וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מי שתוקף אותנו - ישלם": שר החוץ כ"ץ מבטל את מעמד הנציגים הנורווגים בישראל לרשות הפלסטינית

עודכן לאחרונה: 8.8.2024 / 11:39

המהלך מבוצע על רקע שורת מהלכים של ממשלת נורווגיה בהם הכרה במדינה פלסטינית, הצטרפות לתביעה נגד ישראל ב-ICC והתבטאויות שונות אנטי ישראליות של בכירים מטעם המדינה. השגריר בישראל זומן לשיחה במשרד החוץ בה נמסרה לו איגרת דיפלומטית בנושא: "מעניקה פרס למרצחי חמאס"

"יום השיבוש הלאומי": הפגנה מול הבית של השר ישראל כ"ץ. 07.07.2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שר החוץ ישראל כ"ץ הודיע היום (חמישי) לשגריר נורווגיה בישראל כי הוא מבטל את המעמד הדיפלומטי בישראל של הנציגים הנורווגים לרשות הפלסטיני.

ההחלטה התקבלה על רקע שורת מהלכים הנטענים כאנטי-ישראליים וחד צדדיים של ממשלת נורווגיה - ביניהם הכרה במדינה פלסטינית, הצטרפות לתביעה נגד ישראל ב-ICC והתבטאויות חמורות של בכירים נורווגים. הממונה על שגרירות נורווגיה בישראל זומן למשרד החוץ ונמסרה לו אגרת דיפלומטית שמעדכנת את נורווגיה על התגובה הישראלית.

בשגרירות הנורווגית בישראל פעלה קבוצה גדולה של שמונה דיפלומטים נורווגים שכל תפקידם היה ייצוג נורווגיה אל מול הרשות הפלסטינית, ומעתה הוחלט לקטוע את הקשר שבין השגרירות הנורווגית בישראל והדיפלומטים הנורווגים שמשרתים בישראל לבין הרשות הפלסטינית.

ממשרדו של כ"ץ נמסר כי המהלך מכאיב במיוחד לנורווגיה, שמנסה להיות מעורבת כמה שיותר בנושא הפלסטיני ועומדת בראש ועידת המדינות התורמות לרשות הפלסטינית. השר הורה על הפעלת המדיניות החדשה באופן מיידי, והסטטוס הדיפלומטי של שמונה דיפלומטים שניהלו את מהלכי נורווגיה מול הרשות הפלסטינית יפקע תוך 7 ימים מהיום.

מאהלים לתמיכה בפלסטין בעיר אוסלו, נורווגיה .2 במאי 2024. רויטרס
"נורווגיה בחרה להעניק פרס למרצחי ואנסי חמאס בדמות הכרה במדינה פלסטינית". מאהלי תמיכה בפלסטין בבירת נורווגיה, אוסלו/רויטרס

ישראל כ"ץ מסר בתגובה כי "יש מחיר להתנהלות אנטי-ישראלית. במקום להילחם בטרור הפלסטיני אחרי 7 באוקטובר ולתמוך בישראל הנלחמת מול ציר הרשע האיראני - נורווגיה בחרה להעניק פרס למרצחי ואנסי חמאס בדמות הכרה במדינה פלסטינית, אך לא הסתפקה בכך - והצטרפה גם לתביעה המופרכת נגדנו ב-ICC. נורווגיה מנהלת מדיניות חד צדדית בנושא הפלסטינים - ולכן תורחק מהנושא הפלסטיני. הוריתי היום על הפסקת כל ייצוג שהוא מטעם השגרירות הנורווגית בישראל אל מול הרשות הפלסטינית. מי שתוקף אותנו ומנהל מדיניות חד צדדית נגדנו - ישלם מחיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully