וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המל"ל לשעבר: "אנחנו צריכים להיות מוכנים למכה גדולה מאוד מאיראן"

עודכן לאחרונה: 8.8.2024 / 10:26

האלוף במיל' יעקב עמידרור התראיין ל-103FM והתייחס להמתנה לתגובת חיזבאללה וטהרן, הפעולות מול חמאס בעזה ולהודעת ארה"ב באשר להפסקת אש: "המזרח התיכון נכנס לרגיעת דמה, זה יוצר מצב בו חמאס עדיין לא פורק וחיזבאללה ממשיך להתעצם. אל לנו לחזור על הטעות של לפני הטבח"

בווידאו:הלווית אסמאעיל הנייה, טהראן, איראן, 1 באוגוסט 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

ראש המטה הלאומי לשעב ועמית במכון ירושלים לאסטרטגיה וביטחון, האלוף במיל' יעקב עמידרור התראיין הבוקר (חמישי) ל-103FM. בשיחה, התייחס עמידרור להמתנה לתגובת חיזבאללה וטהרן, פעולות ישראל בעזה, המגעים להפסקת אש ונקט בגישה של אופטימיות זהירה לגבי עתיד המלחמה.

"לא ראיתי אזרחים לחוצים ביומיים האחרונים. יש פה תרומה אדירה של התקשורת בתיאורים שלה למתיחות. יש מתיחות, אנשים לחוצים, אך לדעתי יש הגזמה מאוד גדולה של התיאור הציורי", אמר עמידרור. "זו תהיה טעות לתקוף עכשיו, האירועים האלה לא נולדו בגלל שהאיראנים תקפו אותנו, אלא בגלל שמישהו חיסל בטהרן את מנהיג חמאס כאשר הוא היה אורח כבוד של הממלכה האיראנית. כל מה שאנחנו רואים הוא אירוע שהאיראנים לא יזמו אך בנו", טען.

עוד הוסיף כי "אם ישראל הייתה מחליטה ללכת למלחמה נגד איראן או למלחמת מנע נגד חיזבאללה לפני שנה זה סיפור אחר. אי אפשר להפתיע את חיזבאללה, הוא במתיחות גדולה. לשיטתי ממשיכים בשלב האחרון של פירוק חמאס בעזה. אף אחד לא שאל מה תהיה תגובת חמאס אם הנייה ודף חוסלו, כי הוא הפך ללא רלוונטי מבחינה צבאית".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בארוע פרידה מראש המל"ל היוצא, יעקב עמידרור. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"אי אפשר להפתיע את חיזבאללה, הוא במתיחות גדולה". יעקב עמידרור/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

בהקשר למערכה בדרום, אמר כי "אנחנו צריכים להשלים את פירוק חמאס במידה שמגדילה משמעותית את השליטה המבצעית שלנו בעזה, וכשנגמור את הפרק הזה צריך לשבת ולומר האם צה"ל יכול לעבור למתקפה רבתי מלבנון נגד חיזבאללה. אם באמצע תהיה התקפה שתחייב אותנו להגיב בצורה מאוד דרסטית, נצטרך למצוא את האופן בו אנו מגיבים. אם זה יוביל למלחמה גדולה, הידרדרנו אליה. אם תהיה תגובה שתהיה מספיק חזקה אך לא תוביל למלחמה, צריך להמשיך ולגמור את עזה".

עמידרור הזהיר לגבי האיום מטהרן, אך הדגיש את משמעות הזירה הראשונה של ישראל. "אנחנו צריכים להיות מוכנים למכה גדולה מאוד מאיראן. באפריל היינו רחוקים מאוד מפירוק חמאס בעזה, אסור לנו להסיר את העין שלנו מהמשימה הראשונה שקבענו לעצמנו לאחר האירוע הנורא של 7 באוקטובר - משמידים את חמאס כארגון צבאי".

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, בטקס הלווייתו של מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה בטהראן, 1 באוגוסט 2024. רויטרס
"אנחנו צריכים להיות מוכנים למכה גדולה מאוד מאיראן". הלוויתו של איסמאעיל הנייה בטהרן/רויטרס

"אסור לנו לחזור על הטעות שלפני 7 באוקטובר"

על הודעת ארה"ב באשר לעסקת החטופים ולהפסקת אש מול חמאס, אמר כי "המזרח התיכון היה נכנס לרגיעת דמה, כמו השקט שהיה לפני 7 באוקטובר. זה היה יוצר מצב בו חמאס עדיין לא פורק לגמרי, וחיזבאללה ימשיך להיבנות בלבנון. זה שקט מדומה שיביא בסופו של דבר לצורה זו או אחרת ל־7 באוקטובר. אסור לנו לחזור על הטעות שלפני 7 באוקטובר, נתנו לחמאס וחיזבאללה להתעצם, שכחנו את הכלי הזה שנקרא מלחמת מנע. אם עסקת החטופים תשאיר אותנו בפיקוח על ציר פילדפי שלא מאפשר לבנות מחדש מנהרות, יכול להיות מן דבר כזה, הוא מורכב, צריכה להיות יותר מעורבות אמריקנית ואפשרות לנו להיכנס עם כוח. זה יהיה עסק שנצטרך לפקח עליו עם מל"טים 24/7".

"צריך לזכור שיש לנו מערכות הגנה אולי הכי טובות בעולם", ביקש ראש המל"ל לשעבר להרגיע בסיום השיחה, "הן לא 100 אחוז, אך הצירוף של הקואליציה הבין לאומית, חיל האוויר ומערכות ההגנה מבטיחות לנו שיהיה קשה מאוד לגרום לנזקים של ממש במדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully