/ראובן קסטרו

נכון לעכשיו נעצרו שלושה חשודים, בהם צעיר מוסלמי ממוצא אלבני בן 19, ושני נערים מוסלמים בני 17 תושבי המקום. עוד עולה מהדיווח כי שלושה חשודים נוספים נמלטו, וכי נערך אחריהם מצוד ברחבי אירופה. בביתו של החשוד המרכזי בפרשה אותרו חומרים כימיים, אך טרם התברר אם הם נועדו להיות חלק מפצצה. במשטרה המקומית הבהירו בתחילה אין כל כוונה לבטל את המופעים, אך לאחר מכן הודיעה הפקת המופע כי כל שלושת המופעים שתוכננו בעיר בוטלו, וכי כספם של רוכשי הכרטיסים יוחזר.

מעריצותיה הישראליות של סוויפט שהגיעו להופעה בוינה בציפייה הגיבו בתדהמה לביטול. "בושה שאין לתאר, חיכינו שנה שלמה". אחרת מסרה כי "ביטלו לי שתי טיסות, ועדיין עשיתי את כל זה כדי להגיע ועכשיו בגלל שני מחבלים מבטלים הכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully