וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המייפל כבר לא כל כך מתוק: שיא כל הזמנים בתקריות האנטישמיות בקנדה

עודכן לאחרונה: 8.8.2024 / 13:54

מאז פרוץ המלחמה, כמות האירועים האנטישמים במדינה עלו כמעט פי 7 וביניהם תקריות ירי כלפי מוסדות יהודים, הצתת אוטובוס וכתובות נאצה. הנושא מדאיג את יו"ר ההסתדרות הציונית שטוען כי מדובר ב"קמפיין מתוזמן וממומן, תופעה שלא נראתה מאז השואה ויש לעקור אותה מהשורש"

הפגנה פרו-פלסטינית בלונדון, 11 בנובמבר 2023/טוויטר

על פי נתונים שמפרסמת ההסתדרות הציונית העולמית, נראה כי מאז פרוץ המלחמה הוכפלה בקנדה כמות האירועים נגד יהודים כמעט פי שבעה. מאז חודש אוקטובר, התרחשו ארבעה אירועי ירי כלפי מוסדות יהודים והוצת אוטובוס של קהילה יהודית. מנתונים שפורסמו במדינה עולה כי 70% מפשעי השנאה על רקע דתי מופנים כלפי יהודים.

בשעה שארה"ב הפכה בשנים האחרונות למוקד האנטישמיות בעולם, ומהקמפוסים שלה יוצאות התמונות שתוספות את מרבית תשומת הלב התקשורתית, במיוחד מאז תחילת מלחמת "חרבות ברזל", מתרבים האירועים האנטישמיים גם אצל קנדה השכנה מצפון. אם בעשרת החודשים האחרונים עלתה כמות התקריות האנטישמיות בארה"ב ב-340% (ביחס לעשרת החודשים המקבילים בשנה שלפני), הרי שבקנדה המספרים כמעט כפולים וישנה עלייה של כ-670% באירועי האנטישמיות יחסית למספרם אשתקד.

גרפיטי אנטישמי בקנדה, 8 באוגוסט 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
גרפיטי אנטישמי בקנדה, 8 באוגוסט 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

העלייה יוצאת דופן במספר האירועים נגד יהודים החלה לצבור תאוצה דווקא אחרי טבח השבעה באוקטובר, ובדו"ח האחרון שפרסמה משטרת טורונטו התברר כי לפחות 19% מפשעי השנאה בעיר בשנת 2023 הופנו נגד יהודים. מדובר בשיא נוסף שנשבר, והוא מדאיג במיוחד בהתחשב בכך שהאירועים הקשורים במלחמת חרבות ברזל החלו רק ברבעון האחרון של השנה. אם זה לא מספיק, הרי שלאחרונה פורסם בקנדה כי 70 אחוזים מפשעי השנאה על רקע דתי כוונו כלפי יהודים, המהווים רק 1.4% מאוכלוסיית המדינה.

בנובמבר האחרון בוצע ירי לעבר שני בתי ספר יהודיים במונטריאול ובחודש מאי האחרון בוצע ירי נוסף לעבר בית ספר יהודי בעיר. גם בטורונטו נורו קליעים לעבר בית ספר יהודי לבנות לפני כחודשיים. למעשה מדובר בשיא במספר אירועי ירי לעבר מוסדות יהודיים במדינה. השבוע אף הוצת אוטובוס המשמש תלמידים של חסידות באבוב בטורונטו לפני תחילת פעילותו בשעות הבוקר המוקדמות.

יעקב חגואל, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, התייחס לעלייה החדה באנטישמיות ברחבי העולם, כולל בקנדה. "מדובר בעלייה חסרת תקדים", הדגיש. "בשבעה באוקטובר לא פרצה מלחמה רק נגד ישראל, אלא נגד העם היהודי כולו, עם קמפיין מתוזמן וממומן שמעורר אנטישמיות. זו תופעה שלא נראתה מאז השואה, ואנחנו יחד עם ממשלות ומדינות נוספות צריכים להילחם בתופעה הזו ולעקור אותה מהשורש. אנחנו לא ניתן לעולם לחזור לימי מלחמת העולם השנייה".

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
גרפיטי אנטישמי בקנדה, 8 באוגוסט 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
גרפיטי אנטישמי בקנדה, 8 באוגוסט 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"הנתונים בלתי ניתנים להכחשה", אומרת ראש המחלקה למאבק באנטישמיות בהסתדרות הציונית העולמית, ד"ר רחלי ברץ. "בחודשים האחרונים חל שינוי גדול לרעה ביחס אל יהודי קנדה. הדבר ניכר מאוד ברחובות ובריבוי האירועים האלימים, אבל לא פחות מכך בקרב סטודנטים, מרצים וחברי סגל בקמפוסים השונים. הרעות החולות שהפכו פופולריות במערב אירופה ובארה"ב הגיעו גם למדינה שבה מהווים היהודים פחות מאחוז וחצי מהאוכלוסייה. עם זאת, בקנדה חיים כ-400 אלף יהודים, מדובר בתפוצה היהודית השלישית בגודלה בעולם, וראוי שכל הגורמים הרלוונטיים יתנו את דעתם ויטפלו בתופעה".

האנטישמיות הברוטלית מופיעה בקנדה גם במקרים בהם אין ביטויי אלימות פיזית. דוגמה לכך היא אישה ישראלית ממחוז אלברטה, שרצתה לחדש את הדרכון שלה, ורשמה את מקום הולדתה כ"ירושלים, ישראל". בציוץ שעלה לרשת X (טוויטר לשעבר) רואים כיצד המילה "ישראל" נמחקת מהטופס ומוחלפת במילה "בלתי ידוע". בקנדה טענו שהעניין נובע מכך שירושלים היא "שטח במחלוקת".

במקביל, בשכונה יהודית חולל בית הכנסת שעל קירותיו ועל חלונות רשת "סטארבאקס" הסמוכה נכתב "free Palestine". זאת בשעה שבמקומות נוספים ברחבי המדינה מתרבות כתובות הגרפיטי התומכות בחמאס ומאשימות את ישראל בביצוע של פשעי מלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully